iOS 6.1 geeft problemen met Microsoft Exchange accounts
Veel Microsoft Exchange gebruikers zullen het misschien al gemerkt hebben, sinds de update naar iOS 6.1 hebben sommige Exchange gebruikers last van een snel leeglopende batterij. Apple heeft laten weten dat dit te wijten is aan een bug in iOS 6.1 en dit kan resulteren naar een verhoogde netwerkactiviteit waardoor de batterij sneller leeg gaat.
Dit is te wijten aan de communicatie tussen de iOS Agenda applicatie en de Microsoft Exchange Server voor agenda's. Door de verhoogde netwerkactiviteit wordt dit geregisterd bij de Exhange server en dit kan ervoor zorgen dat je iDevice wordt geblokkeerd. Apple heeft laten weten dit probleem zo snel mogelijk op te lossen in een aankomende update. In tussentijd kun je onderstaande stappen uitvoeren om dit gedrag tijdelijk op te lossen.
• Open Instellingen ▸ E-mail, contacten, agenda's
• Selecteer het Exchange account
• Schakel de optie Agenda's uit
• Wacht enige momenten
• Schakel opnieuw de optie Agenda's in
Apple heeft bovenstaand probleem erkend en geplaatst op hun Apple Support Pagina.
Meer tips over iOS 6 kun je hier terugvinden.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 11/07/2019 10:24 | |
Categorie | iOS | |
Een reactie toevoegen:
21 februari 2013 om 17:40
Na een update naar Ios 6.1.2 (die dus vorige problemen zou moeten herstellen) kan ik geen updates meer afhalen. Zelfs mijn aankopen kan ik niet meer bekijken. Na verloop van tijd komt er de melding ’time-out voor uw aanvraag’. Dit probleem duikt op bij 2 verschillende iPads (beide van de 3e generatie, WiFi only). Ik raak wel op internet en op iTunes maar niet bij de updates en de aankopen. Prachtig werk Apple! De ene fout herstellen met een nieuwe. Wat een prutsers!
23 februari 2013 om 0:35
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mij apps niet updaten.