App Store abonnementen raadplegen via handige link
Steeds meer apps en diensten maken gebruik van een abonnement, voor een vast bedrag per week, maand of jaar kun je dan de app of dienst gebruiken. In de iOS app store zijn een hoop apps te vinden die werken met een abonnement.
Wanneer je één of meerdere Apple en app abonnementen hebt kun je deze raadplegen via de instellingen van je account in de App Store. Maar het kan nog veel sneller. Met behulp van een handige link heb je in een mum van tijd al je iTunes- en App Store abonnementen bij de hand. Deze kun je dan aanpassen of opzeggen.
App Store abonnementen raadplegen
• Open een webbrowser op je iPhone, iPad of Mac
• Open deze pagina naar de App Store
• Direct wordt abonnementspagina geopend in de App Store of iTunes
De website is een directe verbinding naar de officiële link van Apple.
Wil je liever geen gebruikmaken van deze link? Volg dan de handmatige stappen die we uitleggen in deze App Store tip.
Via de abonnementspagina zie je in één oogopslag welke huidige abonnementen actief zijn en welke er zijn gesopt. Ook Apple Music is hier terug te vinden, let wel je iCloud abonnement is hier niet terug te vinden omdat dit niet wordt afgesloten in de App Store. Om je iCloud opslag te bekijken of te wijzigen volg je deze stappen.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 11/02/2020 14:08 | |
Categorie | ||
Reacties
Alle abonnementen via de App Store kunnen via bovenstaande link uitgeschakeld worden of volg deze stappen: https://www.appletips.nl/abonnementen-wijzigen-apple/
Helaas kan ik mijn abonnement op de app Calm op geen wijze logisch
stopzetten. Er staat nergens een button: abonnement opzeggen of zo iets. Heeft iemand anders ervaring met deze app? En hoe het abonnement stopgezet kan worden?
alvast bedankt.
@Wesley, thanx voor je reactie.
Gisteravond heb ik een e-learning app voor de kids gedownload. Bij het openen van de app gaf deze aan dat het een 7 dagen proef versie betreft, welke na 7 dagen wordt omgezet in een abonnement á € 5,- p/m.
De mogelijkheid om het abonnement via de app te annuleren geeft “toevallig” aan de het verzoek niet verwerkt kon worden door een storing..
Daarom probeerde ik het op deze manier, maar ik zie abonnementen er nog niet tussen staan. Ik zal het de komende dagen wel even in de gaten houden of dit veranderd en anders zoek ik verder.
@Sander toch is het zo. App store, bovenaan tikken op je profielfoto of silhouet, je naam (account), inloggen en dan abonnementen. Als je die optie niet hebt staan heb je wellicht nooit een app store of apple music abonnement afgesloten en is daarom niets zichtbaar. Nog meer info, inlusief itunes vind je hier: https://www.appletips.nl/abonnementen-wijzigen-apple/
Ik lees overal dat je via je profielfoto >> account >> “abonnementen” moeten kunnen openen, maar ik zie dit niet staan. Ik heb software versie 11.4.1 op mijn iPad.
Ook op een laptop is het in iTunes niet te vinden zoals op veel websites beschreven staat. ( Account >> mijn account tonen >> account informatie >> instellingen >> ?abonnementen? >> beheer )
Weet iemand waar je je “app abonnementen” kunt beheren?
Bedankt voor de handige tip!
Dat is het zeker, je kunt via bovenstaande link direct je abonementen raadplegen en controleren of je daadwerkelijk een abo hebt afgesloten. Via die pagina kun je het ook annuleren. Deze pagina kun je ook benaderen via app store – je profielfoto – tik op je account – abonnementen.
@Franz: Zoals ik in mijn eerdere comment aan gaf, de link is een officiële Apple link, zoals beschreven in de developer documentatie. Daar is dus niets mis mee…
Dus jullie houden het op louter toeval dat ik quasi onmiddellijk na ik de instructies in de ‘tip’ volgde ik een van mijlenver als phising herkenbare mail kreeg van ‘app store’ met in bijlage een pdf als subscription confirmation voor een of ander zichzelf vernieuwend abonnement aan 99$ en natuurlijk een linkje hoe deze te annuleren?
Er is helemaal niets mis met de link, de link wordt door Apple zelf beschreven in het onderstaande developer document, zie de link:
https://developer.apple.com/library/content/documentation/NetworkingInternet/Conceptual/StoreKitGuide/Chapters/Subscriptions.html#//apple_ref/doc/uid/TP40008267-CH7-SW19
De tweet met de redirect van ontwikkelaar Ryan Jones is eruitgehaald, de overige links zijn altijd een directe verbinding geweest naar de officiële pagina van Apple. Daar is niets mis mee: https://buy.itunes.apple.com/WebObjects/MZFinance.woa/wa/DirectAction/manageSubscriptions
Vergeet niet dat de pagina ook je oude abonnementen weergeeft die je kunt aanklikken om direct opnieuw te verlengen. Wellicht is daar iets mis mee gegaan.
net gedaan, kreeg zonet verontrustend dodgy mail in mijn inbox dat ik een of andere supscription heb genomen op van 99$ op Magic Piano by Smule en natuurlijk een linkje om deze te annuleren.
Daar heb ik vooralsnog natuurlijk niet op doorgeklikt.
@Appletips, WTF is this shit?
Er is niets mis met die link ;-)
Niet op de link klikken!