Opwaarderen naar Wi-Fi ac met MacBook Pro

bgmbgm
September 2014 aangepast in Airport en netwerken
Beste mensen...

Ik overweeg om een Time Capsule te kopen voor de back-ups en het delen van bestanden via wifi. Nu las ik in een review dat je vooraf moet checken of je device wel "wifi ac" aan kan om optimaal gebruik te kunnen maken van de kennelijk razendsnelle wifi-mogelijkheden van de Time Capsule. Mijn MacBook Pro heeft dit niet voor zover ik kon nagaan. Is het mogelijk dit op te waarderen en zo ja, kunnen jullie me vertellen hoe??
Hartstikke bedankt voor jullie reactie alvast!!

Gr bgm

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2014 aangepast
    "Opwaarderen" is niet zonder meer mogelijk. In ieder geval moet de Wi-Fi/Bluetooth module vervangen worden. Dat doet men niet zomaar even tussendoor. En dan is het nog de vraag of er ook een IEEE 802.11ac module bestaat voor jouw type MacBook Pro.

    Als jouw MacBook Pro geen USB 3 poorten heeft zal je ook geen snelheidswinst halen met een 802.11ac USB-stick. Om een lang verhaal kort te maken: 802.11n Wi-Fi is snel genoeg om Time Machine backups te maken op een Time Capsule.
  • Koop een time capsule op marktplaats of eBay. Een 5th generation is de voorlaatste en kan precies wat jij wil
Log In of Registreer om te reageren.