Menu

10 augustus 2014

6 handige apple.com webpagina’s om te onthouden

apple logo retina grijsIn onderstaand overzicht vind je zes handige Apple webpagina’s terug die je vast ooit eens zult nodig hebben. Misschien om het wachtwoord van je Apple ID aan te passen, een product uit je support profiel te verwijderen of om een afspraak te maken bij de Genius Bar.

Bewaar daarom deze webpagina goed in bijvoorbeeld je bladwijzers of leeslijst zodat je hem altijd makkelijk kunt terugvinden en gebruiken wanneer dit nodig is.

Systeempagina

Wanneer er zich een probleem voordoet met diensten van Apple (denk hierbij aan iMessage, de iTunes store en dergelijke) dan moeten we vaak wachten totdat Apple engineers het probleem hebben oplost. Uiteraard is het moeilijk om te weten wanneer dit probleem verholpen is want Apple meldt dit niet automatisch aan hun gebruikers. Gelukkig is er een handige webpagina terug te vinden op apple.com waar je de systeemstatus van bijna alle Apple diensten kunt bekijken. Deze webpagina kun je hier terugvinden en toont een overzicht van alle online diensten van Apple. Overigens worden hier ook technisch onderhoud van de diensten aangekondigd.

apple satuspagina

Apple ID en iForgot

Apple ID is de belangrijkste dienst voor iedere Apple gebruiker. Dit ID kan gebruikt worden voor aankopen, iCloud, enzovoorts. Om al deze instellingen te beheren of te wijzigen kun je inloggen op appleid.apple.com. Het is een vervelende zaak, maar het kan voorkomen dat je het wachtwoord van je Apple ID vergeten bent. Gelukkig kun je dit met behulp van de beveiligingsvragen of een alternatief mailadres herstellen via iforgot.apple.com.

Apple ID: http://appleid.apple.com
iForgot: http://iforgot.apple.com

Support Profile

Via de support profile pagina kun je met behulp van je Apple ID al je (geregistreerde) Apple producten raadplegen. Via een handig overzicht kun je de producten, serienummers en garantie bekijken. Wanneer een Apple product gerepareerd wordt kun je via deze pagina het gehele reparatieproces bekijken. Daarnaast kun je uiteraard producten verwijderen (aan te raden wanneer je een product verkoopt) of toevoegen.

Support Profile: http://supportprofile.apple.com

Apple Support

Wanneer er zich problemen voordoen met je Apple product kun je er voor kiezen om Apple te benaderen. Je kunt telefonisch contact leggen met een Apple medewerker die samen met jou opzoek gaat naar de beste oplossing. Via expresslane.apple.com kun je eenvoudig contact leggen, navigeer eerst door het menu en kies dan voor de optie onmiddellijk contact, een telefonische afspraak maken of op een later tijdstip bellen.

Apple Support: http://expresslane.apple.com

apple support

Geniusbar afspraak plannen

Wanneer telefonisch contact geen oplossing biedt kun je ervoor kiezen om met je Apple product naar de Apple Store te gaan. Hier kun je de hulp inschakelen van de Apple medewerkers bij de Geniusbar. Hiervoor is het aan te raden een afspraak te maken, dit kun je doen via deze webpagina.

Geniusbar: http://concierge.apple.com

Uiteraard kun je bij een probleem ook eens onze zoekfunctie gebruiken op appletips.nl, hier vind je ongetwijfeld een oplossing voor de meeste software en hardware problemen. Daarnaast kun je ook appletips genius raadplegen met al je vragen en problemen voor alle Apple producten en software.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Peter 11 augustus 2014 om 23:13

    Goed artikel!
    Tip voor Wesley.
    Als je je wachtwoord (om wat voor reden ook) van je Apple ID moet veranderen, het wordt namelijk niet gemaild, kun je tegen het probleem aanlopen dat dit wachtwoord door iTunes (store) niet wordt onthouden. Ik heb hierover contact gehad met een Apple medewerker en deze had (uiteindelijk) de volgende oplossing:
    Ga naar Safari voorkeuren tab Privacy en vink “Blokkeer cookies en andere….” van derden en andere adverteerders” aan.

    Dit bleek uiteindelijk voor mij de oplossing om iTunes het wachtwoord te blijven onthouden en wederom te kunnen winkelen.

    Succes met je site.

    Peter

Een reactie toevoegen: