6 augustus 2014

Het gekoppeld e-mailadres van een Apple ID wijzigen via iOS

1 min leestijd

apple logo retina grijsTijdens het registreren van je iPhone, iPad, iPod, Mac of bij het aanmaken van een iTunes Store account heb je een Apple ID nodig. Dit is vaak een Apple e-mail adres, denk hierbij aan een @me.com of @icloud.com e-mailadres.

Mocht je in de loop der jaren een ander (niet Apple) e-mailadres hebben gekregen, maar zit je Apple ID nog op het oude dan kun je deze op http://appleid.apple.com wijzigen. Het wijzigen is ook mogelijk onder iOS met behulp van de onderstaande stappen:

• Open Instellingen
• Navigeer naar iCloud
• Log eventueel uit
• Tap op 'Maak Apple ID aan’
• Vul je geboortedatum en naam in
• Tap hierna op ‘E-mail adres wijzigen'

applidwijzigen

Vervolgens dien je in te loggen met je oud Apple ID om vervolgens je nieuw e-mailadres in te voeren. Let wel op dat aan dit e-mailadres nog geen Apple ID is gekoppeld. Druk op 'volgende' om de wijziging te bevestigen. Vervolgens krijg je op het zojuist ingevoerde e-mailadres een bericht waarmee je het nieuwe account kunt te activeren.

Vanaf dat moment kun je inloggen met je nieuwe e-mailadres, het wachtwoord is ongewijzigd gebleven. Let wel op dat je dit alleen kunt doen wanneer je Apple ID beschikt over een niet-Apple account (gmail, microsoft, etc). E-mail accounts van Apple zijn namelijk automatisch al een Apple ID.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt14/07/2019 09:45
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Jenny
    7 februari 2015 om 13:43

    Heb bovenstaande geprobeerd maar als ik wil uitloggen bij Icloud op mijn Ipad dan wordt er gevraagd naar mijn wachtwoord op mijn oude emailadres. Alles ingesteld bij mijn account en geverifeerd. Herstart gedaan maar ik kom er niet uit.

  • M.Roelse
    10 februari 2015 om 21:30

    Betreft APPLE I PAD
    Beste mensen,
    Rond 18 11 2014 was er een grote update op mijn Apple I PAD van net een jaar oud.
    Er kwamen opeens allerlei dingen bij die ik nooit had gehad.
    Er stonden opeens ook zaken ingelogd, die ik niet ingelogd wilde hebben!
    De update was nog niet klaar maar blokkeerde en ik kon niets meer doen.
    Mijn neef is directeur geweest van Mediamart en heeft de IPAD bekeken.
    Gaf aan dat Apple goede service geeft.
    Ik op 20 / 11 een Apple nummer gebeld.
    Geen contact. Andere nummer zou ik terug gebeld worden. Niet teruggebeld.
    Een ander nummer. Een meneer aan de andere kant van de lijn.
    Hij sprak met een accent en was voor mij erg slecht verstaanbaar!
    ‘k Moest heel vaak vragen: “” Wat zegt U?”
    Ik moest bepaalde dingen doen. Dat werkte niet. Toen zei hij precies hetzelfde. Dat werkte dus niet. Toen ik het de 3e keer zei, was die meneer een beetje gepikeerd….
    Daarna begon hij weer opnieuw, moest mijn code aan de achterkant doorgeven.
    Er werd gevraagd of de I Pad van mij was! Daarna, bijna een uur later, werd gezegd dat er een andere meneer zou komen. En inderdaad begon alles weer opnieuw.
    De meneer was bijgepraat, werd me verteld, maar wist dus niets.
    Hij begon weer opnieuw. Toen klopte het antwoord van de beveiligingsvraag niet meer.
    Na 1 ½ uur kon ik de I pad weer gebruiken, maar I cloud kon ik niet meer als e-mail gebruiken.
    Die meneer gaf aan dat hij de I pad nu samen met mij zou updaten.
    Dit zou nog een tijdje duren.
    Inmiddels was ik al helemaal verkrampt door zo lang mijn telefoon vast te houden en ondertussen op de computer en op mijn I pad dingen te doen.
    En nu het vervolg:
    Op de telefoonrekening staat:
    Servicenummers 20/11/2014 13:11:44 1800 01:17:04 € 57,36
    Subtotaal € 57,36
    Totaal:
    Totaal inclusief BTW:
    01:21:37
    BTW € 57,55
    € 12,09
    € 69,64
    Dit bedrag moest ik betalen omdat APPLE zo’n goede service biedt?
    Dit vind ik te gek voor woorden. Dit is zeer slechte reclame, en een bespreekpunt voor programma RADAR. Apple krijgt van mij een koude douche. Mijn vrienden staan sprakeloos. Ik zal nooit meer met Apple in zee gaan en zal iedereen waarschuwen om dat ook niet te doen, om bovenstaande reden.

