22 augustus 2015

Apple start vervangingsprogramma iPhone 6 plus camera (archief)

2 min leestijd
Apple start vervangingsprogramma iPhone 6 plus camera (archief)
iOS
2 min leestijd

Misschien ben je in het bezit van een iPhone 6 plus en is het je al opgevallen dat de camera aan de achterkant onscherpe foto's maakt, dan is er misschien goed nieuws. Apple heeft namelijk een vervangingsprogramma gelanceerd voor de iPhone 6 plus iSight camera.

Volgens Apple hebben niet alle iPhone 6 plus modellen hier last vast, het gaat alleen om de toestellen die verkocht zijn in de periode van september 2014 tot en met januari 2015. Mocht je dus in deze periode de iPhone 6 plus hebben aangeschaft en problemen ondervinden met de camera aan de achterkant dan kun je beroep doen op het vervangingsprogramma tot en met januari 2017

Hoe lees je in de volgende stappen: Open 'Instellingen' op je iPhone, tik op 'Algemeen' en open hierna de menuoptie 'Info'. Scroll naar beneden en zoek naar je serienummer, zodra je deze gevonden hebt dien je deze speciale Apple pagina te open.

vervangingsprogramma iPhone 6 plus

Vul in het daarvoor bestemde veld het serienummer in en tik/klik op 'Submit', Apple controleert onmiddellijk of je in aanmerking komt voor het vervangingsprogramma. Let hierbij wel op dat alleen de camera wordt vervangen en niet het gehele toestel. Mocht dus bijvoorbeeld je scherm gebarsten zijn dan wordt deze niet kosteloos gerepareerd.

De iPhone 6 plus kan alleen worden ingeleverd worden voor reparatie bij de officiële Apple Stores in Den Haag, Haarlem en Amsterdam, bij Apple Premium Resellers of je kunt de iPhone gratis opsturen naar Apple Care (klik bij 'Apple Technical Support' op 'Contact us').

Dit artikel is in ons archief geplaatst omdat het reparatieprogramma verlopen is.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt21/07/2021 11:38
Categorie archief
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • PB
    22 augustus 2015 om 10:59

    MMMmmmm, de camera in mijn iPhone 6+ is haarscherp, maar volgens het serienummer komt hij wel in aanmerking voor vervanging.
    Toch maar doen dan…. Je weet nooit.

  • Robert
    22 augustus 2015 om 14:40

    Hoi PB laat na vervanging even weten of je foto’s scherper zijn geworden. Heb ook een iphone die voor reparatie in aanmerking komt, maar vind de foto’s ook redelijk scherp.

  • Johanna
    23 augustus 2015 om 14:44

    Voor mij ook een verrassing dat mijn iPhone in aanmerking komt.
    Ik ben benieuwd, mogelijk kan het nog mooier (?)

  • Robert
    26 augustus 2015 om 17:28

    Hier is iemand met een voorbeeld foto van het probleem: https://discussions.apple.com/thread/6615233
    Ik heb er dus schijnbaar toch geen last van ;)

  • Mark T
    11 december 2017 om 12:26

    Vervangingsprogramma van Apple is een WASSEN NEUS!!!!

    De iPhone 6 Plus van mijn dochter komt, op basis van het serienummer, ook in aanmerking voor vervanging van de iSight camera. Ik heb de iPhone opgestuurd naar Apple en krijg vervolgens een prijsopgave van €320,00 (Excl. BTW). Apple heeft de iPhone onderzocht en blijkbaar is de batterij “obstructed”. Ik heb gebeld met Apple en gevraagd wat er dan aan de hand is met de batterij, mijn dochter heeft hier nl. niet eerder problemen mee gehad. Apple geeft aan dat de batterij de door hun gehanteerde ondergrens van 85% maximale capaciteit heeft bereikt. Onder het mom van: “wij willen geen defecte toestellen naar de klant terug sturen” moet de batterij moet eerst gerepareerd worden voordat Apple de iSight camera vervangt. De kosten hiervan komen dus op €320(Excl. BTW). Deze logica ontgaat mij geheel vooral omdat er geen enkel verband bestaat tussen de batterij en de iSight camera.

    Apple levert een wanprestatie (zoals de juridisch heet) door een gebrekkige iSight camera in de iPhone 6 Plus te plaatsen, onderkent dit en lanceert een vervangingsprogramma om deze kosteloos te laten vervangen. Dat is op zicht prima maar als je daar dan gebruik van wil maken zadelen ze je alsnog met kosten op onder het mom van een defecte batterij en wijgeren ze de iSight camera te vervangen als je de batterij niet laten vervangen. Ook al is er totaal geen verband tussen beide onderdelen.

    Daarbij vind ik het belachelijk dat de batterij naar 3 jaar (Datum aankoop telefoon is oktober 2014!!!!) al niet meer voldoet aan de eisen die Apple hier zelf aan stelt. De reactie van Apple is dat het toestel waarschijnlijk intensief is gebruikt!!! En dan durven ze ook nog eens €320 (Excl. BTW) voor in rekening te brengen. Als service ze het Apple sieren als ze hiervoor een lager bedrag in rekening zouden brengen of je de mogelijkheid geven dat je akkoord gaat het het gevonden defect en alsnog de iSight camera vervangen.

    Op basis van bovenstaande kan ik mij dan ook niet voorstellen dat er toestellen zijn die wel onder dit vervangingsprogramma zonder aanvullende kosten gerepareerd zullen worden. De toestellen die hiervoor in aanmerking komen zijn allemaal ongeveer 3 jaar oud en tenzij ze de afgelopen 3 jaar niet of nauwelijks zijn gebruikt zal ook van deze toestellen de batterij onder de 85% capaciteit zitten. Als iemand een andere ervaring heeft dan hoor ik dat graag.

    Als ik jullie was zou ik je iPhone zeker naar Apple sturen. Ga in ieder geval NIET naar een van de geautoriseerde resellers (zoals bijv. Amac) maar neem direct contact op met Apple en stuur het naar hun op. Het toestel wordt thuis opgehaald door UPS dus je hoeft ook niet naar de Apple Store.

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store