OS X: Problemen bij het legen van de prullenmand
Na verloop van tijd kan de prullenmand van OS X erg vol zitten met allerlei bestanden. Je kan deze dan legen door de prullenmand te openen en op de ‘leeg-knop’ te klikken. Daarnaast kun je ook met behulp van een secundaire klik op het prullenmand icon in het Dock de optie ‘Leeg prullenmand’ selecteren om de bestanden definitief te verwijderen.
In sommige gevallen kan het voorkomen dat er een foutmelding verschijnt, bijvoorbeeld dat één of meerdere niet verwijderd kunnen worden uit de prullenmand. Dit is vaak het geval wanneer OS X nog iets met het bestand aan het doen is op de achtergrond.
Dit probleem kun je eenvoudig oplossen door Finder even opnieuw op te starten. Hou hiervoor de ctrl- en option⌥-toets ingedrukt en klik vervolgens op het Finder icon in het Dock. Vervolgens kun je in het context-menu de optie ‘Start opnieuw’ selecteren om Finder opnieuw op te starten.
Zodra je bovenstaande procedure hebt voltooid kun je proberen de Prullenmand opnieuw te legen. In de meeste gevallen kan dit zonder enige problemen, mocht dit niet het geval zijn dien je OS X opnieuw op te starten.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 23/09/2014 17:28 | |
Categorie | macOS | |
12 april 2014 om 18:42
De optie leeg prullenmand veilig werkt ook altijd.
Klik op prullenmand terwijl je ctrl indrukt en vervolgens kun je met cmd schakelen tussen leeg prullenmand of leeg prullenmand veilig
22 september 2014 om 8:48
Alles geprobeerd, maar de bestanden blijven erin! Het zijn bestanden van een timemachine. Ik heb ze al lezen&schrijven gemaakt. Finder opnieuw gestart, os opnieuw gestart, prullenbak veilig geleegd. Nu weet ik het niet meer. Weet iemand nog een mogelijkheid?