12 april 2015

iOS 8.3: Oplossing voor niet werkende Touch ID in App Store

1 min leestijd
iOS 8.3: Oplossing voor niet werkende Touch ID in App Store
iOS
1 min leestijd

Sinds de iOS 8.3 update zijn er een hoop iPhone en iPad gebruikers die hun Touch ID niet meer kunnen gebruiken in de iTunes en App Store. Dit wil zeggen dat ze bij het aankopen of downloaden van applicaties hun wachtwoord moeten invoeren in plaats van het gebruik van Touch ID om je identiteit te bevestigen.

Dit is erg vervelend, zeker als je het gemak van Touch ID gewoon bent. Gelukkig is er een oplossing om dit probleem en 'bug' op te lossen.

• Open 'Instellingen'
• Navigeer naar 'Touch ID en toegangscode'
• Schakel de optie 'iTunes en App Store' uit
• Druk de aan/uit- en thuisknop in tot het Apple logo verschijnt
• Je iDevice wordt opnieuw opgestart

touchidoplossing

Zodra je iPhone of iPad is opgestart dien je weer naar Instellingen te navigeren en de optie 'iTunes en App Store' bij 'Touch ID en toegangsscherm' opnieuw in te schakelen. Vul het wachtwoord van je Apple ID in en vanaf dit moment kun je de Touch ID functie weer gebruiken in de iTunes en App Store.

Marcel, bedankt voor de tip!

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt12/04/2015 10:10
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store