HomeKit camera toevoegen aan Woning
Dankzij HomeKit kun je jouw huis superslim maken en voorzien van allerlei technische snufjes. Via de Woning applicatie kun je allerlei apparaten aansturen, beheren en combineren in scènes en automatiseren. Hoe de Woning app precies werkt hebben we uitgelegd in deze handleiding.
Naast slimme verlichting, thermostaat, deurslot, schakelaars en meer kun je ook camera's toevoegen aan Woning. Vanuit de app kun je direct de live-beelden bekijken, meldingen krijgen wanneer er beweging wordt gedetecteerd of gebruiken in scènes en automatiseringen. Zo kun je bijvoorbeeld de verlichting laten aangaan wanneer de camera beweging detecteert.
Camera toevoegen aan HomeKit
Er zijn verschillende HomeKit camera's te koop, denk hierbij aan bijvoorbeeld de D-Link Omna 180 Cam, Logitech Circle 2 en de Netatmo Presence-beveiligingscamera. Deze hebben wel een forse prijs, gelukkig kun je ook voor een paar euro zelf een HomeKit camera maken met behulp van deze handleiding op raspberrytips.nl.
Het toevoegen van een camera aan je Woning is vrij gemakkelijk en is gelijk aan het toevoegen van andere apparaten. Hoe dat precies zit lees je hier terug.
Camera's bekijken in Woning
Zodra je de HomeKit camera hebt toegevoegd aan Woning kun je de beelden live bekijken. Deze kun je zien door de kamer in de Woning app te openen of je favorieten wanneer je de camera deze status hebt gegeven. Tik op het beeld in de app om deze schermvullend en live te bekijken. Bovenin vind je de optie 'Details' terug, door hierop te tikken kun je de HomeKit instellingen voor de camera wijzigen.
Wanneer de camera dit ondersteunt kun je via 'Status en berichtgeving' bij 'Details' de meldingen inschakelen. Ook kun je de camera gebruiken in scènes omdat deze ook gekenmerkt worden als bewegingssensor waardoor je bijvoorbeeld de verlichting kan laten aangaan wanneer de camera beweging registreert. Deze laatste twee opties zijn optioneel en afhankelijk van het type camera.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 20/04/2018 16:34 | |
Categorie | HomeKit | |
Reacties
Unfortunately we do not know the cause of this. Try contacting Logitech for a solution.
I have two Logitech Circle 2 camera’s (Firmware v8.0.48) in the Apple Homekit using Homekit Secure Video. I have upgraded by iCloud storage from 200GB to 2TB, because of the 2nd camera needs to stream & record. One works perfectly, the 2nd camera keeps displaying the message “No response. This camera is not responding”. Anyone an idea ?