21 januari 2018

Updaten van apps niet mogelijk op iPhone en iPad

2 min leestijd
Updaten van apps niet mogelijk op iPhone en iPad
iOS
2 min leestijd

Sommige iOS gebruikers melden problemen te hebben met het updaten van applicaties in de iOS App Store. Wanneer er op de 'Werk bij' knop wordt getikt wordt de update niet ingeladen.

Dit is bijzonder vervelend, maar je bent niet de enige met dit probleem. Meer iPhone, iPad en iPod Touch gebruikers hebben last van dit probleem. Op de systeemstatus-pagina van Apple worden geen problemen gemeld met de App Store, het lijkt om een bug te gaan.

Oplossingen voor het niet kunnen updaten van iOS apps

Hieronder vind je enkele afzonderlijke oplossingen, je kan deze meerdere keren toepassen, de volgorde is niet van belang.

• Tik naast de app op 'Werk bij' en wacht tot de cirkel stopt met draaien
• Gebruik de 'Werk alle bij' knop om de updates uit te voeren
• Ververs de App Store volgens deze procedure
• Sluit de iOS App Store volledig af en open deze opnieuw (meer info)

Updates installeren van apps niet mogelijk in iOS

Vaak alleen op te lossen met een geforceerde herstart

Helaas wordt het probleem in de meeste gevallen alleen verholpen wanneer je een volledige en geforceerde herstart van je iPhone, iPad of iPod Touch uitvoert. Dit doe je door de aan/uit-knop en thuisknop ingedrukt te houden tot het Apple logo verschijnt, heb je een iPhone 7 of nieuwer dan moet je op een andere manier de iPhone geforceerd herstarten. Hoe leggen we hier uitgebreid uit. Hierna kun je in de meeste gevallen de iOS apps weer updaten via de werk bij-knop.

ook interessant
Oplossing voor steeds opnieuw invoeren van wachtwoord bij updates in App Store
Oplossing voor steeds opnieuw invoeren van wachtwoord bij updates in App Store

Misschien heb jij ook wel het probleem dat wanneer je apps wil updaten op je iPhone of iPad deze steeds om je wachtwoord vraagt. Er is een oplossing voor.

info
Auteur Wesley Fabry
Datum21/01/2018 10:34
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Jochen
    30 april 2016 om 10:12

    Hier heb ik inderdaad al een paar dagen last van. Bedankt voor de tip!

  • Rick
    30 april 2016 om 16:59

    Dit probleem heb ik ook al enkele dagen last van. Tja dit soort bugs verbaast me niets zolang er niet goed wordt getest bij Apple. Het moet allemaal snel, sneller, snelst de markt op met die updates en nieuwe releases. Elk jaar weer een nieuwe versie, het is vragen om moeilijkheden.

  • Vince
    30 april 2016 om 22:58

    Ik heb nergens last van.

  • Karin
    10 mei 2016 om 4:53

    Ik kan mijn apps in mijn iPhone 6 niet meer bijwerken als ik op bijwerken druk verschijnt er in beeld verificatie vereist druk ik op ga door dan moet ik een creditcard “installeren ” maar die heb ik niet moet toch gewoon de apps kunnen bijwerken?

  • Wesley Fabry
    10 mei 2016 om 7:28

    Beste Karin, hier lees je enkele oplossingen: http://www.appletips.nl/clickandbuy-oplossen/

  • Wj
    3 oktober 2017 om 21:09

    Geprobeerd… niks werkt helaas. Geforceerd gestart, uit gezet, 8 x op uitgelicht gedrukt en nog zo wat van die dingen. Meestal werkt het maar nu al een paar dagen geen sjoeger. Wel vervelend. Want Netflix b.v. Doet het niet omdat hij de bugfix moet installeren en dat lukt dus nu niet. Hmmmm wat nu?ie weet een andere oplossing?

  • Wesley Fabry
    4 oktober 2017 om 8:42

    @Wj gewoon netflix verwijderen en opnieuw installeren?

  • Anne Mak
    21 januari 2018 om 12:01

    Even voor je update doet als hij blijft hangen iPod of IPad uitzetten .Weer aanzetten .Dus opnieuw opstarten doet hij het wel leuke bij mij altijd.

  • Pieter
    23 januari 2018 om 10:48

    Updates blijven onvoltooid. My Vodafone blijft draaien, you tube en whattsapp blijven steeds onvoltooid

  • Benno
    4 maart 2018 om 7:10

    Mijn iPad geeft aan dat hij up to date is met ios10. Waarom krijg ik geen update naar iOS 11 ?

  • Wesley Fabry
    4 maart 2018 om 8:15

    @Benno het kan zijn dat je iPad iOS 11 niet meer ondersteund, welke apparaten wel lees je hier: https://www.appletips.nl/ios-11-faq/

  • Ludo
    13 augustus 2018 om 18:31

    Ik heb mijn oplossing gevonden voor dit probleem. Het komt er op neer dat ik twee verschillende Apple ID’s in gebruik had bij ‘Instellingen’

    Instellingen – Naam – Naam, telnr,e mail – bereikbaar op APPLE ID

    Instellingen – ITunes Store en Apple Store – APPLE ID

    BEIDE APPLE ID MOETEN IDENTIEK ZIJN. Alle Apps zijn inmiddels bijgewerkt zonder probleem.

  • Ludo
    13 augustus 2018 om 18:35

    Voor mij stelde zich het probleem op een iPad Pro met iOS 11.4.1

  • Henry
    17 december 2018 om 15:56

    Oplossing is heel simpel: start de app, kijk even het korte introductiefilmpje. Sluit daarna de app en kunt updaten. Problem solved!

  • Luc
    21 december 2018 om 17:47

    Dit is inderdaad de oplossing. Dank voor de tip.

  • Lotte
    6 januari 2019 om 17:44

    Ik heb net hetzelfde probleem als Karin.
    Ik kan geen apps meer updaten geen spelletjes meer downloaden dit is zeer ambetand heeft iemand tips??

  • tom beudeker
    12 mei 2019 om 22:48

    Uitloggen bij de Appstore en daarna opnieuw met Apple ID inloggen. Dat werkte bij mij. ??

  • Hans
    21 februari 2021 om 10:32

    Kan niet updaten omdat Apple id gewijzigd is. Oude Apple id is onbekend. Weggooien van de app lukt, maar kan een nieuwe niet installeren

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store