22 januari 2012

iTunes Match problemen verhelpen

1 min leestijd

Veel gebruikers ondervinden problemen bij stap 1 in het activeringensproces van iTunes Match. Als je blijft hangen in stap 1 komt dit waarschijnlijk doordat de iTunes library corrupt is geraakt. Deze iTunes library is een soort van database die gegevens zoals de artiest, genre, titel, e.d. koppelt aan de mediabestanden (MP3, M4A, AAC).

Door middel van de onderstaande procedure kun je eenvoudig de muziek bibliotheek door iTunes laten herstellen, zonder dat hierbij je mediabestanden verloren gaan. In veel gevallen is het herstellen van de muziekbibliotheek de oplossing bij problemen in stap 1.

Om de iTunes-bibliotheek te herstellen voer je de onderstaande procedure uit:

• Stop iTunes Match door op 'Stop' te klikken (rechtsonder).
• Sluit iTunes af.
• Naar de map /Gebruikers/[gebruikersnaam]/Muziek/iTunes.
• Sleep het bestand iTunes Music Library.xml naar het bureaublad.
• Sleep het bestand iTunes Library.itl uit de iTunes-map naar de prullenmand.
• Herstart hierna iTunes.
• Ga iTunes naar Archief ▸ Bibliotheek ▸ Importeer afspeellijst.
• Selecteer het iTunes Music Library.xml bestand op het bureaublad.
• Ga naar iTunes Match en klik op 'Start' om stap 1 te hervatten.

Na het uitvoeren van deze stappen wordt de iTunes bibliotheek opnieuw opgebouwd, het nadeel hiervan is dat alle apparaten die je met iTunes synchroniseert (Apple TV, iPod, iPad, iPhone) de bibliotheek nu als een nieuwe iTunes-bibliotheek zien. Hierdoor worden alle apparaten helemaal opnieuw gesynchroniseerd.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt22/04/2013 09:27
Categorie macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  21 reacties

Reacties

  • ik heb een iTunes Match abonnement. maar ik kan enkel mijn gehele bibliotheek zien als ik ingelogd ben op iTunes (apple id)…dit was voordien niet zo. als ik uitlog dan kan ik ook de optie synchroniseer niet aanklikken bij voorkeuren wat dus wel gaat als ik inlog en dan zie ik mijn gehele bibliotheek…ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen? heb geprobeerd mijn computer opnieuw toe te voegen maar dat lukt dus niet? HELPT :(

    alvast bedankt,

    groetjes hanneke

    Beantwoorden
  • ik heb problemen met itunes
    ik kan practisch geen nummers meer afspelen met itunes op computer.
    Telkens mededeling”originele bestand niet gevonden
    synchroniseren met ipod classic gaat wel. op de ipod afspelen prima
    Hoe krijg ik mijn bibliotheek in itunes weer bruikbaar ? het liefst zonder een mutatie op de ipod. ??
    kan iemand mij helpen

    Beantwoorden
  • Ik heb precies dezelfde problemen met de covers. Iedere keer ben ik ze kwijt. Soms moet ik zelfs het album verwijderen en opnieuw toevoegen om ze weer zichtbaar te krijgen. Maar de laatste dagenis het helemaal een ramp. Het lijkt wel of de iMatch niet goed loopt op de iPad.

    Beantwoorden
  • Ik heb veel problemen met album covers. Ik 70% zelf toegevoegd, maar op mijn iPhone, iPad en AppleTV zijn de covers niet actueel. Lijkt wel of iTunes zelf hardnekkig eigen of oude covers blijft handhaven. Wanneer ik covers vervang, blijven de oude gewoon zichtbaar op alle andere devices. Wat moet ik doen?

    Beantwoorden
  • Nog steeds blijft het iMatch haperen bij stap 3: ik kan wel nog gewoon in itunes werken, maar hij doet overuren om stap 3 rond te krijgen, wat nooit volledig lukt en dus telkens ik iTunes open begint hij opnieuw vanaf stap 1.
    De 2 bovenstaande stappen heb ik reeds allebei geprobeerd. Hierdoor ben ik nu bovendien m’n afspeellijst met “aangekochte” nummers kwijt. Enig idee hoe ik deze kan herstellen?

    Beantwoorden
  • Hallo,
    Ik ondervind problemen met I Match sinds ik IOS 6 op mijn Iphone 4 heb gezet,
    Als ik naar muziek ga verschijnt het wolkje en dan laad hij tot iets over de helft en stopt plotseling.
    Heb via Instellingen/muziek/i match al uit gezet en daarna weer aan,telefoon uit niets helpt.Iemand een oplossing?

    Beantwoorden
  • Ik ben nu ook iMatch gegaan, maar sindsdien zijn ongeveer 200 van de 400 nummers niet meer af te spelen en geeft een vermelding van FOUT. Dus een wolkje met een uitroepteken erin. Ik werk niet op een iMac, maar een HP laptop met iTunes. Voordien een Dell met iTunes. Voordien had ik dat niet. Met icloud heb ik wel alle nummers op mijn iPod en daar gaat het wel goed. Wat moet ik doen om alle nummers weer te kunnen af spelen??.

