Gratis opslag voor MobileMe gebruikers verloopt op 30 September
Ben je een voormalig MobileMe-gebruiker, dan had je meer dan twee jaar recht gehad op 20 GB extra iCloud opslag. Wanneer je een MobileMe-account had met 40 tot 60 GB, dan kreeg je maar liefst 50 GB iCloud-opslag 'gratis'. Deze extra ruimte kun je nog gebruiken tot 30 september 2013.
Daarna wordt je automatisch gedowngrade naar de standaard 5 GB gratis opslagruimte. Net zoals de andere iCloud-klanten dien je te betalen wanneer je gebruik wilt maken van extra opslagruimte. Het is mogelijk je iCloud abonnement te wijzigen op je iPhone, iPod Touch, iPad of onder OS X. Volg hiervoor onderstaande stappen:
iCloud abonnement wijzigen op je iDevice
• Open de iCloud voorkeuren via: Instellingen ▸ iCloud
• Selecteer de optie 'Account'
• Tap vervolgens op je opslagabonnement (bijvoorbeeld: 20 GB)
Hier kun je je huidig abonnement raadplegen, wanneer je dit wil wijzigen selecteer je de optie: 'Downgrade mogelijkheden'. Selecteer vervolgens het gewenste abonnement. Ter indicatie wordt er ook meegedeeld hoeveel GB's je momenteel in gebruik hebt, dit kan helpen bij het maken van een keuze. Voor de voormalige Mobile-Me gebruikers zal vanaf 1 oktober het nieuwe abonnement geactiveerd worden.
iCloud abonnement wijzigen in OS X
• Open systeemvoorkeuren via Systeemvoorkeuren
• Selecteer het iCloud-tabblad
• Klik rechts beneden op 'Beheer'
• Selecteer vervolgens de optie 'Wijzig opslagabonnement'
Via de optie 'Downgrade mogelijkheden' kun je een abonnement kiezen. Net zoals in iOS wordt er ter indicatie weergeven hoeveel GB's je momenteel in gebruik hebt.
De iCloud-opslag wordt gebruikt voor iCloud-reservekopieën, app-gegevens, iCloud-mail en documenten die worden bewaard in iCloud. Fotostream valt niet onder deze opslagruimte.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 28/09/2013 09:00 | |
Categorie | iOS, macOS | |
Een reactie toevoegen:
21 februari 2015 om 17:17
Hallo,
gemiddeld 1x per week, als ik iphoto open, is alles weg en update
iphoto alles naar een bibliotheek van enkele jaren terug uit mobile me.
hoe los ik dit op?
vriendelijke groet,
T Eerens