iPhone 5s wel zichtbaar op Airport niet in iTunes via Wi-Fi

June 2014 aangepast in Airport en netwerken
Ik heb een macbook pro 13 inch retina.
Als ik mijn itunes open ziet en sync mijn iphone 5s en ik vink via wifi aan dan werkt dit prima.
Het probleem is als ik uit mijn netwerk ga en kom weer terug in mijn netwerk dan vind itunes mijn iphone niet meer. Wel is mijn iphone zichtbaar op mijn airport express. Als ik mijn toestel helemaal uitzet en weer aan dan vind i tunes hem weer wel. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit moet op lossen ben het namelijk helemaal zat dat ik iedere keer mijn iphone uit en aan moet zetten wil de wifi tussen itunes en mijn iphone werken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Werkt het ook niet als je even wi-fi uit en inschakelt op je iPhone?

    Verder kun je misschien je iPhone met de kabel aan iTunes hangen en even de optie 'Synchroniseer deze iPhone via Wi-FI' uit, synchroniseer de iPhone via iTunes even, zet de optie weer aan en synchroniseer weer opnieuw via iTunes. Misschien dat de verbinding dan beter werkt.
  • dit heb ik ook al geprobeerd dit werkt helaas ook niet.
    Hij vind hem met de kabel wel direct maar als ik wifi sync uit en aan vink en dan itunes afsluit en op nieuw op start vind hij hem niet.
    Ik moet dan weer mijn iphone uit zetten en aan en dan vind hij hem pas weer.
  • Heeft er misschien iemand nog een idee.
    Het werkt alleen weer als ik mijn iphone helemaal uit zet en weer aan dan vind iTunes hem weer. En als ik dan weer uit mijn net werk ben geweest en contact hebt met een ander netwerk, en dan weer thuis op mijn eigen netwerk ben vind hij hem dus niet meer. Tot dat ik hem dan weer opnieuw uit en aan hebt gezet. Word hier toch wel een beetje moe van. Ik heb dit probleem niet met mijn ipad maar alleen met mijn iphone. Dus alle ideeen en of hulp zijn van harte welkom
  • timoshatimosha    Moderator
    Als iTunes de iPhone niet kan vinden in het WLAN dan is er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een probleem met Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS).

    Is die AirPort Express de enige router in het WLAN of zijn er nog andere routers?
  • hij is de enige ik heb een airport extreme en heb als computer een mac book pro.
    dit probleem heb zowel met mijn iphone 5s als met die van mijn vriendin ook een iphone 5s.
  • @timosha hoe kan ik dit oplossen ik heb echt even geen idee
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je alleen maar een AirPort Extreme als router gebruikt in het WLAN zou er geen enkel probleem mogen zijn. De AE ondersteunt Bonjour perfect. Ben je zeker dat er niet nog ergens een modem/router van de een of andere provider in het WLAN staat?
  • gister de dhcp omgezet van 10. naar 168.192.
    Heel raar maar tot nu toe herkend hij wel iedere keer mijn iphone.
    Hopelijk is het probleem nu op gelost.
  • Helaas het werkt niet itunes kan weer mijn iphone vinden.
    Wat mij alleen nu in een opvalt is dat als ik kijk in mijn time capsule deze heb ik onder tussen nu ook aangeschaft. zie ik onder draadloze clients mijn i phone onder een andere naam staan dan dat mijn iphone heeft. mogelijk dat hij hem hierdoor niet kan vinden heeft iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen.
    In mijn time capsule heb ik hem al een eigen dhcp gegeven met de juiste naam, maar hij blijft hem anders aangeven.
Log In of Registreer om te reageren.