Lastig mail SMTP probleem met iPhone 5C

December 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Beste mensen,

Mijn dochter heeft: iPhone 5C iOS 8 / een HetNet-mailadres / de provider voor wifi thuis is TelFort / GSM-abonnement van Telfort / een probleem met het versturen van mail buiten haar woning (relay-melding)

Mijn dochter wil: buiten haar huis kunnen mailen met haar HetNet mailaccount / het liefst met IMAP werken.

Vragen:
Kan wat zij wil?
Zo ja, wat zijn dan precies haar instellingen op haar iPhone?

Hopelijk kan iemand haar helpen, want ze blijft maar proberen maar het komt maar niet voor elkaar.

Alvast grote dank namens haar!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dit probleem wordt veroorzaakt omdat de Telfort SMTP server (voor het verzenden van mail) geen SMTP Relay toestaat. Dat betekent dat die SMTP server alleen gebruikt kan worden als het toestel verbonden is met een netwerk van Telfort (KPN?).

    Jouw dochter zal dus een alternatieve SMTP server moeten gebruiken. Welke dat is in Nederland weet ik helaas niet. Ik gebruik zelf iCloud Mail en de iCloud SMTP server werkt op alle netwerken in binnen- en buitenland.
  • @ Timosha: Zij heeft een iCloud-account, kan zij die gebruiken als uitgaande mailserver?? En wat moet zij dan invullen? (wellicht domme vragen...)
    Tom
  • iCloud mail settings: http://support.apple.com/en-us/HT202304

    Maar heb je de Telfort instructies al geprobeerd?
  • timoshatimosha    Moderator
    Alas zij het iCloud Mail account activeert op de iPhone wordt er automatisch een iCloud SMTP Server aangemaakt. Die server kan men dan in de Mail instellingen selecteren als primaire SMTP server.
  • Mijn dochter woont niet meer thuis, dus soms kan ik haar wat moeilijker bereiken, vandaar dat ik even niet weet hoe het er mee staat. Maar ik ik ben wel heel blij met de gedane suggesties, volgens mij moet het met een combi daarvan wel lukken. Ik houd jullie op de hoogte;-)
  • Besten, veel dank voor de tips!

    De uitgaande mail gaat nu via de iCloud server. Dit is al een stap in de goede richting: het lukt -met verbinding met een WiFi netwerk- om emails met iPhone 5c te versturen.

    Echter, zonder verbinding met een WiFi netwerk komt de volgende melding:
    "Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzenderadres (...) niet"

    Weet iemand hier misschien ook nog een oplossing voor?

    Veel dank alvast!
  • Goedendag allen,

    Gezien ik ook al een tijdje aan het klooien ben, hier mijn beleving...

    Ik ben uiteindelijk van IMAP-account af gegaan en een POP-account aangemaakt.
    De gebruikelijke instellingen uiteraard en daarbij
    Server inkomend pop3.telfort.nl
    Server uitgaand smtp.kpnmail.nl SSL staat uit serverpoort 25

    Geavanceerd SSL wederom uit en poort 110

    Bij mij werkt het tot op heden, hopende dat er hier mensen zijn die wat aan deze info hebben.

    Groetjes van Perry
Log In of Registreer om te reageren.