29 november 2016

NieuwsReparatieprogramma voor iPhone 6s batterij en iPhone 6 Plus scherm (update)

iPhone 6s plus icoon

Op nog geen week tijd heeft Apple besloten bepaalde iPhone 6s en iPhone 6 Plus toestellen te herstellen. Zo heeft de iPhone 6s batterijproblemen die er toe kunnen leiden dat je iPhone spontaan uitvalt.

De iPhone 6 Plus heeft een probleem met betrekking tot het scherm. Deze kan in sommige gevallen een flikkerende grijze streep op het scherm tonen, waardoor het multi-touch scherm niet meer naar behoren werkt. In beide gevallen heeft Apple een reparatieprogramma gestart.

Reparatieprogramma voor iPhone 6s batterij die spontaan uitvalt

Eerder hebben we het probleem al aangekaard. Sommige iPhone gebruikers hebben last van een batterij die een foutief percentage weergeeft en spontaan uitvalt. In de meeste gevallen kun je dit met deze stappen oplossen. Mocht dit niet helpen kun je dus contact opnemen met Apple Support.

Heb je een iPhone 6s die gekocht is in september of oktober 2015 dan kom je eventueel in aanmerking tot vervanging. Apple laat weten dat niet alle toestellen in aanmerking komen, het zou maar om een select aantal gaan. Wil je weten of jouw iPhone 6s in aanmerking komt voor een gratis vervanging van de batterij dan moet je het serienummer van je iPhone controleren. Is het vierde en vijfde cijfer één van de volgende combinaties, dan kom je in aanmerking voor het vervangingsprogramma. De cijfers zijn: Q3 Q4 Q5 Q6 Q7 Q8 Q9 QC QD QF QG QH QJ. Ga langs bij een Apple Store of Apple Premium Reseller of neem contact op met Apple Support via deze pagina of de app.

Klik hier voor meer informatie over dit vervanginsprogramma

iPhone 6s batterij vervangen

Reparatieprogramma voor iPhone 6 Plus scherm met grijze streep

Sommige iPhone 6 Plus gebruikers hebben problemen met het multi-touch scherm van hun iPhone. Deze kan een flikkerende grijze streep vertonen op het scherm. Hierdoor wordt het scherm zo goed als onbruikbaar. Helaas is dit volgens Apple geen productiefout en is dit probleem te wijten aan het te vaak laten vallen van de iPhone.

Het probleem wordt dan veroorzaakt door componenten die los komen te zitten. Om de slachtoffers de compenseren kun je voor een vast bedrag van € 167,10. De reparatie voor dit probleem kan ook worden uitgevoerd wanneer de garantie verlopen is. Neem contact op met Apple Support via deze pagina of de app om de reparatie te laten uitvoeren.

Klik hier voor meer informatie over dit vervanginsprogramma

Bijgewerkt artikel, ook met serie nummer Q3 en QJ hebben recht op gratis vervanging. Bedankt Bas voor de serienummers, origineel artikel van 21/11







Reacties


  • Berend

    21 november 2016 om 14:44

    Ik had de batterijproblemen met mijn 6S (okt.2015). Ná afspraak met de Geniusbar bij de AppleStore Den Haag is aldaar een korte analyse op het toestel uitgevoerd. 5Minuten later ging ik naar huis met een nieuwe telefoon. Perfecte service zonder poeha!!

  • Ramaekers Giel

    21 november 2016 om 16:06

    als ik op de link van de app klik kom geeft die een kapotte link. Op de app store zelf vind ik hem ook niet. Is er geen site waar je gewoon je serienr kan ingeven om te checken of je in aanmerking komt?

  • Bas

    21 november 2016 om 16:15

    Alle links werken hier gewoon, heb je een 6s met Q4 Q5 Q6 Q7 Q8 Q9 QC QD QF QG QH in positie 4 en 5 van het serienummer dan zou je in aanmerking komen las ik op 9to5mac.

  • Jasper

    21 november 2016 om 22:31

    Ik ben met mijn serienummer QG 6S één van de ‘gelukkigen’ maar woon niet in de buurt van Amsterdam, Den Haag of Haarlem om even klaar ‘terwijl u wacht’ naar een genius te gaan.

    Hoe lang ben ik mijn iPhone kwijt als ik hem opstuur via een iCentre. Paar dagen? Weken?

  • Wesley Fabry

    21 november 2016 om 23:19

    @jasper paar dagen tot een week. Nu zal het wel erg druk zijn, je hebt 3 jaar na aankoop de tijd. Als je er nu geen last van hebt kun je nog even wachten.

