30 juni 2023

Herkennen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam

4 min leestijd
Herkennen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam
iOS
4 min leestijd

Je zult het vast al eens hebben meegemaakt, bedrijven die zogenaamd een e-mail sturen om even iets te controleren. Denk hierbij aan e-mailberichten van je bank, PayPal, Apple, etc. Als je in de mail op een link klikt, kom je uiteindelijk op een frauduleuze website terecht.

De laatste weken ontvangen we veel meldingen over iCloud-spam en Apple ID phishing. Fraudeurs sturen dan in naam van Apple e-mailberichten, zo proberen ze dan je persoonlijke gegevens te achterhalen. Ze zijn vooral uit op inlog- of betaalgegevens. De gevolgen kun je natuurlijk zelf bedenken zoals het hacken van je account of betalingen verrichten met je creditcard.

In de meeste gevallen is het vrij duidelijk dat het om een nep e-mailbericht gaat, een voorbeeld vind je hieronder terug. Ook in ons artikel 'Pas op voor Apple phishing e-mails' vind je enkele exemplaren. In het e-mailbericht staat bijvoorbeeld dat je iCloud-opslag vol is, of dat je een Apple Music abonnement hebt afgesloten met een link om dit te annuleren (voorbeeld), trap er niet in want het gaat om phishing.

iCloud SPAM mail van Apple

Apple Phishing mail herkennen

Helaas is het niet altijd even duidelijk en kunnen de mails ook goed nagemaakt en moeilijk van echt te onderscheiden. Bovenstaand e-mailbericht is phishing, maar hoe weet je dit nu? Hieronder sommen we de zaken op die opvallen en een indicatie geven dat het om fraude en oplichting gaat.

  • Het adres onderaan de e-mail is van Apple, maar bevat afkortings- en schrijffouten
  • Apple zal nooit een e-mail sturen dat je op een "vreemd" IP-adres iets aankoopt of download
  • De opmaak van de e-mail is slordig, Apple heeft een vaste lay-out
  • Het onderwerp van de mail is zeer onduidelijk omschreven
  • Apple zal zelden om betaalgegevens vragen via e-mail
  • Kijk naar het e-mailadres van de afzender, Apple stuurt altijd uit de naam '...@apple.com'
  • Overzicht van afgesloten abonnementen gaan nooit gepaard met een annuleer-link
  • Apple stuurt over het algemeen in het Nederlands naar je, zeker bij aankopen
  • Apple werkt niet met schreeuwerige knoppen en tekst
  • Gratis iCloud-opslagruimte deel Apple helaas niet uit
iCloud spam mail opslag vol
Spam e-mail m.b.t. iCloud-opslag vol

Controleer of de URLS in de e-mail wel degelijk goede bedoelingen hebben, door je muis op de link in de e-mail te plaatsen kun je zien dat je te maken hebt met een nep webadres (pop-up venster). Een frauduleuze website zal je altijd herkennen aan de url, deze hebben een andere domeinnaam of extensie, of zijn zeer lang om zo de valse website te verbergen. Google dan eventueel de website naar waar de url verwijst, vaak zie je dan al dat het om fraude gaat.

ook interessant
Apple ID en iCloud account beveiligen met Twee-factor-authenticatie
Apple ID en iCloud account beveiligen met Twee-factor-authenticatie

Met behulp van deze handleiding kun je makkelijk je iCloud en Apple ID beveiligen en kun je Twee-factor-authenticatie inschakelen.

Officieel e-mailbericht van Apple

Onderstaande e-mail is één dat je van Apple kan krijgen, deze ontvang je wanneer er wordt ingelogd met jouw Apple-gegevens op icloud.com via een 'vreemd' apparaat. Je kunt duidelijk zien dat Apple je met je naam aanspreekt en wordt er gemeld dat je de e-mail mag negeren als je zelf hebt ingelogd. Verder wordt de toegevoegde url ook voluit geschreven. Bovendien wordt in zo'n geval eerst een code gestuurd naar je telefoonnummer, vooraleer je op iCloud.com kunt verder gaan.

echte mail apple
Een officiële mail van Apple

Wat moet je doen als je een phishing e-mail ontvangt?

Heb je toch je toch geklikt op een link en misschien je gebruikersnaam en wachtwoord op een frauduleuze website ingevuld, verander dan zo snel mogelijk je wachtwoord. Heb je je bankgegevens doorgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact op met je bank.

ook interessant
Overzicht van actuele/actieve phishing mails
Overzicht van actuele/actieve phishing mails

In dit artikel bespreken we phishing mails en geven we je een overzicht van alle phishing mails die in omloop zijn op dit moment

info
Auteur Quinten
Bijgewerkt30/06/2023 11:12
Categorie Apple, iOS, macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  76 reacties

Reacties

  • Heb meerdere e-mails ontvangen over “locked your Apple” en vandaag e-mail over een aankoop beide spam?? Heb namelijk niks gekocht.
    Order Confirmed!

    Dear apple user,
    Your payment was confirmed and will be processed.

    Details Purchase

    Items
    VIP SMULE MAGIC
    ( 1 Month All Access Pass )

    Status
    Paid

    Payment Methode
    Debit / Credit Card

    Price
    $ 21.76

    Tax
    $ 0.00 (any applicable VAT)

    Total
    $ 21.76

    we sent attachment file [PDF]
    to manage your subscriptions or check status of your order

    Sincerely,
    Apple Inc™

    Beantwoorden
  • Ik heb al meerdere keren zo’n mail ontvangen en heb vandaag deze een paar geprobeerd te kopiëren en te plakken.Alle keren kwamen er alleen een reeks aan cijfers en letters tevoorschijn. Ik wist niet dat dit een phishing-mail was, maar toen ik dit zag wist ik heb bijna wel zeker. Hij gaat bij mij dus net als meerdere mails op de spamlijst

    Beantwoorden
  • Beste
    ik heb volgende mail ontvangen.
    Lijkt me echt… alleen emailadres komt van noreply@email.apple.com

    ter info, ik heb mijn gegevens vervangen door puntjes

    Beste ….,

    Je Apple ID (….) is gebruikt om in te loggen op iMessage op een iPhone 5c genaamd “iPhone”.
    Datum en tijd: 2 september 2019, 03:05 uur PDT
    Besturingssysteem: iOS 8.1.1
    Als de informatie hierboven je bekend voorkomt, kun je dit bericht negeren.
    Als je niet onlangs op een iPhone 5c met je Apple ID hebt ingelogd en je denkt dat iemand je account heeft benaderd, dan dien je je wachtwoord zo spoedig mogelijk via Apple ID (https://appleid.apple.com) opnieuw in te stellen.

