Apple Music abonnement opzeggen (annuleren)
De eerste drie maanden kun je Apple Music gratis uitproberen. Bij het afsluiten van deze proefperiode heb je jouw betaalgegevens moeten achterlaten zodat Apple na de testperiode direct het abonnement kan laten ingaan. Wanneer je niet meer tevreden bent kun je eenvoudig het Apple Music abonnement opzeggen.
Het stopzetten van het abonnement kan op ieder moment van de dag, ongeacht of je hebt betaald voor een nieuwe periode. Na het annuleren heb je nog het recht om Apple Music te blijven gebruiken tot de betalende periode is afgelopen.
Apple Music opzeggen via iPhone, iPad en iPod Touch
- Open instellingen voor iOS of iPadOS
- Navigeer naar je naam (Apple ID)
- Tik op 'Abonnementen'
- Kies voor 'Apple Music'
- Tik op 'annuleer abonnement'
Het automatisch verlenging is gestopt en het abonnement zal worden beëindigd, wanneer precies staat onderaan de pagina aangegeven. Als je dus je abonnement wilt opzeggen kun je dit het beste voor deze datum doen.
Apple Music annuleren via iTunes of Muziek
- Open iTunes of de Muziek-app op je desktop of Mac
- Klik de menubalk op 'Account'
- Kies voor de optie 'Toon mijn account'
- Log in met je Apple ID
Vervolgens scroll je naar beneden naar de categorie 'Instellingen', navigeer naar de optie 'Abonnementen' en klik hier op 'Beheer'. Kies je abonnement en klik op 'Annuleer abonnement' of open deze link op je desktop.
Gratis proefperiode verlengen
Wanneer je tevreden bent over de dienst moet je geen stappen ondernemen. Tijdens het afsluiten van je gratis proefperiode heb je namelijk een abonnement gekozen, deze zal na deze periode automatisch worden toegepast. Weet je niet meer welk abonnement hebt? Volg dan bovenstaande procedures kun je namelijk ook zien welk abonnement je hebt.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 11/02/2020 19:48 | |
Categorie | Apple Music | |
Reacties
Als je binnen 30 dagen verlengt is er niets aan de hand, meer info: https://www.appletips.nl/apple-music-abonnement-stopt/
Ons abonnement is blijkbaar stopgezet. We hebben betaald maar het blijkt dat de geen abonnement meer hebben. Als we een nieuw abonnement nemen, hebben we dan terug toegang tot onze muziek?
Beste Wesley. Allereerst excuses dat ik aannam dat jullie van Apple Support waren. Ik ben al wat ouder en heb al die computerperikelen niet altijd helemaal door! Ik heb Apple Support gebeld en ze hebben het probleem opgelost. Het kostte wat tijd om al mijn muziek opnieuw te synchroniseren, maar ‘t is gelukt! Wat er nu precies mis is gegaan weet ik eigenlijk niet, maar ik ben tevreden over de Support die Apple heeft geboden! Jij ook bedankt voor je hulp! Hartelijke groet, Marcel
Geen probleem Marcel, fijn dat het is opgelost ?
Wij zijn Apple niet, maar een website die over Apple en haar producten/software schrijft.
Nee Wesley. Als klant (die al ‘n Godsvermogen heeft uitgegeven aan nummers) verwacht ik dat jij/jullie dat doen!
Je kunt het beste contact opnemen met Apple zelf met deze vraag. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk
Het zou fijn zijn als je hier deelt wat de oplossing is volgens Apple, dan help je ook andere met hetzelfde probleem.
Lang voordat ik ‘n abonnement op Apple Music nam had ik ‘n groot aantal afspeellijsten gemaakt (met “gekochte” nummers). Nadat ik Apple Music heb opgezegd => alles weg!!! Foei, dit is verre van netjes. Kan hier iets aan gedaan worden?
Ik heb het gratis abonnement op moeten zeggen omdat ik het gewoon niet kan betalen. Hele groepen krijgen korting behalve de ouderen die het toch al zo moeilijk hebben.Ben verdorie nu al mijn muziek kwijt heel verdrietig.
Toen je Apple Music afsloot werd je muziekbibliotheek geüpload en gematcht met Apple Music. Na het opzeggen zullen alleen deze nummers nog beschikbaar zijn. Nummers die je via Apple Music hebt toegevoegd zullen niet meer beschikbaar zijn.
Wat gebeurt er met je aangekocht materiaal wanneer je je abonnement opzegt/niet verlengt? Blijft je bibliotheek gewoon gevuld, bereikbaar en bekijkbaar?
Kijk op genius naar mijn ervaring met apple muziek.
Beslist niet positief.
Het lijkt op diefstal van al mijn in 15 jaar verzamelde nummers
jan
Abonnement Apple Music annuleren is gewijzigd dd feb 2018.
Ga naar “instellingen” “iTunes Store en App Store”
@Frank toch zit de optie er nog in, alleen moet je deze via de menubalk Account ▸ Toon mijn account raadplegen.
Die knop “Automatisch verlengen ” zit niet meer in itunes 12.4.1.6
Kan ik ook zonder visa of mastercard, maandelijkse betaling doen voor itunes
Als ik visa gebruik hoe kan ik achteraf nog de visa kaart wijzigen in geval switchen lopende rekening
Pascal
@Pascal meer info over betalen lees je hier: http://www.appletips.nl/faq-meer-duidelijkheid-over-apple-music/