  • Frank

    22 november 2016 om 14:50

    Jasper, ik heb mijn toestel via een iCenter opgestuurd en ik moest wel 2 weken wachten voor ik hem terug had :(

  • ..

    24 november 2016 om 18:45

    Ik heb iPhone 6S met het serie QV. Deze valt ook steeds uit en moet ik hem weer aan het stroom doen. Ik kom dus blijkbaar niet in aanmerking voor dit probleem.

  • Wesley Fabry

    24 november 2016 om 18:56

    @.. dan kun je toch het beste Apple raadplegen

  • Jasper

    26 november 2016 om 17:50

    Beste Wesley, beste Frank,

    na wat belletjes deze week naar iCentre kwam ik er ook achter dat ik mijn telefoon inderdaad twee weken kwijt zou zijn… via een andere Apple nieuws website kwam ik er gelukkig achter dat ik mijn telefoon ook achter kon laten bij CARD Services in Utrecht. Ook een certified reparatiecenter.

    Ik kon m’n telefoon ’s ochtends inleveren, en hem smiddags alweer ophalen met nieuwe (sterkere, originele) Apple-batterij. Doe nu gewoon twee dagen op 1 batterij!

    Voor iedereen die z’n iPhone 6S nu nog op wil sturen maar dichtbij Utrecht of Zwolle woont dus een dikke tip: ga naar CARD services, of stuur hem naar ze op, snelle services, en in dit geval helemaal gratis :)

    Fijn weekend!

  • lab dude

    29 november 2016 om 17:59

    Ook ik heb een iPhone 6s van feb 2016. Ik heb QX in mijn serie nummer. Sinds gisteren laadt deze niet meer op. Tot 20% en dan niks meer. Vandaag kom ik maar tot 11%. Ik heb deze via vodafone maar wordt via de Apple site doorverwezen naar Ivizi. Die heb ik gebeld en werdt mij direct verteld dat een accu een slijtage onderdeel is. Ik ben het er niet mee eens dat een telefoon van €860, dat het normaal is dat een accu het na 8 maanden begeeft. Ik heb hiervoor 3 andere iphones gehad waar de accu het na 3 jaar nog steeds doet. Iemand nog tips hoe dit wel onder garantie kan vallen?

  • Ben van Hoek

    30 november 2016 om 9:13

    Als een batterij het na 8 maanden niet meer doet, moet die kosteloos vervangen worden, Dat het een slijtageonderdeel is niet belangrijk. Een consument mag verwachten dat een batterij langer meegaat dan 8 maanden.

  • Romano Verdonk

    30 november 2016 om 23:27

    Handige post! Ik heb laatst ook wat batterij problemen gehad met mijn Iphone 6. Ik probeerde van alles. Helaas mocht mijn eigen initiatief niet baten en moest ik hem naar de telefoon reparatie
    brengen. Daar heb ik een nieuwe batterij gekregen. Eind goed al goed.

  • lab dude

    6 december 2016 om 19:31

    Vandaag een nieuwe (waarschijnlijk refurbish) iPhone mogen ophalen bij mijn Vodafone winkel. Daar had ik ‘m op 29 november maar naar toe gebracht. Ze hebben ‘m omgeruild zei de verkoper. Aan het (nieuwe) toestel is niks aan te zien, ziet er nieuw uit. Kreeg m mee in het zelfde zakje waar de vorige iPhone mee is opgestuurd. Werkt perfect. Backup via iTunes terug zetten, klaar. De oorzaak werd me niet verteld.

  • Ruud

    27 december 2016 om 23:19

    Na de update naar ios 10 liep mijn batterij van mijn 6s Plus zeer snel leeg (3x per dag opladen bij een matig algemeen gebruik). Geen genoegen mee genomen en 2 keer bij de Genius Bar geweest. De eerste keer een beetje afgescheept dat het normaal was. Zelfs in de vliegtuigmodus liep de batterij in 8 uur leeg.
    Bij de tweede afspraak in de Genus Bar een nieuw toestel gekregen. Bekentenis te horen gekregen dat er wel vaker problemen zijn met een processor die continue blijft draaien en de batterij leeg trekt

  • Janny Benschop

    8 januari 2017 om 21:11

    Ik heb een iPhone 6. Loopt leeg ook al gebruik je hem niet. En ls ik hem gebruik, is hij in een paar uur leeg. Ook al gekalibreerd, reset en terug gezet naar de fabrieks instelling. Word er zooo verdrietig van. Wat kan ik nog doen?

