Gebruik Time Capsule?

August 2014 aangepast in Airport en netwerken
Ik overweeg de aanschaf van een timecapsule.
Wil enerzijds back-up functie en anderzijds een wireless opslag van bijv itunes.
de wifi functie heb ik niet nodig, maar zou wel een separaat apple netwerk op kunnen zetten.
vraag: kan ik de TC alleen voor mn apple apparaten gebruiken?
kan de TC draadloos koppelen naar mijn netgear router?

Reacties

  • August 2014 aangepast
    Vraag 1: Nee hoor, je kunt ook vanaf een Windows PC gebruik maken van de Wifi van de TC, en bij de bestanden op de netwerkschijf. De Time Machine backupfunctie werkt echter alleen voor OS X computers.

    Vraag 2: Dat lukt waarschijnlijk niet. Het beste gebruik je een ethernetkabel tussen beide routers, en zet je de tweede router (TC) in brugmodus. (Als je geen kabel wilt/kunt trekken zou je nog een homeplug setje kunnen overwegen.)

    Wat de "wireless opslag van iTunes" betreft. Bedenk dat de Time Capsule geen muziekserver aan boord heeft. Als je zegt de wififunctie van de TC niet echt nodig te hebben ben je wellicht beter uit met een NAS (netwerkschijf) van bijvoorbeeld Synology. Die sluit je aan op je router, en dan kun je ook via de Wifi van je router bij de data op de schijf. Met de ingebouwde muziekserver ("Audio Station") kun je o.a. muziek streamen naar je iPad/iPhone zonder dat je computer aan staat. Backups (al dan niet met Time Machine) kun je ook maken op zo'n NAS.

    http://www.synology.com/nl-nl/dsm/index/multimedia
  • timoshatimosha    Moderator
    @EdmondU

    Als je een Time Capsule ook gaat gebruiken icm. Windows (of Linux) dan denk er aan dat de TC zich naar Windows (en Linux) toestellen adverteert als een SMB2 Share in FAT32 formaat. Met alle beperkingen van FAT32.
Log In of Registreer om te reageren.