29 juli 2017

Oplossingen wanneer je iMessage niet kunt activeren op iPhone of iPad

2 min leestijd
Oplossingen wanneer je iMessage niet kunt activeren op iPhone of iPad
iOS
2 min leestijd

Naast WhatsApp, Facebook Messenger en sms kunnen Apple gebruikers ook iMessage gebruiken om te communiceren met elkaar. iMessage is alleen beschikbaar voor iPhone, iPad, Apple Watch en Mac gebruikers en kunnen alleen onderling met elkaar communiceren.

iMessage activeren is vrij eenvoudig, maar kan soms ook problemen veroorzaken. Zo kan het zijn dat je een foutmelding krijg of de voortdurend de boodschap 'Wachten op activering' in beeld staat. Dit houdt in de meeste gevallen in dat iMessage niet geactiveerd kan worden. Om iMessage te kunnen activeren moet je iPhone of iPad verbonden zijn met een netwerk. Een iPhone moet ook een geldige simkaart bevatten en deze moet ontgrendeld zijn.

Voor de iPhone gebruikt iMessage je telefoonnummer voor de activatie, er wordt dan een verborgen activeringsbericht per sms verstuurd, wanneer je dus geen simkaart hebt actief hebt kan de iPhone niet gekoppeld worden. Daarnaast moet je op alle apparaten die je wilt koppelen hetzelfde iCloud account actief hebben, klik hier voor meer informatie over iCloud.

iMessage activeren in iOS

• Open Instellingen
• Navigeer naar 'Berichten'
• Schakel de optie 'iMessage' in
• Wacht tot de activering is voltooid

Het lukt niet om iMessage te activeren, enkele oplossingen

Voor je onderstaande oplossingen gaat proberen is het aan te raden om de systeem- en statuspagina van Apple te controleren. Misschien zijn er problemen met iCloud of iMessage waardoor de activering niet voltooid kan worden.

Tijdzone en locatievoorzieningen

iMessage gebruikt ook je tijdzone en locatie om de activering te voltooien, zorg er dus voor dat beide actief zijn. Ga naar Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen en schakel deze optie in. De tijdzone kun je (automatisch) instellingen via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Datum en tijd.

imessage activeren lukt niet, enkele oplossingen voor iOS

Kies je eigen contactkaart

Er kan een conflict ontstaan wanneer je niet de juiste of geen persoonlijk contactkaart hebt ingesteld. Dit kun je aanpassen via Instellingen ▸ Contacten ▸ Mijn info ▸ Kies je persoonlijk contactkaart

Netwerkinstellingen herstellen

Wanneer bovenstaande opties niet helpen kun je de netwerkinstellingen herstellen. Dit doe je via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen. Mocht dat niet kunnen kun je ook de iOS instellingen zelf herstellen. In de meeste gevallen kun je de iMessage activeren.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt19/12/2018 11:12
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • polet charles
    18 oktober 2017 om 11:56

    gewoon je apple id 2 knoppen induwen nml dezelfde knoppen als wanneer je een schermfoto wil nemen maar nu blijf je ze inhouden tot het apple logo weer verschijnt even wachten en klaar is hij weer

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store