Menu

6 februari 2015

iOS: Philips Hue app werkt niet meer door update

App Store iOS logo

Iedereen die gebruik maakt van het Philips HUE systeem kan momenteel de applicatie niet meer gebruiken. Tenminste als je de Hue update 1.7.1 hebt geïnstalleerd. Deze update zorgt ervoor dat de app niet meer opgestart kan worden, de ontwikkelaars laten weten dat ze werken aan een oplossing. HUE gebruikers kunnen momenteel de (mobiele) webpagina van my.meethue.com gebruiken om hun lichten aan te sturen.

Heb je de nieuwe versie ontvangen dan is deze waarschijnlijk via de automatisch updates uitgevoerd. Een handige functie in iOS om altijd je apps up-to-date te houden. Helaas kan deze functie ook dergelijk situaties veroorzaken. Volg de onderstaande stappen om het automatisch updaten van apps uit te schakelen:

• Open Instellingen
• Selecteer iTunes en App Store
• Navigeer naar de categorie ‘Automatische downloads’
• Schakel de optie ‘Updates’ uit

nietupdaten

Wanneer er nu een update beschikbaar is voor een applicatie dan dien je deze op ‘oude’ wijze handmatig bij te werken. Wanneer je toch automatisch updaten inschakelt kan het in sommige gevallen voorkomen dat je bepaalde applicaties wel handmatig dient te updaten, dit kun je herkennen aan het badgesymbool dat aanwezig is aan het App Store icon. Deze laat het aantal wachtende updates zien.

Update: Philips heeft de HUE applicatie voorzien van een update, deze lost het probleem op.

Meer over HUE kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Patrick 6 februari 2015 om 10:10

    Je zou toch verwachten dat een grote club als Philips Hue de app eerst uitgebreid test alvorens deze te publiceren.

  • Cor 7 februari 2015 om 10:00

    Zaterdag 7-02-2015.werking Hue Philips nog steeds niet

  • Wesley Fabry 7 februari 2015 om 10:04

    He cor, de update kan geïnstalleerd worden en werkt gewoon (1.7.3)

Een reactie toevoegen: