Menu

7 januari 2012

iMessage: Een iPhone verwijderen uit je Apple support profile

iMessage in iOS 5 is natuurlijk een perfecte gratis vervanger voor de veel te dure de SMS berichten. Er zit echter een foutje (bug) in iMessage waardoor na de verkoop van je iPhone de nieuwe eigenaar jou berichten blijft ontvangen. Iets wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.

Er kunnen zich ook probleem voordoen als je naar een ander platform zoals Android of Windows mobile overstapt, vrienden met een iPhone kunnen je dan geen berichtjes meer toesturen. iMessage denkt namelijk in dat geval nog steeds dat je een iMessage-gebruiker bent.

Een oplossing voor de bovenstaande problemen is het verwijderen van de betreffende iPhone uit je persoonlijke support profile. Bij de eerste keer activeren van een iPhone wordt deze behulp van je Apple-ID gekoppeld aan je support profile.

Je kunt een iPhone uit je support profile verwijderen met behulp van de onderstaande vier stappen:

1. Ga in Safari naar: https://supportprofile.apple.com/MySupportProfile.do

2. Log in op de website met behulp van je Apple-ID.

3. Klik op de knop ‘Edit products’ en ga op zoek naar de iPhone die je wilt verwijderen.

4. Klik op het pijltje achter het product, daarna op de knop ‘Unregister’ om de iPhone uit het support profile te verwijderen.

Het is sowieso aan te raden je support profile op apple.com eens te bekijken, alle Apple producten die je ooit hebt gekocht kun je daarin terugvinden. Mocht er een product ontbreken dan kun je deze handmatig toevoegen. Heb je een Apple product weer (door)verkocht verwijder deze dan uit je support profiel.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Jan 7 januari 2012 om 10:40

    Weet iemand of het verwijderen effect heeft op je aankopen in de app store. Ik vraag dat ivm het feit dat mijn “oude” iphone met iOS 5 naar mijn dochter is gegaan die gebruik maakt van mijn apple id voor haar apps die ik betaal met mijn apple ID. Dus kan zij nog steeds gebruik maken van mijn Apple ID om apps te kopen als de iphone uit mijn geregistreerde apparaten is verwijderd?

  • Fred 7 januari 2012 om 10:54

    Support profile is NIET beschikbaar in Nederland.
    Verder zou het handig zijn als kullie links opnemen als links en niet allleen als tekst ☺

  • Richard IJzermans 7 januari 2012 om 10:57

    @Fred: De support profiles zijn wel degelijk beschikbaar alleen niet in het Nederlands + je kunt gewoon op de link klikken.

  • Ben 7 januari 2012 om 11:32

    Kan alleen maar persoonlijke gegevens vinden, geen Apple producten?
    Hoewel ik er toch meerdere heb, gekoppeld aan mijn Apple ID.

  • Daan 7 januari 2012 om 12:37

    Ik heb mijn iPhone tweedehands van iemand gekocht. Wanneer ik hem nu probeer te registreren zegt de site dat hij al geregistreerd staat, vermoedelijk bij de vorige eigenaar. Wat nu?

  • W van den Berg 7 januari 2012 om 12:43

    Ook ik kan geen Apple-producten vinden in mijn account.

  • Erik 7 januari 2012 om 13:40

    @Ben en @ W van den Berg: Je kunt zelf dmv “Edit Products” producten toevoegen. Apple voegt alleen automatisch de producten toe die via de Apple Store zijn gekocht.

  • Kevin 7 januari 2012 om 13:45

    Ik kan gewoon de link gebruiken,inloggen en mijn producten bekijken. Bij mij werkt alles prima.
    Bedankt voor de tip.

  • Paul Nijenhuis 7 januari 2012 om 15:53

    Bij support kom ik alleen mijn 4s tegen en de rest van mijn producten niet. Ook ik heb mijn 3GS aan mijn zoon gegeven en hij krijgt mijn IMessage berichten aan en van mijn vrouw en hij verzendt zelfs via mijn me account!

