Kan Adobe Flash niet installeren

April 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,
Ik heb een probleem en misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik kon op jullie site niet het gewenste antwoord vinden.
Heb sinds kort een 2e hands IMAC gekocht. Nou wou ik op You Tube een filmpje,maar daarvoor moest ik Adobe Flash downloaden. Alles lukt tot op de 50%. Dan stopt het en geeft Adobe aan dat Safari openstaat, maar er staat niets open. Alles is gesloten. De vorige eigenaar heeft de pc volledig geschoond en ik heb deze pas in gebruik. Maar ik krijg de Adbode Flash er niet op. Blokkeert deze ergens? Dit is mijn eerste IMAC, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik wel Adobe Flash kan downloaden. Software van de Imac is OS X 10.9.2 Hebben jullie een oplossing voor mij?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk eerst eens voor mogelijke oplossingen in het onderstaande topic:

    http://www.appletips.nl/genius/discussion/comment/2778#Comment_2778
  • Bedankt voor jouw reactie.
    Helaas, heb EtreCheck laten lopen en niets bijzonders. Klopt ook wel, want hij is geschoond. Dus daar zit geen oplossing van mij bij.
  • April 2014 aangepast
    Als je een tweedehands Mac hebt gekocht, is het handig om daar (voor ingebruikname) een schone OS X installatie op uit te voeren. Als dat nog niet gebeurd is bij jouw Mac zou ik dat alsnog doen. Als je een al wat oudere iMac hebt, heb je er wellicht nog de originele installatie-schijven bij ontvangen. Vanaf Snow Leopard kun je daarna Mavericks gratis downloaden vanuit de Mac App Store, op je eigen Apple ID.

    http://www.everymac.com/systems/apple/imac/index-imac.html
  • Hoi Pieter,

    Bedankt voor jouw reactie, er is een schone OS X geïnstalleerd. Er zatten geen installatieschijven bij, deze is uit begin 2008. Ben al uren bezig om dit op te lossen. Maar lukt maar niet. Hij stopt precies bij 50% en zegt dat ik safari moet sluiten terwijl safari niet openstaat.
  • De Early 2008 iMac kwam met Leopard op de markt (OS X 10.5) en daar zaten nog installatie-schijven bij. Het is jammer dat je die er niet bijgekregen hebt. Misschien heeft de verkoper die nog ergens in een lade liggen?
  • "er is een schone OS X geïnstalleerd."
    Is die gekoppeld aan jouw Apple ID?
  • de verkoper heeft mij verteld dat er geen installatieschijven bij zaten. De Mac is nog niet gekoppeld aan mij Apple ID
  • Trouwens, ik log in op mijn Apple ID (heb zelf een Iphone 5 n een Ipad) maar ik zie bij het beheer van mijn apparaten niets staan, dus ik kan het ook niet koppelen. Zelfs mijn Iphone en Ipad staan er niet bij. Op mijn oude pc volgens mij wel zichtbaar. Ben nu eenmaal een Digibeet, kan ik ook niets aan doen :-). Als ik geen oplossing heb dan ga ik wel naar een expert, het is niet anders.
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    Ik heb het vermoeden dat die "schone OS X installatie" op een onorthodoxe manier gedaan werd. Log in in de Mac App Store met het Apple ID dat je ook gebruikt in de App Store voor de iPhone/iPad.

    Kijk na of je OS X 10.9.2 Mavericks kan downloaden. Indien dat mogelijk is dan download Mavericks en laat de installatie lopen. Na de installatie is Mavericks dan gekoppeld aan jouw Apple ID.
  • lollol
    April 2014 aangepast
    hallo Carlos
    weet je zeker dat safari is afgesloten, dat kun je zien aan het stipje in het dock onder safari .
    haal safari eens tevoorschijn en sluit het dan met cmd+q misschien dat het dan wel werkt .
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    @lol

    Ik gebruik Adobe Flash zelf niet. Om dit probleem te reproduceren heb ik Flash geïnstalleerd in een virtuele Mavericks machine. Heb Safari en Firefox laten open staan. Er verschijnt dan een pop-up om Safari en Firefox geforceerd te sluiten. Als ik daar op klik worden beiden gesloten en gaat de installatie verder (na ingeven van het Administrator paswoord).
  • @ Timosha; dus ik kan dan de huidige Mavericks overschrijven?

    Dan ga ik dat later proberen, moet zo weg ivm Pasen.
    ik hou jou op de hoogte. Alvast bedankt tot nu toe.

    @ Lol, ga ik ook nog proberen, ik hou jullie op de hoogte.
    Tot nu toe bedankt voor jullie tijd en advies!
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    @Carlos

    Ja, Mavericks wordt dan opnieuw geïnstalleerd zonder iets aan de gebruikers data te wijzigen.
  • Ja klopt Timosha ,maar dat zou Carlos dan ook moeten zien lijkt mij .
  • April 2014 aangepast
    "De Mac is nog niet gekoppeld aan mijn Apple ID."

    Dan zou ik er alsnog voor kiezen om eerst een Mavericks Installatie USB stick te maken (hoe, zie de link hieronder). Daarvan op te starten (option-toets ingedrukt houden). Je schijf te wissen met Schijfhulpprogramma. Tenslotte een schone installatie van Mavericks uitvoeren. Voordat je hiermee begint kun je een backup maken van de zaken die nu op je harde schijf staan (met Time Machine, SuperDuper, ...)

    Je hebt nu en in de toekomst de minste problemen als je met een schone lei begint. Een complete schone installatie is in een uur of wat gepiept. Het maken van de backup kost nog de meeste tijd.

    http://www.appletips.nl/10-9-os-x-mavericks-installatie-usb-stick-maken/
Log In of Registreer om te reageren.