    Met vriendelijke groet,

    Apple Support

    Beantwoorden
    1. no_reply@email.apple.com is een officieel adres van Apple, dus de mail is echt.

      Beantwoorden
  • Dag Jacqueline, eerst en vooral welkom op onze website. Ik zie, aan de hand van te tekst dat deze mail inderdaad SPAM kan zijn. Mits je de pdf al geopend hebt is er een kans dat er kwaadwillige software op je mac/pc terecht gekomen is. Je kan altijd eens Mallwarebytes installeren op jouw computer om te kijken of dat mailtje iets kwaadaardigs heeft achtergelaten. https://www.appletips.nl/mac-anti-malware-app/

    Het volgende is handig om te weten: deze website https://www.appeltips.nl is niet in beheer van Apple. Deze website wordt beheerd door enkele enthousiastelingen. Mocht je contact willen met Apple Support een dienst van Apple zelf dan kan je altijd een afspraak maken via https://getsupport.apple.com om telefonische hulp te krijgen of een afspraak te maken in een winkel van Apple.

    Beantwoorden
  • katanya-ridhoituanaknyapakselamettapibukan322@rawtheneck.com

    dit is de afzender, maar die van jullie staat er ook bij; erg verwarrend!

    Beantwoorden
  • Ik heb gisteren deze mail ontvangen met PDF file die ik geopend heb. Dacht dat het de rekening was van Icloud storage. Een muziek abonnement die ik niet heb gekocht. wat doe ik nu?
    Dear Customers ,

    This message is automatically sent by the mail

    The payment process has been Successful
    we have sent 【 PDF 】 on : Thursday, February 7, 2019 .

    Thanks
    App Stores. .

    Beantwoorden
  • Ik stuur net een mail, maar zie hem hier niet terug?
    Dear Customers ,

    This message is automatically sent by the mail

    The payment process has been Successful
    we have sent 【 PDF 】 on : Thursday, February 7, 2019 .

    Thanks
    App Stores. .

    Beantwoorden
  • Ik heb onderstaande mail ontvangen met een PDF file erin die ik heb opengemaakt. Niet gedacht aan een fishing mail maar dacht dat het de rekening van Icloud storage was tot ik zag dat ik een muziek abonnement zou hebben gekocht.
    Ik heb inmiddels wachtwoord apple ID verandert en van mijn computer. Wat moet ik nog meer doen? Heb mail naar broer gestuur en ik kreeg em terug met de mededeling dat de file niet goed was. Wat te doen?

    Dear Customers ,

    This message is automatically sent by the mail

    The payment process has been Successful
    we have sent 【 PDF 】 on : Thursday, February 7, 2019 .

    Thanks
    App Stores. .

    Beantwoorden
  • Vandaag 27 januari2019 deze frauduleuze email ontvangen;

    resolved-service@apple.appleid.com
    RE : [ Account Review ][ Two-factor Authentication ] information password change, your password has been changed on Sun, January 27, 2019 8:49 PM
    AppIe Notices
    Zo 27-1-2019 21:49
    Dear Client, As you requested, we will call you at the day and time below. You can add this appointment to your calendar by selecting the attached file. We will call you today. Sincerely, Customer Service

    Beantwoorden
  • Ik ontving vandaag het volgende mailtje:

    Er is een probleem met je betaalinformatie.

    Ontvangt u te veel e-mailberichten? Afmelden

    iCloud
    Di 11-12-2018, 11:59
    U

    Beste Peter Ouwersloot,
    Op 18-12-2018 wordt jou € 0,99 in rekening gebracht voor je iCloud-opslagabonnement van 50 GB, maar er is een probleem met je betaalinformatie.
    Zorg ervoor dat je je betaalinformatie zo snel mogelijk bijwerkt. We zullen je account downgraden naar het gratis opslagabonnement van 5 GB als we je abonnement niet kunnen vernieuwen.

    Volg de aanwijzingen hieronder om je betaalinformatie bij te werken:

    1.
    Ga naar ‘Instellingen’ en tik op ‘iCloud’.

    2.
    Tik op je naam.

    3.
    Tik op ‘Betaling’ en volg de aanwijzingen.

    Je kunt ook betaalinformatie bijwerken via een Mac of pc.
    Het iCloud-team

    iCloud is een service van Apple. Apple ID | iCloud Support | Voorwaarden | Privacybeleid
    Copyright © 2018 Apple Distribution International Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ireland. Alle rechten voorbehouden.

    Phishing of niet?

    Beantwoorden
    1. Eerder deze week hadden we via Twitter nog iemand, het lijkt niet om spam te gaan. Je kunt het achterhalen door je betaalgegevens te controleren. Het e-mailadres is van Apple zelf. https://twitter.com/RobertWubben/status/1071115835438182405

      Beantwoorden
  • Vraagje…..Ik kreeg een phishingmail in mijn andere (Outlook account)
    Ik stuur altijd deze valse e-mails door. Helaas kreeg ik de betreffende mail terug
    kennelijk werkt het mailadres reportphishing@apple.com niet.
    Las overigens dat ik niet de enige was die vermelde dat het e-mailadres niet werkt.

    Beantwoorden
  • https://www.blog.redhotpie.com/Files/9da4464d71a73f4/?ID=login&Key=dfe794146062031e5a3ab618961889aa&login&path=/signin/?referrer

    op deze pagina zou ik moeten inloggen om te controleren of ik iets heb gekocht?
    volgens mij klopt dit niet en is het niet officieel van apple

    Beantwoorden
  • Als je maar naar fraude ruikt, doorsturen naar fraudehelpdesk valse-email@fraudehelpdesk.nl

    Beantwoorden
  • Ik krijg bijna elke dag mails van ‘apple’. Net nog: vol met fouten! Het begon met dat ik iets van 300 euro moest betalen (niks geopend en genegeerd), ik heb namelijk geen apple account……
    Yourg Apphple ID is disaablead foar sdus4picious acutivity rneas7ofngs9.

    Dear :

    We debtsected an5y sussypiycmioius ac2taivitky onz y4our Amppl3e I5Do ajccoeuntm.

