Apple wil mogelijk reclame toevoegen aan Apple TV+
Er gaan al langer geruchten dat Apple mogelijk reclame wil toevoegen aan Apple TV+ en nieuwe aanwijzingen laten blijken dat Apple hier serieus werk van aan het maken is.
De afgelopen weken heeft Apple hun team verder uitgebreid met kopstukken die gespecialiseerd zijn in reclames, dat meldt Business Insider. Volgens de website heeft het Cupertino's bedrijf Joseph Cacy aangenomen, hij was verantwoordelijk voor de advertenties bij NBCUniversal. Door reclames toe te voegen aan Apple TV Plus kan Apple mogelijk een goedkoper abonnement aanbieden voor hun Originals.
Reclames bij Apple TV+
In 2022 gingen de eerste geruchten al de ronde dat Apple mogelijk reclames wil toevoegen aan Apple TV+. Daarna werd het stil, maar nieuwe details wijzen er op dat Apple nog steeds druk hiermee bezig is. Zo heeft het bedrijf hun team uitgebreid met o.a. Jason Brum van DirectTV en NBCUniversal, Chandler Taylor van Peacock en Jacqueline Bleazey die gewerkt heeft voor FanDuel. Daarnaast werd Joseph Cacy toegevoegd aan het team, hij was 14 jaar afdelingshoofd voor advertenties bij NBCUniversal.
Nu wil het niet meteen zeggen dat het aannemen van deze mensen ervoor zorgt dat Apple hun diensten zal voorzien van reclames, maar het is wel een logische stap. Netflix, Disney+, Videoland, etc. bieden al in verschillende landen abonnementen aan met reclame. Deze zijn goedkoper en zorger ervoor dat gebruikers toch hun diensten kunnen gebruiken en er extra inkomsten zijn.
De verwachting is dat Apple hun streamingplatform Apple TV+ ook zal voorzien van een goedkoper of gratis abonnement met reclame. Ook bij andere diensten kan Apple mogelijk gaan werken met advertenties. Deze zijn wel ontworpen met oog voor de gebruiker en hun privacy.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 25/03/2024 14:32 | |
Bron | macrumors.com | |
Categorie | Apple diensten, Geruchten | |