iCloud: Bestanden en documenten samenvoegen in een folder
Sinds Mavericks is iCloud nu echt een vast onderdeel geworden bij de Apple gebruiker. Op eenvoudige wijze kun je gegevens synchroniseren met al je apparaten en is het zelfs mogelijk documenten en overige bestanden 'online' te bewaren. Deze kun je dan vervolgens op je iPhone, iPad, iPod Touch of Mac raadplegen.
Wanneer je dus gebruik maakt van de online opslag in bijvoorbeeld Pages, is het handig om het overzicht te bewaren. Zo bewaarde je vroeger documenten in folders binnen de Finder applicatie, dus waarom nu niet in iCloud? Apple heeft het namelijk mogelijk gemaakt documenten en bestanden online te bewaren in folders (mappen) hoe, lees je in onderstaande stappen.
• Open een applicatie die gebruik maakt van iCloud
• Navigeer naar de menubalk
• Klik op de menuoptie 'Archief'
• Selecteer de optie 'Open'
Onmiddellijk wordt er een pop-up venster geopend, klik hier op 'iCloud' om al je documenten die aanwezig zijn in iCloud te benaderen. Door het ene document te slepen op het andere kun je een folder aanmaken. Deze kun je dan voorzien van een naam en uiteraard nieuwe documenten toevoegen door het document te slepen op de folder. Door het bestand uit de folder te slepen kun je deze verwijderen uit de folder en eventueel verplaatsen naar een andere. De folders worden gesynchroniseerd via iCloud en zijn ook te raadplegen (en te bewerken) op je andere Apple apparaten.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 13/03/2015 17:14 | |
Categorie | iCloud, iOS, macOS | |
Een reactie toevoegen:
23 december 2014 om 14:11
Dat werkt echt al heel lang niet meer op deze manier…