    Appleb I7D selcurittzym is too rpiskyb taoo buex accessoe1dp b8y osthfetrs. we ad3vise yeou teoo upcdhatve youlr acmcowunt6 ijnvforsmadtxizoyni and sgelcuritry wuihtvh0i4n 224 hourksx for your ajcc5omun3ts s0eqcu1rity.

    ifr yo8ua want to upedater yougr Apple I3Dq a3ccbountq
    pleoasem fo4lglotw the s8tezps byelxow:a

    Czlick4 theq link here anpp1leid2.ap4pple.jcom.6
    Tvheon click Unlocck aic2counpt8
    Ffill1 inq youorg inforxm7atpi1okn.k

    if2 you haveet fminisqhed7 doyin6g somye of thesne s8t6epsl youf awrfer direchtled to lpodg bacpk ijnto youkr Alpyples IvD afc9ceousnt6

    Need helzp6 or want to6 contamct us

    C0lilck the lifnkk herue con0taectaus.apple.c9omj

    Thianyk0s,5
    A0ppple IjD Spupporft

    Beantwoorden
  • deze mail ontvangen: het model iPhone klopt niet en ik heb niets aangeschaft, phishing?

    Music Membership
    Monthly | May 19, 2018

    Subscription

    iPhone 6 Plus

    $9.96

    Subtotal $9.96
    Tax $0.00

    TOTAL $9.96

    This email confirms payment for iTunes Music Membership plan listed above. You will be billed each plan period until you cancel by downgrading to the free subscription plan from your iOS device, Mac or PC.
    To cancel your purchase within 24 hours of receiving this invoice, go to Cancel and Manage Subscriptons.

    Apple ID | Support | Privacy Policy
    Copyright © 2018 Apple Inc.
    Apple Distribution International, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ireland.‎

    Beantwoorden
  • Dag John,

    Eerst en vooral, je eerste bericht over de Foto op de laptop krijgen kan je doen door het volgend artikel iCloud fotobliotheek gebruiken op Windows. Maar je kan de iPhone perfect beheren via iTunes door er mee te synchoniseren en zo de foto’s ook te importeren of exporteren.

    Vervolgens is het inderdaad vervelend dat je SPAM krijgt sinds je een apple id hebt aangemaakt. Maar ik kan je verzekeren dat dit niks er mee heeft te maken. SPAM kan in vlagen komen. En als je één keer in een SPAM mail op een link klikt, weet de zender dat jij een mogelijk slachtoffer bent. Ook je Mail provider kan problemen ondervinden met hun spam filter, waardoor er SPAM toch door de filters kan glippen.

    Voorts merk ik ook uit je bericht dat je geen iCloud Mail gebruikt (of hebt aangemaakt) wat dus een volledige uitsluiting geeft dat het door het aanmaken van een Apple ID de storm van SPAM-mail zou veroorzaakt zijn.

    Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je ergens jouw email adres hebt achtergelaten, al dan niet bewust, waardoor de SPAM zender weet dat je nu een Apple gebruiker bent.

    Meer over het melden van spam bij Apple vind je hier terug. Of je stuurt de mail door naar reportphishing@apple.com

    Beantwoorden
  • voor het eerst een apple product iphone , ook een apple id aan gemaakt en itunes op de laptop gezet , (dacht dat ik ermee foto,s van de iphone via usb naar de laptop kon verplaatsen of met bluetooth maar lijkt allemaal niet te werken dus begrijp nog niet zo wat ik met dat itunes program moet?? heb uiteindelijk de foto op mijn laptop gekregen door hem eerst te delen in skype op de laptop van skype een copy gemaakt die opgeslagen en erna het bericht (foto)in skype verwijderd en van iphone, erg omslachtig allemaal..jammer dat er niet gewoon een sim kaartje in kan maar goed m,n eerste ervaring met een apple product..

    Nu krijg ik ook al verschillende keren SPAM MAIL waar ik wordt bedankt voor aankopen in de apple store van apps wat ik niet gekocht heb ook zou ik een andere nieuwe iphone gekocht hebben bezorg adres ergens in U.S.A ?
    ook krijg ik nu ook veel andere SPAM binnen snel geld verdienen , over vrouwen die contact zoeken , enz
    alles is in het Engels en delete het dagelijks

    Voordat ik een Apple Id had aangemaakt en ook geen Itunes had
    kreeg ik nooit mail in de spam box hooguit van iemand buiten mijn contacten wat in de spambox kwam wat niet echt spam mail is , een enkele keren jaren terug wat reclame gehad, maar er aangeven geen mail verzenden waar ik toen ook vanaf was.
    het lijkt erop,nu al die SPAM krijg doordat ik dit mail adres gebruikt had om een apple Id te maken omdat ik daarvoor nooit spam binnen kreeg , en dit is mijn eerste aangemaakte mail adres wat ik al vele jaren heb

    Beantwoorden
  • Hoi Quiten

    Dankje wel voor je reactie !!

    Beantwoorden
  • Dit is 100% SPAM. Apple zal nooit een mail sturen met bijlage in word of pdf bijlage, als facuur. Mits ze vragen om het document te openen en dan op een link te klikken ben ik zeker dat je een bot activeerde die in dat document zat ingebouwd, om je computer over te nemen op eender welke manier. Het is dus een virus.

    Wat allemaal verkeerd is:
    – dat spel voor iOS kost geen 84 euro.
    – apple geeft je 30 dagen om je aankoop te annuleren.
    – Apple zal nooit een link plaatsen waar je de bestelling kan annuleren, wel aanwijzen waar je het zou kunnen doen.
    – ze spreken je in het Nederlands aan.
    – inloggen toestel op een nieuw toestel en een aankoop doen, zal Apple nooit in éénzelfde mail sturen.

    Beantwoorden
  • Hallo!
    Ik heb vandaag deze email binnen gekregen:

    Dear Costumer,

    We received your order, we have attached your order details.

    This message is send automatically by our system.

    Thank`s

    Copyright 2018 Apple inc. All rights reserved.

    Met daarin een Word-document dat ik een game heb gekocht van 84,12 euro via ITunes. En dat ik kan annuleren door op een link te klikken:

    Dear customers,
    Your Apple ID was used to sign in to the new device and make a payment via the iTunes
    Store

    This is the details of your activity:
    Item: Grand Theft Auto : San Andreas ( Game )
    Device : iPhone 8 Plus
    Status: Require Confirmation Total order amount: $ 84.12

    IP address:191.153.81.22
    Location: Valencia, Carabobo, Venezuela
    Browser: Mozilla Firefox 6.0

    If you did not authorize this purchase , please Report this Problem and make
    Payment Cancellation at:

    CANCEL PAYMENT

    You have 24 hours to cancel the order, We will not accept the cancellation of your order if it passes the specified time limit.