  • Marcel Kraan 7 januari 2012 om 17:03

    zo ik heb even 8 devices verwijderd… beter zo!
    Thanks Richard

  • Remko 7 januari 2012 om 17:51

    Heb nieuwe iPhone 4s en mijn oude 4 naar mijn vrouw. Samen op hetzelfde Apple id. Kregen elkaars imessages. Oplossing voor imessage uitloggen uit Apple id. Dan werkt het prima.

  • Remko 7 januari 2012 om 17:53

    Aanvulling. Bij berichten staat onder ontvang op dan alleen nog je telefoonnummer en niet meer je e-mailadres van je Apple id.

  • Jan 7 januari 2012 om 18:41

    Remko!
    Wat bedoel je precies met imessage uitloggen? Waar, hoe?

  • Remko 7 januari 2012 om 20:36

    @Jan. Onder instellingen, dan berichten (sms) kiezen. Imessage aanzetten. Kijken bij ontvang op. Bij mij en mijn vrouw stond zowel ons telefoonnummer en e-mailadres vermeld. Door uit te loggen uit je Apple id blijft alleen je telefoon over. Dus je gebruikt je Apple id niet voor imessage.

  • Jan 7 januari 2012 om 20:57

    @Remko
    Hartelijk bedankt voor de uitleg, het is gelukt en het werkt!

  • Paul Nijenhuis 9 januari 2012 om 21:56

    Geweldig Remco! Meteen aangepast bij mij, mijn vrouw en zoon en het werkt. Neem aan dat IMessage dan wel werkt zonder Apple ID en andere IPhones herkent, maar daar lijkt het wel op.

  • bart jan geerts 11 januari 2012 om 23:19

    hoe zit t met:
    ik heb een nieuwe iphone 4S, deze heeft simkaart problemen. nu krijg ik van de provider een nieuwe versie van de 4S.
    heeft dit effect op het versturen en ontvangen via imessage?

  • Lisette 5 februari 2012 om 12:20

    Wie kan mij helpen?? Ik heb een IPhone 3Gs gekregen van een vriend zodat we samen gebruik konden maken van IMessage. Dit werkte tot donderdag 2 februari prima, maar ineens krijg ik bij het verzenden van een berichtje een rood uitroepteken met de tekst:”niet afgeverd”. Ook hij kan geen berichtje meer versturen naar mij. Verder werkt alles prima en heb ik een goede WIFI verbinding. Het is wel zo dat mijn vriend sinds donderdag een nieuwe IPhone heeft. Is het mogelijk dat deze niet compatibel is met de mijne???

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Lisette

  • Jeroen 25 januari 2013 om 11:47

    Ik krijg niks verwijderd. Ik klik op edit products maar krijg alleen een kruisje te zien bij de bovenste iphone niet bij de rest. Ik zie ook nergens ´unregister´staan. echt een probleem want mijn ex blijft de conversatie tussen mij en mijn dochter via imessage zien.

  • Jeroen 25 januari 2013 om 12:16

    Als ik op het pijltje achter de iPhone druk gebeurt er ook niks

  • Kaya 26 januari 2013 om 15:55

    Ik krijg geen edit products te zien hoor… Mijn scherm ziet er totaal anders uit dan op jou foto..

    Ik kan alleen register and add products kiezen..

    Ik moet die telefoon echt van m’n account verwijdern, weet iemand hoe aub?

    Groet Kaya

  • Sarah 30 april 2014 om 19:47

    Help!

    Ik heb een aantal iphones gehad met dezelfde nummer en imessage werkte steeds prima. Nu heb ik echter een huawei en heb mijn iphone 5 aan mijn vriend gegeven. Ik heb net een ipad cellular gekocht en als ik imessage wil instellen komt steeds zijn nummer erop ipv de mijne. Wat kan ik hier aan doen om dit te wijzigen?

    Thanks!

Een reactie toevoegen: