12 december 2023

Oplossing voor HomeKit accessoire is al toegevoegd probleem in Woning

3 min leestijd
Oplossing voor HomeKit accessoire is al toegevoegd probleem in Woning
Homekit
3 min leestijd

Heb je een bepaald HomeKit accessoire een tijdje niet gebruikt en wil je deze weer koppelen aan de Woning-app? Dan kan het zijn dat je de melding 'Accessoire is al toegevoegd' te zien krijgt.

Het is dan niet meer mogelijk om het Smart Home accessoire toe te voegen aan de Woning-app waardoor je deze niet meer via HomeKit kunt gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn met de slimme kerstverlichting van Twinkly, sommige gebruikers melden dat deze niet meer gekoppeld kan worden aan HomeKit na een jaar op zolder te hebben gelegen.

Accessoire is al toegevoegd

Krijg je de melding 'Accessoire is al toegevoegd' te zien in de Woning-app, dan kun je het HomeKit apparaat niet meer koppelen aan de Woning-app. Deze geeft namelijk aan dat het accessoire al in gebruik is en niet nogmaals toegevoegd kan worden.

Oplossing voor HomeKit accessoire is al toegevoegd probleem in Woning

Helaas is het apparaat niet meer terug te vinden in de Woning-app waardoor je deze niet kunt verwijderen. De applicatie geeft eigenlijk al een suggestie om het probleem op te lossen. Zo is te lezen: 'Om dit accessoire toe te voegen aan je woning, moet je het eerst opnieuw instellen'. Maar hoe doe je dat dan?

HomeKit apparaat herstellen

Wil je het accessoire weer opnieuw via Woning gebruiken? Dan zul je deze eerst moeten herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit is per apparaat verschillend, raadpleeg hiervoor de documentatie van het accessoire. Hieronder de bekendste vijf:

ook interessant
Problemen met HomeKit en Woning-app oplossen
Problemen met HomeKit en Woning-app oplossen

Heb je problemen met HomeKit, apparaten of de Woning-app voor iPhone, iPad of Mac? Dan kun je deze oplossingen proberen.

HomeKit accessoire opnieuw toevoegen

Zodra je het accessoire hebt hersteld kun je deze opnieuw toevoegen aan de Woning-app. Open deze en tik op de plusknop. Kies voor 'Nieuw accessoire' en volg de stappen op het scherm.

HomeKit accessoire opnieuw toevoegen

Scan de QR-code of vul de HomeKit-code in om verbinding te maken. Kies vervolgens de juiste instellingen en daarna kun je het apparaat weer gebruiken in de Woning-app, via Siri en automatiseringen.

Wanneer je een accessoire herstelt moet je er wel rekening mee houden dat je deze weer opnieuw moet instellen en mogelijke effecten kwijt bent.

Apparaten loskoppelen

Wil je een HomeKit accessoire tijdelijk niet meer gebruiken? Dan kun je deze het beste loskoppelen uit de Woning-app. Leg hiervoor je vinger op de tegel in de Woning-app, kies voor 'Details accessoire' en tik daarna op 'Verwijder accessoire'. Volg de stappen op het scherm om deze lost te koppelen.

ook interessant
HomeKit instellingen en Woning herstellen bij problemen
HomeKit instellingen en Woning herstellen bij problemen

Wie HomeKit apparaten heeft kan deze herstellen en de accessoires opnieuw instellen zodat de Woning-app weer goed werkt.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt12/12/2023 14:32
Categorie HomeKit
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store