    *we need additional information to complete your verifications.
    AppleID|Support|PrivacyPolicy

    Is dit echt??

    Beantwoorden
  • Dit is zeker SPAM. In eerste instantie Apple heeft geen 3TB online opslag mogelijkheid. Dit is maximum 2TB voor € 9,99 per maand. Het is slim om je wachtwoord te wijzigen. Het iCloud-opslag-plan kan je trouwens enkel wijzigen via instellingen op een Apple toestel en niet via de browser. Controleer zeker de komende tijd of er niks verdacht gebeurd met je account. Omdat je ook op een link hebt geklikt, weet de afzender dat je een mogelijk slachtoffer bent voor toekomstige SPAM, dus wees voorzichtig.

    Beantwoorden
  • Hoi! Ik kreeg zojuist deze mail:

    Dear ********@hotmail.com,
    This email confirms payment for the iCloud storage plan listed below. You will be billed each month unless you cancel.* To cancel, downgrade your storage plan from your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, or PC.
    Order ID : TN514ZQUD24Z
    Date of Purchase : April 9, 2018 (EDT)
    Payment method : iTunes

    Image

    Item : 3 TB Storage

    Subtotal : $49.99
    Tax : $0
    Total : $49.99
    * You may cancel or downgrade from your device at any time. You may contact Apple for a full refund within 15 days of a monthly subscription upgrade or within 45 days after a yearly payment. Partial refunds are available where required by law.
    Click For Cancel or Downgrade >

    Please feel free to use support. You can check the details of the product, download the latest software update, share hints and solutions with other users. Also,You can choose the method that is most suitable for you.

    Ik denk dat dit ook spam is? Ik had al op de link geklikt en ingelogd maar heb dan de toestemming geweigerd en mijn wachtwoord veranderd.

    Beantwoorden
  • Dit is spam:
    – De mail is in het Engels terwijl waarschijnlijk jouw voorkeurstaal bij Apple in het Nederlands is.
    – Apple zal ook nooit een bestand meesturen met instructies, dat je moet openen. Ze zullen het uitschrijven wat je moet doen.
    – Alsook gaat Apple jouw gegevens in jouw account niet verwijderen en zeker niet zomaar zonder jouw toestemming.

    Beantwoorden
  • Ik heb onderstaande mail ontvangen, is dit een phishing of moet ik dit serieus nemen?

    Dear Client,

    Antw.:⁨ [Notifiment] Your iCloud Has Violated And Policies On March 28,2018⁩

    To reinstate your Apple ID. Open the attachment file and follow the instruction to fill the requested forms. You should do this soon, because disabled accounts are eventually deleted along with emails, contacts, photos and other data stored with Apple

    Regards,

    Apple

    Beantwoorden
  • Oké dankjewel voor de informatie

    Beantwoorden
  • Dag Claire,

    Ik ben hier vrijwel zeker van dat dit een spam bericht is.
    – Het IP-adres komt niet overeen met de locatie dat hier is vermeld (US)
    – Je krijgt sowieso een melding op een vertrouwd toestel, als er word ingelogd met jouw gegevens op een ander toestel. Is dit niet zo, dan is het al verdacht.
    – Deze mail is in het Engels, ik vermoed dat jouw instellingen bij Apple Nederlands zijn. Dan moet de mail communicatie ook in het Nederlands gebeuren.

    Het is nooit erg om eens naar http://appleid.apple.com te surfen en je wachtwoorden te veranderen. Doe dit zeker op regelmatige basis. Dan ben jij vertrouwder met site van Apple en is de kans kleiner dat jouw account zal gehackt worden.

    Beantwoorden
  • Ik kreeg deze email:

    Dear ******@hotmail.com,
    Reset password request.

    A request was submitted to reset your Apple ID password (******@hotmail.com) from our client area.

    Details :

    Date and Time : 3/28/2018 3:08:23 AM (GMT)
    IP Address : 52.72.175.133
    Location : Congo
    Browser : Google Chrome
    If it was not you or if you believe someone want to reset your Apple ID password, please go to security center to update security settings

    Go to security settings
    – Best Regards (Apple Support)
    If the button above does not work, try copying and pasting the URL into your browser. If you continue to have problems, please feel free to contact us
    Apple Inc.

    Kan iemand mij vertellen of deze echt is of dat het om een nep email gaat??
    Ik durf niet oo de link te klikken omdat ik bang ben dat dit nep is.
    Als er om een nieuw code ofiets dan had ik die toch ook via mijn email ontvangen moeten hebben en dat is niet zo alleen dit!
    Maar als wr wel geprobeerd is in te loggen op mijn account ik vind het een beetje eng!

    Iemand advies? Is dit echt of niet???

    Beantwoorden
  • Ik neem aan dat je nog nooit van hen een e-mail hebt gehad, laat staan geabonneerd op hun nieuwsbrief.

    Als je de link overtypt en niet op klikt, kom je op een franstalige site met het bedrag 0 kroon.

    Als je de naam van de manager opzoekt, dan kom je ook niks tegen.

    Ook een truc dat hier word toegepast, is kleine bedragen te vragen. Dit kan het begin zijn van een ketting betaling waar je moeilijk van af geraakt of net een poging dat veel goed gelovigen dit betalen en dit dus positief is voor de afzender.

    Dus ja 100% spam.

    Beantwoorden
  • Zojuist deze mail ontvangen…wat moeten we hiermee? Neem aan spam!

    Vorige week Donderdag hebben we per e-mail contact met u opgenomen, maar we hebben geen reactie van u ontvangen.

    U bent geselecteerd om een Iphone X te krijgen en we moeten contact met u opnemen.

    Aangezien u zich al enkele maanden op onze nieuwsbrief abonneert, willen we u nog een laatste kans geven!

    Als we zondag niets van u horen, moeten we het aan iemand doorgeven.

    We vragen u om de onderstaande link te bevestigen. Wij rekenen slechts een vergoeding van 1 euro voor verwerking en verzending – De telefoon is gratis.

