iOS: iCloud-reservekopie optie wordt grijs weergegeven (oplossing)
De meeste Apple gebruikers hebben ook een iCloud account waarmee je persoonlijke gegevens kunt synchroniseren. Daarnaast dient dit account ook voor back-ups van bestanden in iCloud Drive en kun je reservekopieën maken van je iPhone en iPad.
Back-ups maken van je iDevice kun je activeren via Instellingen ▸ Je naam ▸ iCloud ▸ iCloud-reservekopie en schakel de gelijknamige optie in. Meer informatie over deze optie lees je hier terug. Sommige gebruikers hebben problemen met deze optie en kan niet geactiveerd worden omdat deze grijs wordt weergegeven. Voor dit probleem hebben we enkele oplossingen.
Oplossingen wanneer iCloud-reservekopie grijs wordt weergegeven
• Zorg dat je iPhone of iPad verbonden is met een goed werkend draadloos netwerk (wifi)
• Herstart je iDevice geforceerd via deze stappen
• Controleer via Instellingen ▸ je naam ▸ iCloud of je voldoende opslagruimte in iCloud hebt
• Herstel de netwerkinstellingen via deze stappen
• Zorg dat je de laatste iOS-update het geïnstalleerd
Als bovenstaande tips niet helpen kun je iCloud op je iPhone of iPad herstellen. Ga hiervoor naar Instellingen ▸ Je naam ▸ Log uit. Herstart vervolgens je iDevice en log daarna opnieuw in. Bij het uitloggen krijg je de vraag of je gegevens op de iPhone of iPad wil bewaren, beste kun je er dan voor kiezen om deze te verwijderen, waarom lees je hier.
Als dit ook geen oplossing biedt rest alleen nog het herstellen van je iPhone of iPad, let wel je hebt dan geen reservekopie. Je kunt proberen deze te maken via iTunes. Daarnaast kun je ook contact opnemen met Apple Support, zij kunnen misschien kijken of er meer aan de hand is met je iCloud account.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 16/01/2018 13:15 | |
Categorie | iCloud, iOS | |
Reacties
Ik kan sinds ik mijn iPad als BYOD bij mijn werkgever heb aangemeld ook geen iCloud backup meer maken. Kan dat? Bij mobiel apparaatbeheer staat een certificaat genoemd, betekent dit dat ik daarom geen iCloud backups meer aan kan maken?
Het zou kunnen dat er bepaalde beperkingen zijn opgelegd, beste kun je dit bespreken met je werkgever.
Vreemd Norbert, zou ook niet weten hoe dat kan. Het beste kun je deze vraag stellen op https://genius.appletips.nl
Onze experts en leden weten misschien een oplossing…
Misschien valt mijn vraag niet echt onder dit probleem, maar ‘t heeft wel met iCloud te maken.
Mijn adressen van Kaarten bewaar ik op iCloud. Bij het wissen van alle adressen kan ik er drie niet wissen. Loskoppelen van de cloud helpt, dan zijn ze weg.
Maar na ‘t weer aanzetten van de cloud staan ze er weer op m’n phone.
Het lijkt er op dat ze ‘gelocked’ zijn in de cloud.