OS X Yosemite beta: Download en redeem code problemen
Nu Apple OS X Yosemite beta aan het grote publiek heeft geïntroduceerd treden de eerste problemen op. Veel Mac gebruikers die zich hebben ingeschreven voor het beta programma hebben geen e-mail ontvangen dat hun download klaar staat om te downloaden. Mocht dit bij jou het geval zijn ga dan naar de OS X Beta program pagina van Apple en log in met je Apple ID.
Je zal merken dat je direct in aanmerking komt voor het downloaden van de OS X Yosemite beta. Er zijn ook veel gebruikers die hun redeem code niet kunnen invoeren in de Mac App Store. Er verschijnt een melding dat de code al gebruikt is. Dit probleem is eenvoudig op de lossen.
Ga naar de redeem pagina van het OS X beta programma en log in met je Apple ID. Onderaan vind je de juiste persoonlijke redeem code. Het is voldoende om de pagina te refreshen maar houd hierbij de shift⇧-toets ingedrukt. Kopieer vervolgens de nieuwe code, ga naar de Mac App Store en wissel deze in.
Krijg je geen nieuwe code te zien, dan wil dit zeggen dat de getoonde code al gekoppeld is aan je Apple ID. Ga dan naar de Mac App Store en controleer of de beta al aanwezig is in je aankopen. Open hiervoor de Mac App Store, klik op het tabblad 'Aankopen' en voer de toetscombinatie cmd⌘ + R uit. Klik op 'Download' naast de beta van OS X Yosemite om deze te downloaden en te installeren.
Het lijkt hierop dat het om een vervelende bug gaat en Apple zal dit waarschijnlijk zo snel mogelijk oplossen. Verder raden wij aan OS X Yosemite beta te installeren op een andere (externe) partitie. Hoe je dit precies doet lees je hier terug op appletips.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 25/07/2014 09:29 | |
Categorie | macOS | |
Een reactie toevoegen:
25 juli 2014 om 10:43
Las dat de developers preview anders is dan de public release. Build nummer wijkt iets af. Tevens zal de public beta minder vaak worden geüpdate. Wel is het dat wanneer “Goldmaster” beschikbaar is deze voor public beschikbaar komt.
Ik blijf dus bij de developers beta. Omdat deze vaker en sneller word geüpdatet tot de final…
25 juli 2014 om 10:49
@freek klopt helemaal, de beta voor het grote publiek is vooral bedoel om het gebruiksgemak en afgewerkte functies te testen. De developer versie zal hierdoor vaker worden geupdate omdat deze voortdurend bewerkt wordt en fouten uit de publieke beta oplost. Daarnaast zal Apple de publieke beta gebruiken voor het opsporen van kleine bugs vervelende bugs, mooi voorbeeld hiervan zijn de problemen in het begin van Mavericks met de mail app. Door de publieke beta hoopt Apple zulke problemen bij de release te vermijden…
25 juli 2014 om 12:08
@Wesley Top had ik het toch goed gelezen :)
25 juli 2014 om 22:22
Let op:Na installatie van Yosemite op een aparte partitie, een afgesplitst deel van de OSX partitie, is Bootcamp niet meer te benaderen!!!Dit probleem was ook niet opgelost na verwijdering van de Yosemite-partitie!!
21 september 2014 om 10:56
I tried the whole lot suggestions and the only one working is:
The real fix is to use the Leave Program at the bottom of the page, then join back again. That will generate new code.
https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/unenroll
Thank you Lotus Naga!
Regards, Winko
23 september 2014 om 14:49
Het hele verhaal boven in de pagina hielp mij niet. Totdat ik in de comments de comment van Winko zag.
Ik kreeg eindelijk een nieuwe code maar zodra ik deze wilde inwisselen kreeg ik de melding: code inwisselen momenteel niet beschikbaar probeer het later nog eens.
Zodra ik de code opnieuw wilde inwisselen kreeg ik opnieuw de melding: Je hebt deze code al ingewisseld.
In de Aankopen is overigens niks terug te vinden.
24 september 2014 om 21:17
Zelfde probleem als Rogier. Hopelijk wordt het snel opgelost.
17 oktober 2014 om 16:06
Beste ik heb een ander probleem: ik krijg een fout melding: File systeem verify or repair failed” heb je daar een oplossing voor?