OS X: Meldingen voor gedeelde agenda’s uitschakelen
Een agenda in OS X (maar ook in iOS) kun je delen met andere personen. Handig om je werkagenda met je partner te delen wanneer je variabele uren werkt, maar ook persoonlijke afspraken kun je samen toevoegen in één agenda. Hoe je dat precies doet lees je terug in deze tip hier op appletips.
Bij een gedeelde agenda krijg je steeds meldingen (in het berichtencentrum en in de applicatie) wanneer er een afspraak wordt toegevoegd. Dit is handig, maar wanneer je bijvoorbeeld dit samen bespreekt is het vaak overbodig. Je kunt deze meldingen uitschakelen voor een gedeelde agenda..
• Open de Agenda applicatie
• Navigeer naar de menubalk en klik op 'Agenda'
• Open 'Voorkeuren'
• Klik op het tabblad 'Meldingen'
Deactiveer de optie 'Schakel berichten voor gedeelde agenda's uit in Berichtencentrum'. Vanaf dat moment krijg je in OS X geen meldingen meer voor gedeelde agenda’s in het berichtencentrum. Uitschakelen in iOS? Navigeer dan naar Instellingen ▸ Berichtgeving ▸ Agenda ▸ Wijzigingen in gedeelde agenda’s ▸ schakel de optie 'Toon in berichtencentrum uit'.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 28/03/2015 09:10 | |
Categorie | macOS | |
Een reactie toevoegen:
Er zijn nog geen reacties op dit bericht!