Oplossing voor het niet kunnen updaten en downloaden van apps na stopzetting ClickandBuy
Sinds 28 april is ClickandBuy definitief verleden tijd, de dienst is permanent gestopt en niet meer te gebruiken voor betalingen in de App Store. Je zal opzoek moeten gaan naar een alternatief zoals creditcard of iTunes tegoed- en cadeaukaarten.
Helaas melden een hoop gebruikers problemen sinds de stopzetting van ClickandBuy. Zo kunnen zij geen updates uitvoeren of nieuwe applicaties, muziek, films, etc. kopen. Het probleem heeft te maken omdat je verplicht bent je betaalgegevens bij te werken. Hieronder lees je enkele mogelijke oplossingen.
Voeg een nieuwe vaste betaalmethode toe
Heb je een creditcard dan kun je deze eenvoudig toevoegen aan account, dit doe je zo:
• Open de App Store applicatie
• Navigeer naar het tabblad 'Uitgelicht'
• Scroll naar beneden
• Tik op je account en log in
• Kies voor 'Toon Apple ID'
• Selecteer 'Betaalinformatie'
• Kies een creditcard en voeg deze toe
Gebruikmaken van iTunes tegoed zonder creditcard
Als je geen creditcard hebt dan kun je gebruikmaken van iTunes tegoed- of cadeaukaarten. Deze kun je in een hoop winkels aanschaffen of online. Als je hier alleen gebruik van wilt maken moet je als betaalmethode 'Geen' selecteren. Open hiervoor de App Store applicatie ▸ Uitgelicht ▸ scroll naar beneden ▸ tik op je account ▸ log in ▸ Toon Apple ID ▸ Betaalinformatie ▸ kies voor 'Geen'.
Betaalmethode wijzigen via iTunes
• Open iTunes
• Klik naar de mediaspeler op je account (mannetje)
• Selecteer 'Accountinfo'
• Klik naast 'Betaalgegevens' op 'Bewerk'
• Kies een gewenste betaalmethode
Corrupte instellingen door ClickandBuy
Appletips lezers laten weten dat de betaal instellingen door ClickandBuy corrupt zijn geraakt. Je kunt dan geen creditcard toevoegen of je hebt niet de mogelijkheid om apps aan te schaffen of updates uit te voeren zonder betaalmethode of iTunes kaart. In dat geval moet je Apple contacteren via de support-pagina. Dit kan in het Nederlands, zij kunnen de instellingen herstellen zodat het probleem wordt opgelost. Klik hier om Apple Support onmiddellijk te raadplegen.
Mike, bedankt voor de hulp en contact met Apple Support
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 10/05/2016 10:15 | |
Categorie | iOS | |
Een reactie toevoegen:
10 mei 2016 om 16:44
Ik heb de stappen gevolgd maar ik kan alleen de opties VISA, MasterCard of amex aanklikken. De optie geen staat hier niet bij! Help :)
10 mei 2016 om 16:47
@danny dan moet je ook even het stukje bij ‘Corrupte instellingen door ClickandBuy’ lezen.
17 mei 2016 om 10:11
Ik kon ook niet kiezen voor geen. Dit kwam omdat Apple/iTunes dacht dat ik een openstaande factuur had (lees: ik had een “schuld” van 0,00 euro omdat ik net El capitan had ge-update op mijn MacBook terwijl click and buy was verlopen). Ik moest via de iTunes support mijn “schuld” laten verwijderen want dit lukte niet met een tegoed kaart via de betaald knop (tja 0,00 eu?!). Pas nadat de iTunes support mijn schuld had verwijderd kon ik weer gratis updates en aankopen doen. Niet heel handig.
23 mei 2016 om 22:37
Het is een schande dat je per sé een creditcard of iTunescard nodig hebt om iets te kunnen aanschaffen, zelfs gratis apps! Geen mogelijkheid om iDeal of PayPal te gebruiken, wat zeer gebruikelijk is bij de meeste webshops. Zeer klantonvriendelijk van Apple. Als ik nu de nieuwe Logic Pro wil kopen, moet ik dan eerst naar de winkel om een iTunes card van ruim € 200 te kopen? Wat een onzinnige omweg. Nogmaals: schandalig en totale maling aan de klant.
9 augustus 2016 om 1:08
Redelijk onfatsoenlijk. Dan hier maar geen Logic!
27 november 2016 om 16:26
Ik voeg mijn creditcard toe en ik krijg telkens een melding van uw betaalmethode is afgewezen, kan iemand mij hier mee helpen?