iPhone of iPad herstellen naar fabrieksinstellingen
Wanneer je problemen ervaart met je iPhone of iPad dan is soms de enige uitweg een volledige herstel van het toestel. Om je iDevice te herstellen naar fabrieksinstellingen kun je dit doen via een Mac of PC, maar het kan ook direct vanaf het toestel zelf.
Niet alleen bij problemen kan een herstel noodzakelijk zijn, ook wanneer je bijvoorbeeld je iPhone verkoopt of gewoon met een frisse start wil beginnen. Wanneer je echt drastische problemen ervaart kun je het beste je iDevice herstellen via Finder of iTunes, dan wordt de volledige software opnieuw geïnstalleerd.
iPad of iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen
- Maak eventueel eerst een reservekopie van je iPhone of iPad
- Open 'Instellingen'
- Navigeer naar 'Algemeen'
- Tik op 'Zet over of stel iPhone opnieuw in'
- Kies voor de optie 'Wis alle inhoud en instellingen'
- Tik op 'Ga door' en volg de stappen op het scherm
De optie 'Zet over of stel iPhone opnieuw in' is beschikbaar vanaf iOS/iPadOS 15, oudere versies hebben deze extra optie niet en kun je meteen voor de optie 'Stel opnieuw in' kiezen.
Er verschijnen nu pop-up vensters met de boodschap om je toegangscode en/of beperkingencode in te voeren. Wanneer zoek mijn iPhone actief is zal iOS/iPadOS je vragen om je iCloud wachtwoord op te geven.
Hierna verschijnt er een pop-up venster waarin je nogmaals moet aangeven dat je jouw volledige iPhone of iPad wil herstellen. Je iDevice zal nu worden hersteld naar fabrieksinstellingen en je persoonlijke gegevens en data worden gewist. Daarna kun je jouw iPhone of iPad weer opnieuw instellen. Bij grote problemen kun je het beste je iPad of iPhone als nieuw instellen i.p.v. het terugzetten van een reservekopie.
Schermtijdcode of Beperkingen actief
Als je iPhone of iPad is beveiligd met een toegangscode en/of beperkingencode, dan moet je deze eerst invoeren voor je het toestel kunt herstellen. Goed om te weten, sinds iOS 12 heeft Apple beperkingen en schermtijd samengevoegd. Als je de code niet meer weet moet je jouw iPad of iPhone volledig herstellen via Finder of iTunes en als nieuw installeren, alleen op deze manier kun je de blokkering opheffen en schermtijd uitschakelen. Het is dus niet mogelijk om je iDevice te herstellen via de software, een Mac of PC is verplicht.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 11/01/2023 10:08 | |
Categorie | iOS | |
Reacties
neem contact met Apple via telefoon en normaal kunnen ze dit voor jou in orde brengen mits dat jij nog het aankoopbewijs in je bezit hebt. Succes
@mo deze tips kun je eens proberen: https://www.appletips.nl/apple-id-icloud-wachtwoord-vergeten/
mijn iphone x was geblokeerd en moest hem verbinden met itunes en dat heb ik, gedaan maar ik krijg daarna dat ik activiringsslot moet verwijderen door een icloud die ik gebruikt heb en die begint met t….@icloud.com plus wachtwoord vereist en dat weet ik ook niet meer hoe moet ik dit doen zonder die ID zou dat ik in gewoon scherm kom om alles te kunnen instellen want de toestel is helemaal nieuw
Voordat je de fabrieksinstellingen gaat installeren, verwijder eerst “ zoek mijn Iphone “. Doordenkertje!
Daarom heb ik juist voor apple gekozen,dat ik niet bij elk toestel alles handmatig er in hoef te zetten. Jammer
Het hangt er een beetje vanaf, het kan zijn dat je het probleem terug mee overzet. Als dus blijft aanhouden is beter om geen reservekopie terug te zetten. Het is niet slecht om soms eens helemaal opnieuw te beginnen.
Betekent dat. Dat je ook beter geen kopie op een nieuwe device kunt zetten.?
Da’s lekker dan. ,