iBooks verdwenen tijdens installatie Mavericks

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Bij het downloaden en activeren van OS X 10.9 zijn mijn ibooks uit itunes verdwenen. De nieuwe Ibooks is leeg en ook itunes geeft aan dat er geen ibooks zijn.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Open even Finder en klik in de menubalk op 'Ga', selecteer vervolgens 'Ga naar map...'.Kopieer vervolgens onderstaande regel en plak deze in het bekomen pop-up venster.

    ~/Library/Containers/com.apple.BKAgentService/Data/Documents/iBooks/Books

    Zie je hier verschillende mappen staan met betrekking tot jouw boeken, maak anders even een screenshot met behulp van de toetscombinatie cmd⌘ + shift⇧ + 3

  • Wesley, boeken gevonden in de library die je beschreven hebt.
    Maar wat een achteruitgang, toen de boeken nog in iTunes stonden waren die goed herkenbaar, waren er nog wijzigingen mogelijk om auteur boekomslag etc aan te passen. Is er een nog een mogelijk om de boeken die nu in iBooks staan terug te zetten naar de iTunes library
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2013 aangepast
    Prima, je hebt dus nu alle boeken in iBooks staan? Vroeger leek het duidelijker, maar daar gebeurde net zoals nu een hoop achter de schermen.

    Het is niet meer mogelijk je boeken te verplaatsen naar iTunes, echter is dit geen ramp. Ter verduidelijking over het hele synchronisatie proces en aanpassen van boeken kun je hier terugvinden: http://www.appletips.nl/10-9-ibooks-synchroniseren-met-je-idevice/

  • Inderdaad wat een achteruitgang. Mijn boeken zijn helemaal niet meer te herkennen. Hoe kan ik nu een epub overzetten naar mijn ereader. Dit kan niet waar zijn, ik had een en ander zo zorgvuldig gearchiveerd, uren en uren werk. En nu?
Log In of Registreer om te reageren.