    Klik hier voor uw Iphone X – https://ofvrbests.myshopify.com/products/iphonex

    Met vriendelijke groet,
    Elke De Ruen
    Klantenservice manager

    Beantwoorden
  • Als jij of familie niet in Zweden zijn geweest de afgelopen dagen dan hoef je niet te vrezen, maar het kan geen kwaad om via appleid.apple.com eens je wachtwoord te veranderen en Two-factor verificatie in te schakelen.

    Dit kan ook spam zijn, waarbij ze u eerst een zo goed gelovig e-mailtje sturen om dan achteraf als jij er positief op antwoord (bekijken en klikken) je bestoken met spam. Kijk ook eens naar het email adres van de afzender of daar niks vreemd is.

    Beantwoorden
  • Dit mailtje ontvangen:

    Re : Docs : [ 3/15/2018 ] : Your password has been successfully requested to reset! 217.85.79.47 [ Sweden ] [ Safari ] [ Receipt. 9YWNUVXMZM

    Dear (mijn email)
    Your password has been successfully requested to reset.
    If you didn’t make this change or if you believe an unauthorized person has accessed your account, go to service.apple.com to reset your password immediately. Please verify your identity first.
    If you need additional help, contact Apple Support.
    Apple Support

    Apple ID | Support | Privacy Policy
    Copyright © 2018 Apple Inc. One Apple Park Way, Cupertino, CA 95014, United States.‏ All Rights Reserved.

    Beantwoorden
  • Alle abonomenten zijn te beheren in ofwel in iTunes onder jouw account. Of op je iOS toestel in de app of itunes store ook onder jouw account. De email kan je gerust doorsturen naar reportphishing@apple.com. Ook het markeren in de webversie van jouw mailprovider als spam of reclame kan altijd helpen.

    Beantwoorden
  • Laatste tijd wordt ik gek gespamd met de volgende email:
    Your receipt from Apple, – [ Tuesday, March 13, 2018 ]

    Dear customer,You are receiving this emaiI you have made purchase Mobile Legends: Bang Bang from the App Store on a computer or device that had not previousIy been associated with your Apple ID on March 13 2018.The summary is attached in PDF format in this email,

    Best regards,

    Apple Support

      Apple ID | Support | Privacy PolicyCopyright © 2018Apple Distribution International, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ireland.‎All Rights Reserved.

    Ze sturen dan een pdf bestand met een purchase van een onbekend persoon met een link naar een website om de betaling te annuleren.

    Op de desbetreffende site kan je dan je gegevens invullen.
    Ik had het eerst niet door, want ik wilde gewoon mijn gegevens invullen. Omdat ik mijn wachtwoord was vergeten klikte ik op wachtwoord herstellen of iets dergelijks en kwam er toen pas achter dat geen enkele link werkt.

    Ik ging even terug naar de mail en zag dat de afzender van Apple support is. Maar als je dan klikt op mailadres weergegeven: kwam dit te voorschijn: maill.apple.purchase.973-7416@cucukmemek.club

    Pas toen kwam ik erachter dat het nep was. Helaas krijg ik nu bijna dagelijks dit soort mailtjes. Gelukkig was ik mijn wachtwoord vergeten, had anders echt dik erin getuind.

    Groetjes Kees

    Beantwoorden
  • Hallo Huizing,

    Eerst en vooral, Apple spreekt je aan in de taal dat je hebt gekozen, waarschijnlijk is dat Nederlands. Verder kan je altijd eens inloggen op appleid.apple.com. En als dat succesvol is dan is er geen enkel probleem met jouw account.

    Beantwoorden
  • Geen idee wat ik hier mee moet??
    Ik kreeg vandaag deze mail:

    Dear Customer Apple,
    Your apple id has been locked,
    to more information, please Review your Attachments

    Sincerely ,

    Apple Support

    Beantwoorden
  • Wesley, duidelijk een hot topic aantal reacties te zien !

    Toch uit ervaring een korte reactie op jouw veronderstelling dat Apple je steeds aanschrijft in jouw gekozen taal. Ik heb op la mijn accounts Engels als keuzetaal ingesteld, en krijg toch geregeld mails van iTunes store in het Frans, ook al gebruik ik voor alle aankopen de Nederlandstalige store in België. Niet alleen negeert Apple dus mijn instellingen, maar bovendien negeren ze ook nog eens het feit dat ik (net zoals de meerderheid van de Belgen) Nederlands als moedertaal heb. Op al mijn meldingen tot nu toe is het heel erg stil gebleven van hun kant …

    Beantwoorden
  • In eerste instantie zou ik de mail al niet openen, omdat je vaak de mail al niet verwacht.

    Als men een mailing/spam uitstuurt dan kunnen ze ook zien op welke e-mails het toekomt. En zodra je het opend zien ze dat het een actief mail account is, dus het beste advies is nog steeds, verwacht je geen e-mail, of lijkt ie al verdacht, gewoon markeren als reclame en verwijderen.

    Beantwoorden
  • Word vandaag opeens bestookt met vreemde mails van Apple in het Engels dat ik ingelocht ben op heel veel verschillende plekken over de hele wereld. Wat kun je hier tegen doen want ze zijn 100% niet van Apple

    Beantwoorden
  • Twee-factor-authenticatie hebt geactiveerd, zou een melding hiervan gekregen hebben op één van jouw Apple toestellen (Mac/iPhone/iPad), dat iemand probeert in te loggen met jouw gegevens. Daarnaast zou de mail er als volgt moeten uit zien, let op hoe Apple het omschrijft. En waar er een punt staat, of hoe en url word neergeschreven. Afbeeldingslink. Mocht je nog steeds niet zeker zijn, dan kan je best jouw Apple wachtwoord veranderen via https://appleid.apple.com

    Beantwoorden
  • Is dit echt?

    Your Apple lD (Xxxxxxxxxxxx) was used to sign in to iCloud on a new browser

    Date and Time: Saturday, February 3, 2018 4:12 AM
    Browser: Safari
    Country: Singapore
    Operating System: Mac Os 10.6

    If you have not recently signed in to an Mac Os 10.6 with your Apple ID and believe someone may have accessed your account, go to Apple ID and change your password as soon as possible.
    Login
    Ѕіnсегеlу
    Ѕuррοгt АррlеID
    рlеаѕе dο nοt герlу tο thіѕ еmаіl. Τhіѕ еmаіl wаѕ ѕеnt tο уοu, Το gеt іn tοuсh, gο tο thе аррlе wеЬѕіtе.

