13 november 2012

Synchronisatie problemen iPad oplossen (error 1156)

2 min leestijd

Tegenwoordig is het zeer eenvoudig om je iPad, iPhone of iPod Touch te synchroniseren met iTunes, dit kan met behulp van een Wi-Fi verbinding. Daarnaast heb je ook nog steeds de mogelijkheid om een iDevice te synchroniseren met behulp van de USB kabel. Sinds iOS 6 hebben sommige iPad gebruikers problemen met het synchroniseren met behulp van de USB kabel.

Deze gebruikers krijgen voortdurend de foutmelding dat de iPad niet kan worden gesynchroniseerd door een onbekende fout (1156). Wanneer dit het geval is kun je de onderstaande procedure gebruiken om dit probleem te verhelpen.

• Open iTunes
• Klik op iTunes Store en log vervolgens uit
• Koppel je iPad aan je Mac met behulp van de kabel
• Klik op je iPad en controleer op de optie 'Synchroniseer met deze iPad via Wi-fi' is uitgeschakeld
• Sluit vervolgens iTunes af
• Koppel je iPad los

• Herstart vervolgens je Mac
• Start iTunes op
• Koppel je iPad aan je Mac met behulp van de kabel
• Doorloop vervolgens het synchronisatie proces (dit kan enige tijd duren)
• Klik vervolgens op je iPad in de navigatiekolom
• Synchroniseer nogmaals door op 'Synchroniseer' te klikken

Wanneer je de volgende keer je iPad wilt synchroniseren zal je merken dat de foutmelding 1156 is verdwenen en je iPad weer eenvoudig kan worden gesynchroniseerd. Mocht dit niet het geval zijn is het aan te raden om iTunes opnieuw te installeren, deze kun je hier opnieuw downloaden.

Meer tips over iTunes kun je hier terugvinden.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt13/11/2012 10:49
Categorie iPad, macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Rob v M.
    13 november 2012 om 10:59

    ik heb juist het probleem dat ik niet via wifi kan synchroniseren, met het kabeltje lukt het prima.

  • d.hoff
    13 november 2012 om 12:13

    synchroniseren via wifi aanvingen in iTunes als je de iPad aan gesloten hebt .. Dan zo het moeten werken, maar hij synchroniseert alleen als aangesloten is aan de oplader. Succes :-

  • d.hoff
    13 november 2012 om 14:08

    Zit even te denken… Heb zelf een Mac mini, maar weet niet of synchroniseren via wifi ook met Windows werkt… Zou je moeten kijken of het bij iTunes deze optor staat, of je hebt ook een Mac dan moet het werken :-

  • Herbert
    14 november 2012 om 13:05

    Ik heb het volgende probleem:
    iOS 5.1.1
    IPad 1e generatie 32 GB
    Na het upgraden van de iPad naar 5.1.1 heb ik ‘m helemaal leeggemaakt en wil ‘m aan mijn schoonmoeder geven.
    Als ik voor haar een Apple ID wil aanmaken zonder creditcard (want die heeft ze niet) kan ik alle gegevens invoeren en na het invullen van haar adresgegevens tik ik op volgende en dan gebeurt het:
    Er verschijnt een semidoorzichtig grijs vlak en de iPad geeft verder geen reactie meer op het aanmaken van een id.
    Dit proces doet zich al 20 keer voor, ook na een harde reset etc etc.
    Het rare is dat ik eerst iOS6 al hat geinstalleerd, maar na de harde reset is ie terug naar iOS5.1.1
    Wat kan ik hieraan doen?

  • Frans
    25 november 2012 om 11:07

    Wie kan mij helpen:

    zojuist aangeschaft extra toetsenbord voor mijn Apple 2
    t/m invoeren code gaat alles prima, echter er wordt geen
    contact gevonden met mijn ipad

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store