  • k

    10 januari 2017 om 16:27

    Mijn iPhone 6s met vierde en vijfde symbool in serienummer QQ had ook kapotte batterij. Viel steeds uit met 50% volle batterij en batterij was snel leeg. Na 2 bezoeken aan de apple store op het Leidseplein vervangend toestel gekregen.

  • Marcel

    12 januari 2017 om 15:45

    Is wel leuk natuurlijk een vervang programma !! als je dan een code krijg van Apple en je neemt contact met een Apple service punt dan komt pas het echte probleem ? namelijk een iPhone 3 tot 10 dagen achter laten voor gratis een batterij te vervangen ? dat is nogal een service en meer nog een organisatie ? Van klantvriendelijkheid gesproken Apple ?
    Bij een private Apple specialist hersteller op 30 minuten op afspraak is het gefixt mits je de batterij betaald ? Waarom kunnen die mensen wel snel een dienst leveren en de ” echte ” Apple erkende herstellers kunnen dat niet ? Begrijpen wie begrijpen kan in 2017 ??
    Een iPhone 6s 1 jaar oud dat 800 euro koste waar zo een dictatoriale service gegeven wordt NEE BEDANKT APPLE !!

  • Gert Otter

    21 januari 2017 om 15:36

    Sinds een tijd ook problemen met de batterij van de iPhone 6. Soms bij 20% maar soms ook bij 40% gaande iPhone op zwart. Opnieuw opstarten lukt niet, iPhone geeft aan opgeladen te moeten worden. Als ik dat doe en de iPhone is weer opgestart geeft de iPhone het oorspronkelijke percentage weer aan.
    Contact gehad met Apple. Toestel valt net buiten de garantie. Er is op afstand gekeken naar het aantal cycli maar dat zat nog lang niet op de max. Ik kreeg advies de iPhone naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Kreeg er wel een heleboel geheugen bij maar het heeft niet geholpen met de batterij.
    Voor 90 euro kan ik de batterij vervangen bij Apple maar ik vind het eigenlijk een fabricage of software fout dat door Apple opgelost moet worden net als bij de iPhone 6s, exact hetzelfde probleem. Facebook actie starten?

  • Liliana Quillama

    25 januari 2017 om 16:28

    Ik erkend ook het probleem met mijn iPhone 6. Komen de iPhone 6 niet in aanmerking voor het reparatie programma?

  • Wesley Fabry

    25 januari 2017 om 20:03

    @liliana helaas momenteel nog niet, hopelijk gaat Apple dit erkennen en ook de iPhone 6 toevoegen aan het reparatieprogramma.

  • Klaas de Boer

    3 februari 2017 om 14:06

    Mijn 6s heeft inderdaad problemen en valt onder reparatie programma. Er is alleen geen repair center bij ons in de buurt. Gebeld met Apple maar ze weigeren om een nieuwe accu op te sturen zodat we deze zelf vervangen kunnen (al veel vaker gedaan) . Slechte service !

  • Raymond

    5 februari 2017 om 10:05

    De iPhone 6 heeft het zelfde probleem. Soms valt deze bij 60% gewoon uit alsof deze leeg is. Als je hem dan een paar minuten aan de lader hebt is hij opeens op 65% ofzo. Als het toestel niet uitvalt loopt hij ook veel te snel leeg. In de ochtend op 100% en tijdens mijn auto rit naar m’n werk is hij alweer leeg. Tijd dat Apple deze productie fout ook gaat erkennen. Deze producten zijn wat dat betreft te duur voor zo’n beperkte levensduur.

  • Harold van Stipdonk

    8 februari 2017 om 11:41

    Mijn iPhone 6s uit einde 2015 gelukkig ook in het programma. Toestel van € 859 bij de amac gekocht dus dacht ik breng hem daar om de batterij om te wisselen. Kreeg het toestel na een week terug. Reparatieverslag: toestel total loss, en ik moest €42,50 aan onderzoekskosten betalen voor een iPhone die dus niet gerepareerd is. Met card services in Utrecht contact gehad, die gaven aan dat het toestel niet bij hun was geweest (geen match serienummer of postcode huisnummer). Volgens amac is het glas ooit vervangen door een externe reperateur en dan geldt het omwisselen van de accu niet voor mij. Zeer slechte service helaas, reden om geen apple producten meer te kopen bij amac.

Een reactie toevoegen:



Do NOT follow this link or you will be banned from the site!