9 januari 2013

iOS: Problemen met de ‘grijze’ muzieknummers oplossen

1 min leestijd

Een veel voorkomend probleem wanneer je met behulp van Wi-fi of automatisch je muziek synchroniseert met je iPhone, iPad of iPod Touch is dat sommige muzieknummers achteraf niet kunnen worden afgespeeld op je iDevice. Dit komt omdat sommige nummers lichtgrijs worden weergegeven en niet klikbaar zijn.

Alle informatie zoals album, artiest, titel, enzovoorts is beschikbaar. Echter kan het nummer op geen enkele manier worden afgespeeld. Helaas is er maar één oplossing voor dit probleem en dat is opnieuw synchroniseren met behulp van de USB-kabel. Volg hiervoor onderstaande stappen.

• Open itunes en koppel met behulp van de USB-kabel je iDevice aan je Mac
• Deselecteer de muzieknummers die je niet kon afspelen
• Synchroniseer je iDevice
• Selecteer opnieuw je muzieknummers
• Synchroniseer opnieuw je iDevice

Uiteraard kun je na het synchroniseren de muzieknummers wel afspelen op je iDevice. Dit probleem komt meestal voor wanneer je met behulp van het draadloze netwerk je iDevice synchroniseert en het proces nog niet volledig was voltooid. Dit kan te wijden zijn door het 'wegvallen' van het draadloze netwerk.

Meer tips over iTunes kun je hier terugvinden.

info
Auteur Wesley Fabry
Datum09/01/2013 09:00
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • JA! DIt werkte voor mij!! Itunes kon 108 nummers niet meesynchroniseren, en ik heb al die nummers gedeselecteerd, gesynchroniseerd, en daarna alles weer geselecteerd en gesynchroniseerd, en het WERKT!! :D HAHAAA! Wouw je hebt geen idee hoe blij ik hiermee ben! het is onderhand 3 uur in de nacht, en ik had superveel muziek verloren hierdoor, en ik heb het nu eindleijk allemaal weer terug, dankjewel!

    Beantwoorden
  • Hier hetzelfde probleem als van B Jo. Heb jij al een oplossing gevonden? Heb inmiddels al van alles geprobeerd en ben er helemaal KLAAR mee nu.

    Beantwoorden
  • Ook mijn Iphone 4 heeft recent na laatste up-date het probleem van het niet kunnen afspelen van muziek of podcast. Het staat er wel op maar is grijs en er staat soms een rood vierkantje (bij Music) of Icloud wolk bij (podcast). Bij podcast steeds de melding, tijdelijk niet beschikbaar. OM GEK VAN TE WORDEN.

    Afspelen gaat niet en synchroniseren wordt steeds geannuleerd in Itunes gekoppeld aan onze Mac. PFFFFFFFF

    Beantwoorden
  • Beste heer/dame

    Ik heb namelijk een probleem met mijn iphone 4 het probleem is dat ik geen muziek kan afspelen en het opnieuw sync. Werkt namelijk niet .Volgens de apple store in Lommel denkt een werknemer dat er een klein foutje is gebeurd bij het updaten naar iOS 7.0.2.
    Dus ik vraag mij af wat ik het beste kan doen.
    Bedankt en vriendelijke groeten Kevin Kaanen.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store