    Document: CASE {textrandom,20,2}

    TM and Copyright © 2018 Аpрle Inc. All rights reserved.
    Аpрle ID | Support | Privacy Policy

    Beantwoorden
  • Doreen en Marcel,

    Je mag deze email gerust doorsturen naar reportphishing@apple.com.

    Apple zal altijd in jouw taalinstellingen een mail sturen, ook in het gebruik van de valuta tarieven zouden kloppen.

    Beantwoorden
  • Hallo Doreen,
    Ik heb vandaag exact dezelfde mail ontvangen. Zelfde naam van de persoon die het heeft aangekocht, zelfde ordernummer, enz. Zal wel spam zijn dus.
    grtz MArcel

    Beantwoorden
  • Deze kreeg ik vandaag:

    Image

    Invoice
    APPLE ID
    d******@hotmail.com

    INVOICE DATE
    11 Jan 2018

    ORDER ID
    MT76Q69277

    BILLED TO
    Juan R. Brown
    58 birch wood drive
    Ulverston, LA129PN
    GBR

    App Store
    iCloud: 4 TB Storage
    Monthly | Jan 12, 2018

    PURCHASED FROM
    Juan iPhone

    PRICE
    $39.96

    Inclusive of VAT at 20%

    TOTAL :
    $39.96

    Image

    To cancel your purchase within 3 days of receiving this invoice, login to Apple ID and verify your identity first

    Edit 1: Overbodige lijnen en email weg gehaald

    Beantwoorden
  • Veel dank, Quinten, voor je antwoord

    Beantwoorden
  • @sabine.
    Op zich vind ik niet direct de fout in deze email. Je kan gerust dit controleren, zoals beschreven. Zij vragen dan ook niet te klikken op een bepaalde link in de email. Beschik je op iCloud over een 50 GB opslag? Controleer dan alvast ook je betaal methode, stel dat je geen betaalkaarten op je iTunes account hebt staan. Dan kan je in de winkel een iTunes kaart gaan kopen, van bv 15 euro (maandelijks kost iCloud 50GB-opslag 0,99 euro). Stel dat je het toch niet meer wilt uitbreiden. Dan ga je automatisch terug naar 5GB en heb je een maand tijd om alles te downloaden van wat er belangrijk voor je is, zoals foto’s, documenten en back-ups

    Beantwoorden
  • Van: iCloud [mailto:do_not_reply@email.apple.com]
    Verzonden: donderdag 21 december 2017 11:39
    Aan:
    Onderwerp: Werk je iCloud-rekeninggegevens bij om je opslag-upgrade te behouden.

    Beste ,
    Op 21-12-2017 hebben wij geprobeerd jou het bedrag voor je iCloud-opslagabonnement van 50 GB in rekening te brengen, maar er is een probleem met je betaalinformatie.
    We zullen je account downgraden naar het gratis opslagabonnement van 5 GB als we je abonnement niet kunnen vernieuwen.

    Volg de aanwijzingen hieronder om je betaalinformatie bij te werken:

    1.

    Ga naar ‘Instellingen’ en tik op ‘iCloud’.

    2.

    Tik op je naam.

    3.

    Tik op ‘Betaling’ en volg de aanwijzingen.

    Je kunt ook betaalinformatie bijwerken via een Mac of pc.
    Het iCloud-team

    Beantwoorden
  • Dat is inderdaad SPAM.

    Als je altijd zeker wilt zijn kan je kijken in iTunes naar je Aankoopgeschiedenis

    In verband met je agenda: dat kan een synchronisatie fout zijn van Apple maar het beste kan je er voor zorgen dat twee factor Authenticator is ingeschakeld of je kan je Apple wachtwoord veranderen

    Beantwoorden
  • “Icloud`Order #72347912”

    Thanks for purchasing this item
    you need to know after you make the purchase of items you will log into your account for 24 hours

    Before the last 24 hours, you must approve the purchase or not if more than 24 hours of purchase is declared complete

    thanks.

    bovenstaande mail ontvangen met een pdf bijlage van een soort factuurtje van applestore van een icloud aankoop van 8,99$…..nooit geen aankoop gedaan…wat moet ik hiermee doen?? Ik heb wel een paar weken trug voor het eerst icloud geactiveerd op mijn ipad, toen ik de agenda wou syncroniseren kreeg ik ook plots de agenda van iem uit china op mijn agenda( stonden elke dag afspraken in chinese tekens op) heeft dit er iets mee te maken?
    Alvast bedankt

    Beantwoorden
  • Deze mail compleet met logo Apople en itunes store kreeg ik.
    Weet echter zeker dat ik niets besteld heb.
    En er staan een paar kleine schrijf fouten in dus fishing mail?

    iTunes Subscription Confirmation

    Dear Customer,
    Thank you for buy item with your Apple ID

    Name of Subcription: Smule Sing! Yearly VIP
    Content Provider: Apple Store.
    Date of purchase: 16/09/17
    Subscription Period: 1 Year
    Price: $39.99
    The subscription period will automatically renew unless you turn it off no later that 24 hours before the end of the current period. To cencel automatic renewal or manage your subscriptions, click below and sign in.

    if you did not authorize this purchase , please visit

    iTunes Payment Cancellation From

    Regards,
    The iTunes Store team

    Apple Inc.
    You can find the iTunes Store Terms of Sale and Sales Policies by launching your iTunes application and clicking on Terms of Sale or Sales Policies

    Answers to frequently asked questions regarding the iTunes Store can be found at http://www.apple.com/support/itunes/store/
    Apple respects your privacy.
    Information regarding your personal information can be viewed at https://www.apple.com/legal/privacy/

    Copyright ©2015 Apple Inc. All rights reserved

    Beantwoorden
    1. @karin @ manon Inderdaad, nep en phishing. Negeren ?

      Beantwoorden
  • Onderstaan per mail ontvangen met in de bcc allemaal @planet en @hetnet mailadressen. ?

    Beste ,

    Uw Apple ID is gebruikt om een iCloud sessie vanuit een onbevoegde computer te openen , en is nu automatisch vergrendeld.

    We hebben voor extra veiligheid een verificatieprocedure voor apparaten toegevoegd om ervoor te zorgen dat je account veilig blijft. Daarom vragen we je elke keer dat je in wilt loggen vanaf een niet herkend apparaat, uw zelf te verifiëren.

    Bepaalde diensten zijn tijdelijk uitgeschakeld of functioneren niet optimaal totdat uw u gegevens heeft geverifieerd.