    Beantwoorden
  • Heb enige tijd geleden Imatch aangeschaft. Aanvankelijk leek alles goed te gaan en mijn wens om al mijn (alles legaal aangeschaft) muziek van verschillende Macs onder 1 dak te krijgen leek gelukt te zijn. Echter sinds enige tijd leeft mijn muziek library een eigen leven. Titel, artiest, hoesjes, playlists liggen volledig door elkaar. Ik zie het hoesje van een album van Bruce Springsteen, vervolgens staan daar de nummers van Sting onder en als ik op een nummer klik hoor ik een nummer van Adele. Een volledige mismatch dus. Tevens zie ik playlists die ik nooit heb aangemaakt en titels die nooit heb gekocht. Apple support stuurt mij artikelen die niets met mijn probleem te maken en ondanks vele mailwisseling nog steeds een chaos in de music libraries van 1 Imac, 1 Mabook Pro, 1 Ipad2 en 2 Iphones4. Zijn er mensen die gelijke ervaringen hebben of een oplssing hebben. Bedankt alvast!

    Beantwoorden
  • @ Grover
    Dank voor de melden.
    Inmiddels ben ik er ook uit, maar dan via een andere weg.
    Deze http://appletips.nl/itunes-match-ongerechtigde-nummers-matchen/

    Ik had een aantal CD’s geinporteerd via Itunes en blijkbaar op een te lage Bitrate.
    Alles moet tenslotte digitaal hè ;-) Maar Bach en Vivaldi gooide roet in het eten.
    Inmiddels willen deze twee oudjes wel met de tijd mee.

    Beantwoorden
  • @zweistse,
    De problemen zijn bij mij voorbij. De procedure die bij dit artikel staat heeft ervoor gezorgd dat hij nu niet meer crasht op stap 3. Er is bij mij weer vooruitgang bij het uploaden!

    Beantwoorden
  • Sinds de laatste iTunes update staat iTunes Match in het menu van iTV en ook de bibliotheek van de Mac maar de bibliotheek kan niet worden geopend. iTV blijft de bibliotheek laden maar geeft dat na enige tijd op. Zowel de Mac als iTV staan in het zelfde netwerk. Wie weet een oplossing?

    Beantwoorden
  • Ik heb identiek hetzelfde probleem als ‘zweitse’. iTunes is alleen geforceerd te stoppen. Scrollen met trackpad werkt vertraagd en in de activiteitenmonitor is iTunes bezig tussen 80 en 100%.
    Na geforceerd stoppen begint iTunes Match weer halverwege stap 2. Muziek afspelen en overige taken blijven overigens wel uitvoerbaar in iTunes.

    Beantwoorden
  • Bij mij blijft iTunes al meer als 3 uur de oude bibliotheek importeren. Ik heb maar op stop gedrukt. Nu ben ik al mijn afspeellijsten kwijt. Ook is het probleem nog steeds niet opgelost, en blijft iTunes Match vastlopen op stap 1. Iemand tips?

    Beantwoorden
  • Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik het gedaan heb . Hij vind heel veel muziek niet die ik zelf wel vind ( handmatig ) dus geen afbeeldingen en geen aanpassingen verder :-(

    Beantwoorden
  • Ik heb iTunes Match sinds afgelopen vrijdag en binnen 10 minuten was ie al bij stap 3. Ongeveer 2500 van de 4612 waren gemacht. De overige nummers uploaden duurde wel zeker 5 uur. Maar goed, het ging dus vrij soepel bij mij!

    Beantwoorden
  • Bedankt hij gaat hier nu verder met stap 2! iTunes match kwam niet opnieuw in de balk. Die kwam pas terug na iTunes af te sluiten en te herstarten met de shift key ingedrukt.

    Beantwoorden
  • Mijn iTunes blijft maar vastlopen als ik nummers uit de cloud probeer te downloaden, waarna ik steeds mijn mac moet herstarten.
    Gebeurt elke keer, naar ongeveer 100 nummers.
    Simultaan downloaden aan of uit maakt geen verschil.

    Iemand (apple)tips?

    Beantwoorden
  • Zoek me suf.
    Hier gaat het steeds fout op stap 3. Mijn Macbook werkt zich suf.
    Maar er gebeurt niets. Sterker nog Itunes zit kompleet vast.

    En als ik Itunes weer start, gaat hij weer van vooraf aan beginnen.
    Stap 1 OK
    Stap 2 Ok
    En dan weer stap 3 Vastlopen

    Nog iemand die dit herkend? en of een oplossing.

    Beantwoorden
  • Eindelijk na veel geduld alles aan de praat. Dank zij jullie tip op de iMac alles werkend gekregen, maar mijn iPhone gaf alles in lichtgrijs aan zonder dat ik er iets mee kon doen. Opnieuw aanmelden bij iCloud op de iPhone deed de truc. Alles werkt perfect nu.

    Beantwoorden
  • Nice, bedankt voor de relevante match tips de laatste tijd:)

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store