iOS 8.3: Oplossing voor niet werkende Touch ID in App Store
Sinds de iOS 8.3 update zijn er een hoop iPhone en iPad gebruikers die hun Touch ID niet meer kunnen gebruiken in de iTunes en App Store. Dit wil zeggen dat ze bij het aankopen of downloaden van applicaties hun wachtwoord moeten invoeren in plaats van het gebruik van Touch ID om je identiteit te bevestigen.
Dit is erg vervelend, zeker als je het gemak van Touch ID gewoon bent. Gelukkig is er een oplossing om dit probleem en 'bug' op te lossen.
• Open 'Instellingen'
• Navigeer naar 'Touch ID en toegangscode'
• Schakel de optie 'iTunes en App Store' uit
• Druk de aan/uit- en thuisknop in tot het Apple logo verschijnt
• Je iDevice wordt opnieuw opgestart
Zodra je iPhone of iPad is opgestart dien je weer naar Instellingen te navigeren en de optie 'iTunes en App Store' bij 'Touch ID en toegangsscherm' opnieuw in te schakelen. Vul het wachtwoord van je Apple ID in en vanaf dit moment kun je de Touch ID functie weer gebruiken in de iTunes en App Store.
Marcel, bedankt voor de tip!
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 12/04/2015 10:10 | |
Categorie | iOS | |
Reacties
@linn dan zijn er problemen met je iPhone en moet je deze verbinden met je computer en itunes. Volg vervolgens de stappen.
Bij werkt dat niet. Ok krijg gelijk de iTunes logo te zien. Touch ID werkt nog steeds niet. #nietblij!
Hallo Marle, dan kun je het beste videoland zelf contacteren. Of misschien weten onze leden van http://genius.appletips.nl een oplossing?
Ik heb zo ceel problemen met streamen, van videoland, het is niet leuk meer
Ik heb ook problemen dat na de nieuwe update touch ID niet meer werkt.
Idd na de nieuwe update werkt touch ID niet meer! Heb ook van alles geprobeerd!
Na de nieuwe update 9.0 werkt de Touch ID niet meer. Alle trucjes die op het net te vinden zijn geprobeerd. Helaas. Is dit een algemeen probleem?
Het in-uitschakelen hielp bij mij niet, ik heb mijn iPhone moeten herstarten toen deed hij het wel weer.
Vrijdag dit zelf al uit gevonden, herstart was niet nodig, gewoon aan uit (itunes touchid) en meteen weer okay..
Bedankt Appletips voor deze tip en natuurlijk Marcel… deze trucje werkt inderdaad :-)
Hopelijk lost Apple dit op in een iOS update voor de mensen die dit niet weten :P