Oplossing voor wifi of bluetooth-knop die grijs is op een iPhone of iPad
Het gebeurt niet vaak, maar soms kan het zijn dat de bluetooth of wifi-knop op je iPhone of iPad grijs is. Dit houdt dan in dat je de optie niet kunt activeren, wijzigen of een draadloos netwerk kunt kiezen.
Waarom de knop grijs is kan verschillende oorzaken hebben. Voor je de volgende oplossingen gaat proberen kun je het beste controleren of je wifi kunt inschakelen via het bedieningspaneel. Hiervoor open je het bedieningspaneel en tik op het wifi-icoon.
Als je ook niet via het bedieningspaneel wifi kunt inschakelen kun je het beste onderstaande oplossingen proberen.
iPhone of iPad geforceerd herstarten
Probeer eerst je iPhone of iPad geforceerd te herstarten via dit stappenplan. Door op deze manier je toestel te herstarten worden processen veilig afgebroken en opnieuw opgestart. Ook processen die zijn vastgelopen worden hierdoor opgelost.
Locatievoorzieningen controleren
Open Instellingen en navigeer naar 'Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem. Schakel nu de optie 'Netwerken en draadloos' uit, herstart je iPhone of iPad en schakel
Beperkingen controleren
- Open 'Instellingen'
- Navigeer naar 'Schermtijd'
- Tik daarna op 'Beperkingen'
Heb je iOS 11 of eerder? Dan kun je dit onderdeel raadplegen via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Selecteer 'Beperkingen'.
Controleer nu of 'Beperkingen' is ingeschakeld. Als dit het geval is kun je de optie uitschakelen zodat je weer volledige toegang krijgt tot je iPhone of iPad. Moet je een code invoeren en ben je deze vergeten? Dan kun je dit op deze manier oplossen.
Grijze wifi-knop oplossen door herstel
Wanneer bovenstaande oplossingen niet helpen zal je jouw iPhone of iPad volledig moeten herstellen. Het beste kun je dit doen via een computer. Sluit je iDevice aan op je Mac of PC en open Finder/iTunes. Navigeer naar de samenvattingspagina van je iDevice, open 'Overzicht' en klik op 'Herstel iDevice'. Mocht dit niet werken dien je de iPhone of iPad te herstellen via de speciale herstelmodus. Zet na het herstellen geen reservekopie (back-up) terug en stel je iDevice in als 'nieuw'.
Hardwarematig probleem
Wanneer de volledige herstel geen oplossing biedt kan het zijn dat er een hardwarematig probleem is en dat de bluetooth- of wifimodule in je iPhone of iPad stuk is. Je kunt dan contact opnemen met Apple Support. Uiteraard zijn er nog andere repairwinkels waar je jouw apparaat kunt laten controleren op problemen.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 04/01/2022 11:16 | |
Categorie | iOS, iPadOS | |
Reacties
mijn wifi en bluetooth knop blijven grijs ook na terugzetten in fabrieksherstel.
wat kan ik hieraan doen
same, mijn achterkant is wel kapot. kan dit er mee te maken hebben ?
ik hep hetzelfde probleem!!11!!!!!!!!!
Ik vind dit echt hinderlijk worden
Ik heb ook dit probleem en kan het zo oplossen. Blijft de vraag waarom elke keer de wifi knop grijs wordt.