Mochten je kinderen een iPad, iPod Touch of zelfs een iPhone hebben dan is het je vast al eens overkomen dat ze (per ongeluk) een betalende applicatie hebben gedownload, ook al gebruiken ze jouw App Store account.
Dit komt omdat binnen de 15 minuten nadat er een wachtwoord is ingevoerd in de App Store er nog aankopen verricht kunnen worden. Vooral in-app aankopen kunnen snel aangekocht worden in deze periode. Je kunt dit oplossen met behulp van gezinsdeling of je kan het installeren van apps en in-app aankopen uitschakelen.
Installeren van apps en in-app aankopen uitschakelen
- Open 'Instellingen'
- Navigeer naar 'Schermtijd'
- Schakel 'Gebruik toegangscode voor schermtijd in'
Om de optie te kunnen gebruiken moet je deze activeren met een toegangscode. Deze code geeft hierna ook in de toekomst toegang tot de functie. Het is belangrijk dat je de code goed onthoudt om achteraf beperkingen aan te passen of de blokkade op te heffen.
- Kies een toegangscode
- Tik daarna op 'Beperkingen'
- Schakel 'Beperkingen' in
- Navigeer naar 'iTunes Store en App Store'
Heb je iOS 11 of eerder? Dan kun je beperkingen inschakelen via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Selecteer 'Beperkingen'▸ Tik op 'Schakel beperkingen in' ▸ kies een toegangscode
Schakel vervolgens de optie 'Apps installeren' uit. Door deze actie zal de App Store applicatie van het beginscherm worden verwijderd. Aankopen binnen applicaties kun je deactiveren door de optie 'In-app aankopen' uit te schakelen. Daarnaast is het ook aan te raden om de optie 'Apps verwijderen' uit te schakelen, hierdoor voorkom je dat er applicaties ongewillig van je iDevice wordt gewist.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 21/11/2020 09:24 | |
Categorie | iOS | |
Reacties
Ik heb per ongeluk op een jaarabonemet gedrukt op Runtastic. Hoe kan ik dat stoppen dat het volgend jaar niet vernieuwt word?
@marc Ga naar ‘Instellingen’ > je naam> ‘iTunes en App Store’. Tik op je Apple ID boven in het scherm.Tik op ‘Toon Apple ID’. Tik op ‘Abonnementen’. Tik op het abonnement dat je wil beheren. Kies voor ‘Annuleer abonnement’ om uw abonnement te annuleren.
Als je het abonnement niet ziet maar er wel voor betaalt, controleert je of je met het juiste Apple ID bent ingelogd. Als dit het geval is, heb je abonnement wellicht rechtstreeks bij de runtastic en niet via iTunes (app store) afgesloten. Neem in dat geval moet je via de app-ontwikkelaar erachterkomen hoe je het
abonnement opzegt.
@adele dit kan alleen door je iPhone te herstellen en als nieuw te installeren. Misschien weet Apple zelf meer raad: http://www.apple.com/nl/support/contact/
Ik heb beperkingen geactiveerd maar ben nu de code zelf vergeten. Hoe kan ik dit oplossen?
Nou bij mij is hij grijs wit