4 juli 2015

Een Apple Music gezinsabonnement afsluiten

2 min leestijd
Een Apple Music gezinsabonnement afsluiten
MUSIC
2 min leestijd

Voor slechts €14,99 per maand kan het hele gezien (maximum zes personen) gebruikmaken van Apple Music, let wel op dat deze dienst alleen beschikbaar is wanneer het gezin beschikt over gezinsdeling, een functie die sinds iOS 8 geïntroduceerd werd.

Via gezinsdeling kun je niet alleen profiteren van Apple Music, maar ook alle applicatie, boeken, films, etc die je ooit hebt aangeschaft delen. Bij gezinsdeling is er een hoofd, deze start de deling. Alle gezinsleden kunnen dan via de gekoppelde creditcard aankopen verrichten, uiteraard ook met toestemming. Meer info over gezinsdeling lees je hier terug.

Klik hier om onmiddellijk een Apple Music abonnement af te sluiten

Gezinsdeling activeren

voor je een Apple Music gezinsabonnement kunt afsluiten moet je gezinsdeling, ook wel delen met gezin genoemd, activeren. Hoe je dit precies kunt doen hebben we uitgebreid uitgelegd in deze handleiding voor iPhone, iPad en Mac.

Apple Music gezinsabonnement afsluiten

Vervolgens kan het hoofd of een voogd van het gezin Apple Music activeren. Open de muziek applicatie in iOS of iTunes op een computer en selecteer het tabblad 'Ontdekken'. Tik/klik op de Apple music banner en volg de stappen op het scherm om een gezinsabonnement af te sluiten. Mocht je al een individueel abonnement hebben afgesloten en je wil overschakelen op een gezinsabonnement dan kan alleen het gezinshoofd of voogd dit doen. Hoe hij of zij het abonnement kan wijzigen lees je hier terug.

Apple Music jaarabonnement

Zodra het gezinsabonnement actief is kan ieder gezinslid gebruikmaken van zijn eigen Apple Music muziekbibliotheek zonder enige beperkingen, ieder lid kan dus zelf muziek toevoegen of verwijderen los van de andere gezinsleden. Meer informatie over het gebruik van een Apple Music gezinsabonnement lees je hier terug op de supportpagina van Apple.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt05/04/2018 11:28
Categorie Apple Music, iOS, macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Jack
    4 juli 2015 om 9:29

    het instellen van gezinsdeling voor de Music App werkte niet. Gezinsleden werden ook gevraagd of ze een individueel abo of gezins abo wilde. Op Engelstalige fora gelezen dat je het soms een paar keer moet proberen. Gezinsdeling opheffen en procedure weer opnieuw.

    Toen het na een aantal keren lukte met het ene gezinslid, kreeg ik bij een ander gezinslid de melding dat hij zich niet meer bij een gezin kan aansluiten of zelf gezinsdeling kan starten, hij moet 161 dagen wachten. Apple Care gebeld, wisten hier niets van, maar later wisten ze te melden dat hun manager had gezegd dat ze daar niets aan kunnen doen.

    Dat met alle lege afspeellijsten en de beperkte genre keuzes was voor mij voldoende om het direct weer stop te zetten en het gewoon bij de betaalde Spotify te houden.

  • Ruud
    7 juli 2015 om 21:47

    Werkt gezinsdeling ook wanneer mijn gezinsleden naast een iOs device ook itunes onder windows gebruiken en een straks ook op hun android telefoon?

  • Wesley Fabry
    8 juli 2015 om 8:24

    @Ruud, in iTunes voor Windows kun je inloggen met je Apple ID en dus gezinsdeling gebruiken, waarschijnlijk straks ook in Android, maar dat is nog niet zeker omdat we de gehele applicatie nog niet gezien hebben.

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store