21 augustus 2009

MobileMe: Foto upload problemen met iPhone (archief)

1 min leestijd

mobileme

Het uploaden van foto's naar een MobileMe gallery met behulp van de iPhone gaat niet bij alle gebruikers vlekkeloos. Veel MobileMe gebruikers krijgen de foutmelding "Unable to connect to MobileMe" te zien in het display van de iPhone wanneer er een foto wordt verstuurd.

Het probleem wordt veroorzaakt door een bug in de iPhone software. De MobileMe servers accepteren namelijk alleen maar kleine letters als gebruikersnaam. Wanneer je bij het invullen van je MobileMe gegevens op de iPhone gebruik heb gemaakt van alleen hoofdletters of een mix van grote en kleine letters dan zal je de bovenstaande problemen ervaren.

foto-mobmeDe oplossing is vrij simpel. Ga in je iPhone naar het menu: Instellingen ▸ Mail, Contacten, Agenda en verwijder je MobileMe account. Voeg hierna je MobileMe account opnieuw toe met alleen kleine letters in de gebruikersnaam. Hierna kan je zonder problemen foto's uploaden vanaf je iPhone naar de MobileMe gallery.

Het is raadzaam om eerst een backup van iPhone te maken in iTunes voordat je het MobileMe account verwijderd.

Meer informatie kan je terug vinden op de onderstaande Apple support pagina:

https://support.apple.com/

MobileMe wordt sinds 2012 niet meer ondersteund en is vervangen door iCloud, klik hier voor meer informatie.

info
Auteur Richard IJzermans
Bijgewerkt11/07/2019 10:19
Categorie iPhone, macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  • Jakem
    21 augustus 2009 om 10:18

    Bedankt voor deze supertip. Nu werkt het perfect!

  • appledrukker
    21 augustus 2009 om 18:48

    Jammer, maar bij mij werkt het niet.

    Ik heb alle kapitalen vervangen voor onderkasten, maar een foto uploaden lukt
    me nog steeds niet.

    Misschien heeft iemand andere tips?

  • Jakem
    21 augustus 2009 om 22:45

    @ appledrukker: volgens mij moet je eerst een lege map aanmaken, waar je aangeeft dat je daarin vanaf een iPhone foto’s mag toevoegen.

  • Richard
    11 februari 2010 om 13:17

    Had dit probleem zo af-en-toe, terwijl ik alles in kleine letters had geschreven, ben benieuwd of ik daar nu toch met de nieuwe 3.1.3 update vanaf ben (iPhone 3G, simlockvrij uit Italië, Vodafone)

  • Roy
    28 april 2010 om 13:33

    Ik had dit in het begin ook.
    Mobile me accuont op mijn IPhone opnieuw ingevoerd zonder hoofdletters.
    Een map aangemaakt in Mobile ME via Safari en aangegeven dat deze ook via mijn Iphone moet kunnen uploaden, maar werkt helaas nog steeds niet…

    Erg jammer…
    Aangezien dit normaal gesproken 79,- per jaar kost.
    En veel gratis diensten wel gewoon werken.



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store