Menu

25 februari 2011

Het MobileMe-synchonisatie menu (10.6)

mobilemeDe grootste feature van MobileMe blijft toch het synchroniseren van je gegevens tussen verschillende Macs en iOS devices. En zoals bij alle online synchronisatie diensten die ik tot nu toe heb gebruikt levert dit wel eens problemen op. Aan Snow Leopard is een extra optie toegevoegd om problemen met hetsynchronisatie proces op te sporen en te herstellen. Door op het synchronisatie icoon in de menubalk te klikken met de Alt\Option-⌥ toets ingedrukt, wordt er extra informatie en opties weergegeven.

Je kunt heel eenvoudig zien wanneer de laatste synchronisatie heeft plaats gevonden en wat er wel of niet gesynchroniseerd is. Bij problemen kan je er voor kiezen om diagnostische informatie te genereren en deze te versturen naar Apple voor onderzoek.

Doormiddel van de ‘Synchronisatievoorzieningen opnieuw instellen…” kan de gehele synchronisatie volledig opnieuw worden ingesteld, dit lost in de meeste gevallen bijna alle synchronisatie problemen op.

Wanneer het synchronisatie icoon niet aanwezig is in de menubalk dan kan je deze activeren door te gaan naar:  ▸ Systeemvoorkeuren… ▸ MobileMe ▸ Synchronisatie ▸ Toon status in menubalk.

Voor meer informatie zie het onderstaande Apple support artikel:
http://support.apple.com/kb/HT3783?viewlocale=nl_NL

mobilesync-menu




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Hans 25 februari 2011 om 8:42

    Hallo Richard,

    Handig dat je over Mobile Me begint…

    Ik werk met een iMac, een MacBook en een iPhone en hou die allemaal synchroon via Mobile Me. Ik ben zelfstandig osteopaat, dus je verstaat dat die synchronisatie voor mij zeer belangrijk is.

    Sinds de update van de kalenderfunctie van Mobile Me heb ik een klein probleem met mijn synchronisatie. Als ik bvb op mijn MacBook een afspraak inplan, dan synchroniseert die naar Mobile Me. Maar als mijn andere apparaten deze info downloaden van MM dan komt de afspraak wel degelijk in mijn agenda, met de juiste uren, maar enkel met de vermelding ‘Nieuwe Activiteit’. Dit is behoorlijk lastig uiteraard, aangezien de naam van mijn patiënten wel belangrijk is ;-).

    Heb jij enig idee hoe ik dit kan oplossen?

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Groeten,

    Hans

  • Dirk 23 maart 2011 om 15:19

    Ik heb exact hetzelfde probleem. Vanaf iPad of iPhone een nieuwe activiteit aanmaken levert op alle apparaten (ook mijn Macbook Pro en iMac) een activiteit met de juiste omschrijving op. Maar als ik op mijn Macbook Pro een activiteit aanmaak in de agenda dan krijg ik op alle apparaten een agenda item met als omschrijving “Nieuwe activiteit”…

    Wie heeft er een oplossing!?

  • Wim 15 april 2011 om 17:26

    Sinds de update van ICAL wordt mijn MacBook en Iphone niet meer gesyngroniseerd ik krijg op mijn Imac elke keer de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt terwijl ik wel in mijn Mobileme kan komen, ik heb alle combinaties geprobeerd maar blijf de hele tijd deze meldingen krijgen. als ik nu een copie van de agenda maak en vervolgens mijn Iphone reset en nieuw account aanmaak is het dan verholpen (heeft iemand daar ervaring mee) of is er een andere oplossing?

Een reactie toevoegen: