22 december 2012

iTunes Match: Automatisch verlengen abonnement uitschakelen

1 min leestijd

Wanneer je in iTunes een abonnement neemt op iTunes Match wordt dit elk jaar automatisch verlengd. De kans is groot dat je ongeveer een jaar geleden het abonnement hebt afgesloten. Vanaf 16 januari 2012 kwam iTunes Match namelijk beschikbaar in Nederland, dit betekend dat op 16 januari 2013 je abonnement automatisch wordt verlengd en 24,99 euro wordt afgeschreven van je creditcard of ander betaalmiddel. Het is eenvoudig om de automatische verlenging te annuleren, wanneer je het abonnement niet opnieuw met een jaar wilt verlengen.

Ga naar iTunes ▸ iTunes Store en ga naar je account. Hiervoor moet je ingelogd zijn met je Apple ID. Als je bent ingelogd kom je terecht op de pagina met je Accountinformatie. Onder het kopje 'iTunes in de Cloud' vind je een knop om het automatisch vernieuwen van het iTunes Match uit te schakelen, tevens kun je de datum terugvinden waarop het abonnement afloopt / vernieuwd wordt.

Wanneer je het automatisch vernieuwen uitschakelt, blijft iTunes Match gewoon werken tot de aangegeven datum. Je kunt dit op een later tijdstip altijd nog ongedaan maken als je besluit om het abonnement toch te behouden. Met dezelfde handeling schakel je het abonnement weer in.

info
Auteur Robbert
Datum22/12/2012 09:00
Categorie macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  4 reacties


Reacties

  • Paul
    22 december 2012 om 9:18

    Abonnementen mogen in Nederland niet stilzwijgend verlengd worden. Zie: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/stilzwijgende-verlenging-abonnement

  • Roel
    22 december 2012 om 11:50

    @Paul. Er wordt telkens duidelijk vermeld dat het verlengd wordt na een jaar. Daarnaast zal je dat waarschijnlijk ook gewoon willen. Onder het motto ‘it just works’.

  • A-no-nie-mus
    22 december 2012 om 13:36

    Goede tip… had verlenging al uitgezet… valt toch tegen… weer terug naar high level 320 kbps sync via iTunes…

  • Mickel
    24 januari 2013 om 13:50

    Ik wil juist wel vernieuwen. Extra gezorgd dat er 25 euro op mijn iTunes account staat, maar toch vandaag email ” uw abonnement kon niet verlengd worden. Er is een probleem met betalingsgegevens”. Waarom wordt het niet gewoon van mijn iTunes tegoed afgeschreven?

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store