Screensaver: PixelCity
Screensavers zijn er in vele maten en soorten voor Mac OS X, je zou er bijna iedere dag wel een artikel over kunnen maken. Gelukkig doen we dat niet en plaatsen we alleen een screesaver artikel als we een heel bijzondere screensaver zijn tegen gekomen.
Deze week kreeg ik per email een tip over PixelCity deze van Windows afkomstige screensaver neemt je mee in een vogelvlucht over een virtuele stad. Deze vlucht speelt zich af in het donker wat een ontzettend mooi effect geeft, de screensaver is verzien van details zoals het verkeer en de verlichting in de stad. Iedere keer als de screensaver wordt gestart wordt er een nieuwe virtuele stad gecreëerd.
Doormiddel van de schermbeveiling opties kan je kiezen om de sceensaver weer te geven in "letterbox"-mode. Hierbij wordt er op het midden van de normale weergave ingezoomd waardoor er minder rendering nodig is. De optionele "flat"-mode kan je overslaan, in deze mode mode worden de textures vervangen door simpele gekleurde vlakken.
De screensaver vraagt 5% processor capaciteit van je Mac. Dit ligt iets hoger dan de gemiddelde OS X screensaver maar er zijn een hoop mindere screensavers die veel meer van je Mac verlangen.
PixelCity is gratis en OS X 10.6 Snow Leopard compatible. De screensaver is zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken.
Downloaden: http://www.emage-software.com/
Jan bedankt voor de tip!
Auteur | Richard IJzermans | |
Bijgewerkt | 21/07/2016 11:26 | |
Categorie | Freeware, macOS | |
Reacties
@Sebastiaan: erm, de site doet het gewoon hoor, heb hem net nog gedownload!
heeft iemand misschien een gratis mirror? de site is down en het lijkt me een vette screensaver
Gave screensaver. Iemand een idee wat de YouTube achtergrond muziek is?
Wow…. coole tip! Bloom-effect afzetten voor supersoepele beweging! Ziet er ook nog beter uit dan.
Het zal ook wel van de snelheid van je Mac afhankelijk zijn hoeveel procent van je CPU gebruikt wordt.
“De screensaver vraagt 5% processor capaciteit van je Mac”
Je grafische kaart gaat stroom vreten, niet je processor ;)
’t moet wel OpenGL zijn.