    Klik hier om uw gegevens te verifiëren

    Deze e-mail is automatisch gegenereerd, u word verzocht niet op deze e-mail te reageren. Voor aanvullende ondersteuning gaat u naar Apple support.

    Apple Support

    Beantwoorden
  • Klopt helemaal, op het eerste zicht is het email adress helemaal fout (kijk maar naar alles wat na [@] komt, daarnaast zal Apple jou aanspreken in de voor jouw ingestelde taal, wat Nederlands zal zijn.

    Beantwoorden
  • Ik heb vanmorgen ook een mail gehad,fake denk ik..het emailadres waar deze mail op binnen kwam gebruik ik niet voor mijn Apple ID:

    Emailadres waar het vandaan kwam: appleid.userhelpcenter@kelakmen.custhelpcenter14.net

    Dear en dan het emailadres waar ik geen Apple ID mee hebt..

    We’ve noticed your contact and important details on Apple account successfully changed. But, we’ve detected your account was accessed without your permit. For security reason your account has been locked.

    We need your help for unlock your account. Please help us to unlock your account with click the button below and verify your identity. Your account will became locked until you verify your identity

    Beantwoorden
  • Dat is zeker spam, kl@apple.com is zeker geen email-adres dat Apple zal gebruiken. Op termijn opschorten doet Apple ook niet. Zolang jij kan gebruik maken op je toestellen van iCloud moet er zeker geen probleem zijn.

    Wil je dit testen, ga zeker naar https://appleid.apple.com
    Wil je heel zeker zijn bel naar het 0800 nummer dat onderaan terug te vinden is op de site van Apple.

    Beantwoorden
  • Ik heb de onderstaande mail ontvangen. Is dit echt of spam?
    ter info; de email komt van het adres kl@apple.com

    Beste klant,

    Uw Apple ID wordt binnenkort preventief opgeschort omdat uw gegevens onjuist of incompleet zijn. Om te voorkomen dat uw Apple ID opgeschort wordt, dient u een veiligheidsprocedure te doorlopen om uw juiste gegevens te verstrekken. Dit procedure duurt slechts enkele minuten.

    Hoe begin ik het met veiligheidsprocedure?
    1. Log in uw Apple account via de onderstaande link.
    2. Vul vervolgens het aangegeven formulier correct en volledig in.
    Klik hier en Log in uw Apple account

    Case ID: 662402845
    Hoogachtend,
    Apple Support

    Beantwoorden
  • Als je geen Apple id hebt, lijkt me dat zeker spam.

    Beantwoorden
  • Goedemiddag,

    Ik krijg vanmorgen deze mail binnen. Ik heb geen Apple-apparatuur…. Lijkt me spam!?!

    Met vriendelijke groeten,
    Manuela Merkus

    Referentienummer 142296

    Wij moeten u met ongenoegen mededelen dat uw Apple ID op 31-01-2017 wordt uitgeschakeld wegens een IP-Adres dat wij niet herkennen. Wij hebben uit voorzorg veiligheidsmaatregelen genomen om er zeker van te zijn dat u het bent.

    Om te voorkomen dat uw Apple ID uitgeschakeld wordt dient u een verificatieprocedure te doorlopen, dit duurt slechts enkele minuten, u kunt dit doen door op de onderstaande link te drukken .

    Herstel uw ID ⇒

    Bij vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
    Apple Klantenmonitoring

    TM and copyright © 2017 Apple Inc.

    Beantwoorden
  • Recent een mail gekregen van Apple Inc.:
    “Your Apple ID (info@goconsulting.nl) was used to sign in to FaceTime
    If you have not recently set up an iPhone with your Apple ID, then you should change your Apple ID password. Learn More.”

    Afzender was: info@churchinmontereypark.org (spreek voor zich).
    Trouwens nog churchinmontereypark.org “gegoogled” – ’t is website van een kerk in Montray Park California.

    Beantwoorden
  • Als jij dat email recent hebt toegevoegd, dan mag je deze email vertrouwen. maar zoals ik zei: https://appleid.apple.com is de website waar Apple u naartoe zal brengen.

    Beantwoorden
  • En klopt dit ook dat je dit recent (afgelopen 24u) hebt toegevoegd. Controleer dit via appleid.apple.com. Controleer ook eens de afzender van de email, dit zal hoogstwaarschijnlijk moeten zijn: noreply@apple.com dit dor je door op de afzender te klikken, om de infokaart ervan te bekijken.

    Beantwoorden
  • Ik twijfel nu heel erg….
    Is het onderstaande SPAM??
    Beste Lars Boom,
    U hebt onlangs larsboom@gmail.com toegevoegd als een nieuw primair e-mailadres voor uw Apple ID. Om te verifiëren dat dit e-mailadres van u is, klikt u op de link hieronder en logt u in met uw Apple ID en wachtwoord.
    Verifieer nu >
    Waarom u dit e-mailbericht ontvangt.
    Apple vereist verificatie wanneer een e-mailadres aan een Apple ID wordt toegevoegd. Uw e-mailadres kan niet zonder verificatie worden gebruikt.
    Als u deze wijziging niet zelf hebt aangebracht, of u denkt dat een ongeautoriseerd persoon geprobeerd heeft uw account te benaderen, dan kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen op Mijn Apple ID.
    Met vriendelijke groet,
    Apple Support

    Beantwoorden
  • Dit is een simpele, Apple zal nooit een account zo maar deactiveren zolang jij er niet om vraagt of je iets verkeerd doet volgens hun beleid, zoals knoeien met app aankopen. Maar dat terzijde.

    De mail is vrij kort, ook van taal. Als je zeker wilt zijn kan je altijd proberen inloggen op één van je toestellen in iCloud, als dit lukt, dan is je account zeker niet gehackt. De officiële website voor het beheer van je Apple account is https://appleid.apple.com waar je tal van beveiliging kunt aanzetten zoals twee-factor verificatie.

    Apple zal altijd een uitgeschreven url in de Mail plaatsen en niet Bevestig Nu. (trouwens 2 hoofdletters kan ook niet). Zodat je bij twijfel altijd kan overtypen.

    Beantwoorden
  • Onderstaande is SPAM?????

    Hello,

    Je account is tijdelijk uitgeschakeld
    Waarom :
    Log dan in op uw account vanaf een andere site
    Om deze reden hebben we tijdelijk uw account op te schorten
    U moet ons voorzien van de Apple- account informatie om eigendom van uw account te bevestigen .

