Oplossing voor HomeKit accessoire is al toegevoegd probleem in Woning
Heb je een bepaald HomeKit accessoire een tijdje niet gebruikt en wil je deze weer koppelen aan de Woning-app? Dan kan het zijn dat je de melding 'Accessoire is al toegevoegd' te zien krijgt.
Het is dan niet meer mogelijk om het Smart Home accessoire toe te voegen aan de Woning-app waardoor je deze niet meer via HomeKit kunt gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn met de slimme kerstverlichting van Twinkly, sommige gebruikers melden dat deze niet meer gekoppeld kan worden aan HomeKit na een jaar op zolder te hebben gelegen.
Accessoire is al toegevoegd
Krijg je de melding 'Accessoire is al toegevoegd' te zien in de Woning-app, dan kun je het HomeKit apparaat niet meer koppelen aan de Woning-app. Deze geeft namelijk aan dat het accessoire al in gebruik is en niet nogmaals toegevoegd kan worden.
Helaas is het apparaat niet meer terug te vinden in de Woning-app waardoor je deze niet kunt verwijderen. De applicatie geeft eigenlijk al een suggestie om het probleem op te lossen. Zo is te lezen: 'Om dit accessoire toe te voegen aan je woning, moet je het eerst opnieuw instellen'. Maar hoe doe je dat dan?
HomeKit apparaat herstellen
Wil je het accessoire weer opnieuw via Woning gebruiken? Dan zul je deze eerst moeten herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit is per apparaat verschillend, raadpleeg hiervoor de documentatie van het accessoire. Hieronder de bekendste vijf:
- Hue apparaten herstellen of HomeKit herstellen via Hue Bridge
- Nuki slim deurslot herstellen
- Twinkly verlichting resetten naar fabrieksinstellingen
- Nanoleaf lichtpanelen herstellen
- IKEA Trådfri terugzetten naar fabrieksinstellingen
HomeKit accessoire opnieuw toevoegen
Zodra je het accessoire hebt hersteld kun je deze opnieuw toevoegen aan de Woning-app. Open deze en tik op de plusknop. Kies voor 'Nieuw accessoire' en volg de stappen op het scherm.
Scan de QR-code of vul de HomeKit-code in om verbinding te maken. Kies vervolgens de juiste instellingen en daarna kun je het apparaat weer gebruiken in de Woning-app, via Siri en automatiseringen.
Wanneer je een accessoire herstelt moet je er wel rekening mee houden dat je deze weer opnieuw moet instellen en mogelijke effecten kwijt bent.
Apparaten loskoppelen
Wil je een HomeKit accessoire tijdelijk niet meer gebruiken? Dan kun je deze het beste loskoppelen uit de Woning-app. Leg hiervoor je vinger op de tegel in de Woning-app, kies voor 'Details accessoire' en tik daarna op 'Verwijder accessoire'. Volg de stappen op het scherm om deze lost te koppelen.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 12/12/2023 14:32 | |
Categorie | HomeKit | |
Reacties
Als je dat dan echt graag wil ben ik bang dat je HomeKit volledig moet herstellen: https://www.appletips.nl/ios-homekit-herstellen/
En wat te doen wanneer ik een complete kamer niet meer toe kan voegen omdat deze al zou bestaan.
Maar is niet zichtbaar in de app.
Graag gedaan Marc, werkt het nu ook weer bij je ?
Dankjewel! Dit probleem had ik aangekaart bij uw Twinkly item, en nu maakt u er een topic over.
Dankjewel