3 maart 2009

Airport Client update 2009-001 (archief)

1 min leestijd

airport

Zoals zo veel Mac(book) gebruikers heb ik ook wel eens last van AirPort verbindingsproblemen. De problemen komen vooral voor wanneer ik verbinding maak met een access point dat zowel de 802.11g als 802.11n band gebruikt. Verbinden op een netwerk met alleen 802.11g of 802.11n gaat bijna altijd perfect.

Vandaag heeft Apple een AirPort Client Update (2009-001) uitgebracht, en hoewel de beschrijving (zoals gewoonlijk) uiterst summier is belooft het een oplossing voor het connectivity probleem.

AirPort Client Update 2009-001

Deze update wordt aanbevolen voor alle op Intel gebaseerde Macintosh computers voorzien van Mac OS X 10.5.6. Deze update verhelpt problemen met roaming en netwerk selectie in dual-band omgevingen.

De update is ondertussen terug te vinden in de automatische software update.
 ▸ Softwareupdate

Voor "meer" informatie of handmatig downloaden:
http://support.apple.com/downloads/AirPort_Client_Update_2009_001

De eerste persoonlijke resultaten van deze update zijn veel belovend, op dit moment verbind ik zonder problemen met mijn TimeCapsule in gecombineerde 802.11b/n/g mode.

Een eerdere post met betrekking tot Airport problemen:
MacBook Pro Airport problemen oplossen

info
Auteur Richard IJzermans
Bijgewerkt13/04/2018 14:45
Categorie archief
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  4 reacties


Reacties

  • Jappie
    4 maart 2009 om 20:03

    Voor mijn iMac 2,4Ghz van ongeveer 2 maanden oud biedt het geen oplossing. Nadat de computer uit de sluimerstand komt, doet de verbinding het 5 minuten om vervolgens naar 1 streepje te gaan. Ook komt het voor dat hij mijn netwerk helemaal niet vindt. Ik baal hier echt van, hoe kan ik dit oplossen??

  • Génicus
    5 maart 2009 om 16:05

    Staat je iMac ver van je router?dit zou de oorzaak kunnen zijn…

  • Robert
    6 maart 2009 om 15:28

    Nou sinds deze update werkt time machine op mijn MB niet meer met de Airport Extreme en de HD die ik eraan heb hangen. Backupen geeft iedere keer een fout

  • Dick Lam
    18 november 2009 om 13:01

    Ik heb een MacBook met 10.5.8
    2.13 GHz Intel Core 2 Duo

    Trage wifi verbinding of uitvallende verbinding.

    In combinatie met een Netgear router wordt de verbinding na 1 minuut heel traag en valt regelmatig weg. Op andere routers op andere locaties werkt alles prima.

    Sluit ik de Mac rechtstreeks met een kabel aan de router dan werkt het prima. Een oudere MacBook werkt ook prima op mijn Netgear router. Alleen mijn gloednieuwe Macbook niet. Help!!

    Groetjes Dick Lam

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store