    Bevestiging Nu >
    Account informatie moet worden verstrekt Aplle bevestigen eigendom van uw account .

    Thanks,
    Apple Customer Support

    Beantwoorden
  • @Maaike, inderdaad dit is Spam.
    Eerst het staat op jouw email adres (heb die nu ook verwijderd) dat niet overeenkomt met de naam van de iPhone. Daarbij komt dat de naam eigenlijk word gebruikt voor een tool die illegale software op iPhones te plaatsen. Maar ze gebruiken hier ook Pond wat Apple zeker niet zal doen. Ook plaatst Apple een volledige disclaimer met extra uitleg en uitgeschreven url’s.

    Klik zeker nooit op één van de bijgevoegde links.

    Beantwoorden
  • Deze mail heb ik binnen gehad. Ik heb niet eens apple dus een beetje vreemd.

    Apple

    Your invoice status has been changed [PROCESSED]

    Invoice
    APPLE ID
    EMAIL@msn.com TOTAL
    £19.99
    DATE
    21 Sep 2016 SEQUENCE NO.
    1-73590230502359
    ID
    FJ37FJFKSO DOCUMENT NO.
    843725723985823

    Music TYPE PURCHASED FROM PRICE
    Music Membership Music Membership
    Monthly | 31 Oct 2016
    Subscription Lydia’s iPhone £19.99
    Inclusive of VAT at 20%
    VAT charged at 20% £7.49
    TOTAL £19.99
    To cancel your purchase within 14 days of receiving this invoice,go to Cancel and Manage Subscriptions
    Learn more about your right of withdrawal

    Apple ID Summary • Purchase History • Terms of Sale • Privacy Policy

    Copyright © 2016 iTunes S.à r.l.
    All rights reserved

    Beantwoorden
  • Ik heb deze email ontvangen, compleet met logo’s van Apple en foto’s van Iphone 6. Ziet er perfect uit, alleen de “Hoi ,”. Identiek aan eerdere phishing-mails.

    Hoi ,
    Wij hebben fantastisch nieuws voor jou! Door middel van een willekeurige selectie uit onze database, hebben we jou uitgekozen als één van de 10 gelukkigen die per direct kans maken op een iPhone 6S.

    Ben jij je oude telefoon zat? Wil je mee gaan met de tijd? Wacht niet langer , en klik hier om je kans te pakken. Schiet op, want voor je het weet gaat een andere deelnemer er vandoor met jouw nieuwe iPhone S6!

    Yes, ik wil de iPhone 6S!

    Why there’s nothing quite like iPhone.
    Elke Iphone is gebouwd met dezelfde Apple overtuiging. Het spreekt voor zich dat een telefoon meer dan een verzameling functies moet zijn. Deze Iphone is eenvoudig te bedienen, heeft een magische uitstraling en is zeer gebruikersvriendelijk, precies zoals u van Apple bent gewend.
    Klik hier voor meer info >

    3D Touch met meer tools dan ooit.

    3D Touch
    Het moment waarop je de eerste keer de Iphone 6S gebruikt, voelt als nooit tevoren. Met slechts een enkele druk activeert u de 3D touch, waarna je meer functies kunt gebruiken dan ooit tevoren. De nieuwste functionaliteit van Live foto’s zorgt er niet alleen voor dat u fantastisch mooi 12 megapixel foto’s kunt maken, maar daarnaast zorgt de functionaliteit ervoor dat er voor en na de foto een kort filmpje wordt gemaakt.

    Iphone 6S geeft u innovatie op elk niveau en kwaliteit op elke functionaliteit.

    Beantwoorden
  • Hoi Cynthia,

    Ik heb dezelfde email ontvangen voor hetzelfde product ontvangen, met dezelfde productcode.

    Groeten,
    Rogier

    Beantwoorden
  • Niks gekocht bij apple, neem aan dat dit ook een phishing mail is? Heb de link in elk geval verwijderd.

    Billed To:………..@hotmail.com

    Order ID: 3007604884
    Receipt Date: 23/10/15
    Order Total: EUR 53.99
    Billed To: Store Credit

    Item

    Developer

    Type

    Unit Price

    COMMODITIES PRO: Commodity Quotes

    missingSTEP

    In-App Purchase

    EUR 53.99

    Order Total:

    EUR 53.99

    If you initiated this download, you can disregard this email.
    It was only sent to alert you in case you did not initiate the download yourself.
    If you did not initiate this download, we recommend that you go to iTunes Payment Cancellation Form to change your password, then See Apple ID:
    Tips for protecting the security of your account for further assistance.

    How to resume Payment Cancellation Form iTunes Store downloads

    http://support.apple.com/EU/300760488/Cancel

    This is not a VAT notice. Copyright 2015 iTunes S.r.l. All rights reserved

    Beantwoorden
  • @Joost,

    Helaas moet ik melden da dit wel degelijk een Phishing mail is, Apple zal je altijd aanspreken in het door jou ingestelde taal, Spreekt je aan met je voornaam in de begroeting. Er zal meer informatie gegeven worden wanneer er een fout zou gebeurt zijn en zal Apple het hebben over je Apple ID en niet over iTunes account. De update tekst zal je ook nooit zo terug vinden, zeker niet met zo veel hoofdletters en er bevind zich altijd een uitgeschreven link onder de doorverwijs link. Ook sluiten ze beleeft af.

    Beantwoorden
  • J.M. de Boer - van Schaik

    Goeiemiddag,
    Ik heb een mail ontvangen met onderstaande tekst:

    Dear Apple User ,

    We recently noticed an unusual activity in your iTunes account.

    Please complete the following informations to confirm your identity

    Click Here to Update

    Apple © 2015

    Is dit phishing of moet ik het serieus nemen.
    Graag advies. Alvast bedankt voor uw antwoord.

    Groetjes,
    Joost de Boer

    Beantwoorden
  • Het schijnt dat ik een van de 1e was met een dubbele verificatie Apple ID. Zelfs wanneer ik moest bellen om een iCloud abonnement te downgraden werd ik doorgestuurd naar een Sr. medewerker die mij vroeg een Apple internetpagina op te starten en een rollende code te genereren. Daarna pas kunnen downgraden. Ik gebruik dubbele verificatie al jaren met Dropbox en Google. Apple is hier wat later mee, maar denk dat dit soort methoden verstandig is om te activeren.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store