1 maart 2017

Contact opnemen met Apple Support

Apple heeft een eigen klantenservice die de naam 'Apple Support' heeft. Bij problemen met je iPhone, iPad, Mac of overige Apple producten en diensten kun je de helpdesk raadplegen. Ook als je problemen hebt met je Apple ID, iCloud, Apple Music, etc.

Apple Support bevat verschillende onderdelen zoals directe hulp via een klantenservice, vraag-en-antwoord en een eigen forum. Deze laatste contactmogelijkheid wordt vooral gebruikt om problemen te melden die de helpdesk vaak niet kan oplossen. Klik hier om het discussieforum van Apple te bekijken.

Apple Support: Vraag en antwoord

De meest voorkomende problemen heeft Apple verwerkt in een vraag-en-antwoord pagina. Per Apple product of dienst kun je allerlei categorieën, vragen en problemen terugvinden. In sommige gevallen vind je hier direct een oplossing of word je doorverwezen naar de klantenservice. Helaas is de vraag-en-antwoord pagina beperkt en worden niet alle problemen besproken.

Direct contact opnemen met de Apple Support helpdesk

Vind je bij de vraag-en-antwoord pagina geen oplossing dan kun je de klantenservice van Apple raadplegen. Dit kun je direct doen via deze link. Kies voor de optie om ondersteuning te ontvangen en met Apple te praten. Dit is gewoon in het Nederlands en kan telefonisch, e-mail, maar ook via chat.

Klantenservice van Apple Support

Apple Support applicatie en Twitter

Sinds kort kun je ook de Apple Support app gebruiken om snel contact op te nemen met Apple. Je logt in met je Apple ID en ziet onmiddelijk alle gekoppelde en aangeschafte producten terug. Tik op een apparaat om de verschillende categorieën te bekijken en oplossingen te vinden voor je probleem. Vrijwel kom je altijd uit om contact te zoeken met Apple via de bekende wegen.

Apple Support
Apple SupportCategorie: Utilities
Ontwikkelaar: Apple Distribution International
iPad & iPhone  4+  105 MB DOWNLOAD GRATIS

Via Twitter kun je ook contact opnemen met de helpdesk van Apple, dit is altijd gratis. Echter kun je deze klantendienst voorlopig alleen in het Engels benaderen.

Wanneer mag ik contact opnemen met Apple?

Wanneer je een product van Apple koopt heb je standaard 1 jaar garantie en 90 dagen telefonische ondersteuning via de klantendienst. Dankzij de Nederlandse consumentenwetgeving heb je recht op minstens 2 jaar garantie en langer (meer info).

Na een jaar komt de standaard garantie te vervallen en kun je niet altijd contact opnemen met Apple Support, tenzij je Apple Care+ hebt afgesloten (meer info). Wanneer je na deze periode contact opneemt kan het zijn dat je voor de ondersteuning moet betalen, tenzij de fout bij Apple ligt. Een voorbeeld hiervan is de batterij van de iPhone 6s die een gratis vervangingsprogramma heeft gekregen. https://www.appletips.nl/reparatieprogramma-iphone-6s/ Ondersteuning voor Apple diensten zoals iCloud, Apple ID, Apple Music en App Store zijn vrijwel altijd gratis. Meer over het beleid van gratis Apple support lees je hier terug.

Gratis support via Appletips

Op onze website vind je verschillende handleidingen, tips en berichten terug die veel problemen oplossen. Oplossingen die zelfs Apple Support niet beschrijven. Gebruik onze zoekfunctie om het juiste bericht te vinden. Op appletips genius staan onze leden en experts je graag te woord bij problemen of advies. Uiteraard kun je ons ook benaderen via Facebook en Twitter voor gratis support. De redactie probeert je zo goed mogelijk te helpen.

Lees ook: Feedback insturen over Apple producten, diensten en software







Reacties


Er zijn nog geen reacties op dit bericht!

Een reactie toevoegen:



Do NOT follow this link or you will be banned from the site!