19 april 2012

iChat: Verbindingsproblemen met AIM accounts oplossen

1 min leestijd

Gebruikers van de iChat applicatie in combinatie met een AIM account zullen de afgelopen dagen waarschijnlijk hebben ondervonden dat iChat regelmatig de verbinding verliest of dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

Het probleem treed alleen op wanneer je gebruikt maakt van een beveiligde SSL-verbinding. Hierdoor kan iChat geen verbinding maken met de AIM-server en zal hierdoor niet instaat zijn om goed te functioneren.

Door de SSL-verbinding in en uit te schakelen kun je het verbindingsprobleem verhelpen.

Voor je de onderstaande procedure gaat uitvoeren dien je iChat te starten, en afgemeld zijn bij de AIM-server. Alleen dan is het mogelijk om de voorkeuren van het account aan te passen.

Open hierna: iChat ▸ Voorkeuren… ▸ Accounts

Selecteer het AIM account en klik op het tabblad: Serverinstellingen, deactiveer de optie 'Gebruik SSL'

Herstart vervolgens iChat en activeer opnieuw de optie 'Gebruik SSL'. Hierna zal in de meeste gevallen het verbindingsprobleem opgelost zijn en kan iChat weer optimaal en 'veilig' gebruikt worden.

info
Auteur Wesley Fabry
Datum19/04/2012 09:00
Categorie macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  Nog geen reacties


Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht!

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store