Apple storing: De systeemstatus van Apple diensten controleren
Als Apple gebruiker is het je vast al eens overkomen dat de App Store even niet werkte, je geen iMessage bericht kon versturen of dat iCloud een storing had en je daarom geen gegevens kon synchroniseren. Gelukkig gebeurt dit niet vaak, maar te allen tijde kun je de systeemstatus van Apple diensten controleren.
Op de speciale systeemstatus-pagina kun je in één oogopslag controleren welke diensten een probleem vertonen en op dat moment niet goed functioneren. Zo kan het zijn dat een dienst traag is of helemaal niet werkt, ook houdt Apple je via deze pagina op de hoogte over de problemen.
Apple storing controleren
- Open de systeemstatus-pagina van Apple
- Zoek naar de app of dienst die problemen geeft
- Controleer of deze online is
Wanneer bij de app of dienst een rood-icoon heeft wil dit zeggen dat er een storing is. Het is dan niet mogelijk om het probleem zelf op te lossen. Je zult namelijk moeten wachten totdat Apple het probleem zelf heeft oplost.
Alle groene iconen geven aan dat de diensten online zijn en deze goed functioneren. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat Apple niet altijd onmiddellijk de pagina voorziet van een update, zo kan het zijn dat het even duurt voor de storing gemeld wordt.
Systeemstatus voor Apple ontwikkelaars
Ben je ontwikkelaar en heb je problemen met API's, andere diensten of apps dan kun je deze ook controleren via een systeemstatus-pagina. Klik hier om de systeemstatus van Apple Developer Services te openen.
Storing bij KPN, Ziggo of T-mobile
Bij problemen is het ook altijd handig om te controleren of je internetprovider de oorzaak is. Je kunt hiervoor terecht bij je de support-pagina van KPN, Ziggo, T-Mobile, Caiway of Online.
Ook kun je algemene webpagina's met storingsmeldingen zoals providerhulp bij storing KPN of allestoringen gebruiken.
Enkele oplossingen bij aanhoudende problemen
Wanneer er een storing is of net er één is geweest kun je op de dienst of app klikken voor meer informatie over de storing. Wanneer je een probleem ervaart die geen storing heeft kun je gebruikmaken van onderstaande oplossingen:
- iPhone, iPad of Mac geforceerd herstarten/
- iCloud-fotobibliotheek herstellen
- Problemen met een iPhone of iPad oplossen
- macOS problemen oplossen door de combo-update uit te voeren
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 09/04/2022 11:08 | |
Categorie | Apple, Uitleg | |
Een reactie toevoegen:
4 juni 2019 om 16:29
Verbiden met app
Store mislukt