    Bedankt voor uw geweldige service en grove leugen!

    Met vriendelijke groet,

    M.Roelse
    Mieke1qwestor@gmail.com

  • Wesley Fabry
    11 februari 2015 om 8:26

    Nu wil ik niet vervelend doen, maar ergens heb je het nummer vandaan moeten toveren. Ons is zelfs niet bekend welk nummer dit is, dus misschien komt het dan eerder door de doorverwijzing dan door Apple zelf. Via de support-pagina (waar je dus altijd naar toe moet om een probleem te melden of contact te zoeken) kun je altijd een telefoongesprek inplannen, onmiddellijk gebeld te worden of via de chat/mail. Apple zal dus altijd je zelf terugbellen zodat jij geen onnodige kosten moet maken. Apple doet zelden moeilijk, zeker als je producten nog in de garantie zitten. Bovendien is je probleem opgelost :)

  • Stella
    2 april 2015 om 9:57

    Goedemorgen, Ik heb hetzelfde probleem als Jenny. Ik heb mijn e-mail adres van AppleID gewijzigd. Als ik op mijn telefoon uitloggen wil op mijn ICloud account vraagt hij om het wachtwoord van mijn oude AppleID, maar dat bestaat niet meer. Dus kan ik niet uitloggen en ook niet mijn Apple ID wijzigen op op de IPhone. Via Itunes is hij wel gewijzigd, maar voor ICloud lukt me dat dus niet.

    Heeft iemand een tip?

    Groet Stella

  • Marleen Schenk
    25 augustus 2015 om 0:53

    Ook ik heb problemen gehad met mijn Apple ID op mijn Ipad en kan alleen maar zeggen dat ik zeer goed, en vriendelijk te woord ben gestaan en dat de Ipad weer toppie werkt. Ik ben nu doordat het zo goed is uitgelegd in staat om zelf mijn Iphone te wijzigen. Weet dat als het niet lukt er bij Apple support genoeg capabele mensen zijn om mij te helpen.

  • Bert
    26 augustus 2015 om 12:44

    @stella je kan paar dingen doen,1 instellingen>icloud>en dan onderin delete account,je kan ook naar https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid om je w8woord te laten veranderen als je het herstel mail adres nog hebt,en dan vul je je nieuwe wachtwoord in om uit te loggen

  • marcel
    13 oktober 2016 om 13:05

    Wesley,
    Ik heb op mijn computer mijn ID mail adres aangepast doch als ik op mijn iPhone update wil doen staat daar nog mijn oud mail adres , als ik het paswoord ingeef geeft hij fout melding ? hoe kan ik op mijn iPhone dat ID mail adres ook wijzigen zodat ik terug op iTunes kan inloggen A.U.B.
    Dank U
    Marcel

  • Wesley Fabry
    13 oktober 2016 om 13:23

    @Marcel Als je een ander Apple ID hebt kun via iCloud gewoon uitloggen: https://www.appletips.nl/icloud-herstellen-en-veilig-uitschakelen/ Ook bij Instellingen ▸ iTunes en app store ▸ Apple ID ▸ Log uit kiezen en opnieuw inloggen. Heb je andere problemen dan kun je het beste Apple zelf raadplegen via http://www.apple.com/nl/support/contact/

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store