Menu

9 juni 2013

5 handige apple.com pagina’s om te onthouden

Apple_LogoApple biedt zijn gebruikers een hoop producten en diensten aan. Voorbeelden hiervan zijn iCloud, iTunes Match, Apple ID, etc. Eerder lieten we al weten dat Apple gebruik maakt van een speciale ‘System Status’-pagina. Deze handige webpagina is terug te vinden op apple.com waar je de status van bijna alle Apple diensten kunt bekijken.

Echter zijn er nog een aantal andere Apple-webpagina’s die zeer handig kunnen zijn voor Apple gebruikers. Onderstaand overzicht schept duidelijkheid en is zeker de moeite om eens door te lezen en te onthouden.

Apple ID en iForgot

Apple ID is de belangrijkste dienst voor iedere Apple gebruiker. Dit ID kan gebruikt worden voor aankopen, iCloud, enzovoorts. Om al deze instellingen te beheren of te wijzigen kun je inloggen op appleid.apple.com. Het is een vervelende zaak, maar het kan voorkomen dat je het wachtwoord van je Apple ID vergeten bent. Gelukkig kun je dit met behulp van de beveiligingsvragen of een alternatief mailadres herstellen via iforgot.apple.com.

Apple ID: http://appleid.apple.com
iForgot: http://iforgot.apple.com

appleid

Support Profile

Via de support profile pagina kun je met behulp van je Apple ID al je (geregistreerde) Apple producten raadplegen. Via een handig overzicht kun je de producten, serienummers en garantie bekijken. Wanneer een Apple product gerepareerd wordt kun je via deze pagina het gehele reparatieproces bekijken. Daarnaast kun je uiteraard producten verwijderen (aan te raden wanneer je een product verkoopt) of toevoegen.

Support Profile: http://supportprofile.apple.com

Apple Support

Wanneer er zich problemen voordoen met je Apple product kun je er voor kiezen om Apple te benaderen. Je kunt telefonisch contact leggen met een Apple medewerker die samen met jou opzoek gaat naar de beste oplossing. Via expresslane.apple.com kun je eenvoudig contact leggen, navigeer eerst door het menu en kies dan voor de optie onmiddellijk contact, een telefonische afspraak maken of op een later tijdstip bellen.

Apple Support: http://expresslane.apple.com

support

Geniusbar afspraak plannen

Wanneer telefonisch contact geen oplossing biedt kun je ervoor kiezen om met je Apple product naar de Apple Store te gaan. Hier kun je de hulp inschakelen van de Apple medewerkers bij de Geniusbar. Hiervoor is het aan te raden een afspraak te maken, dit kun je doen via deze webpagina. Let op, momenteel is het erg druk bij de Geniusbar in Amsterdam en dien je enkele dagen te wachten.
Geniusbar: http://concierge.apple.com

Uiteraard kun je bij een probleem ook eens onze zoekfunctie gebruiken op appletips.nl, hier vind je ongetwijfeld een oplossing voor de meeste software en hardware problemen.

Meer tips over apple kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Maria.vanderlinden 26 augustus 2014 om 11:39

    Probeer al weken een nieuw wachtwoord te krijgen via apple id.De mails komen niet binnen,en de beveiligingsvragen ben ik ook gedeeltelijk vergeten wat moet ik nog doen.Ik ben al op htpps iforgot geweest maar men vraagt altijd dezelfde lijst vragen Kan je mij helpen?
    Bedankt

  • Tjitze de Vries 19 mei 2016 om 19:40

    Ik begrijp je Hellaas helemaal Ben Mijn gebruikers wachtwoord vergeten maar je kan nergers een nieuw wachtwoord krijgen Al’s je het aparaat wil verkopen Moët je het WW he been anders kan je niets veranderen of er afhalen want je bent niet bevoecht …Ben pas een half jaar Aan het zoeken Ben nu op een klijn iPod bezich maar Geen oplosing van apple . Ben in de winkel op het leitseplijn fewest het WW van apple of anderen kan je veranderen maar daar schiet je niets mee op DUS een nieuwe kopen En de oude verbranden.

Een reactie toevoegen: