25 maart 2021

Apple en iCloud facturen downloaden

2 min leestijd
Apple en iCloud facturen downloaden
2 min leestijd

Het aanbod van Apple diensten is flink uitgebreid, naast iCloud kun je ook een abonnement nemen op Apple TV+, Apple Arcade en meer. Wanneer je voor een dienst betaalt ontvang je enkele dagen later een factuur in je mailbox.

Via je iPhone, iPad of Mac is het mogelijk om je aankoopgeschiedenis en facturen te bekijken. Moet je om administratieve redenen een factuur hebben van je iCloud of Apple dienst, dan kun je deze via jouw aankoopgeschiedenis opnieuw laten versturen. Daarna kan je deze bewaren als pdf of eventueel afdrukken.

Apple en iCloud facturen opvragen

Wanneer je betaald voor een Apple dienst ontvang je de factuur via mail. Uiteraard wordt het e-mailadres gebruikt dat gekoppeld is aan je Apple ID en iCloud-account. Mocht je om één of andere reden de factuur niet hebben ontvangen of heb je deze per ongeluk gewist? Dan kun je de Apple en iCloud factuur eenvoudig opnieuw aanvragen via je aankoopgeschiedenis.

Goed om te weten, maak je deel uit van een gezin? Dan wordt de originele factuur voor je aankopen verstuurd naar het gezinshoofd. Als abonnee krijg je slechts een aankoopbewijs.

ook interessant
Gezinsdeling instellen en gebruiken op een iPhone, iPad of Mac
Gezinsdeling instellen en gebruiken op een iPhone, iPad of Mac

Wat is gezinsdeling? Hoe moet je delen met gezin instellen en wat kun je ermee op je iPhone, iPad, Mac en Apple Music.

Apple aankoopgeschiedenis openen op iPhone of iPad

  1. Open Instellingen op je iPhone of iPad
  2. Navigeer naar je naam
  3. Selecteer 'Media en aankopen' of 'iTunes en App Store'
  4. Kies voor 'Toon Apple ID'
  5. Tik in de lijst op 'Aankoopgeschiedenis'

Apple aankoopgeschiedenis openen op iPhone of iPad<

Aankoopgeschiedenis raadplegen op een Mac

  1. Open de Muziek-app of iTunes op je Mac
  2. Navigeer in de menubalk naar 'Account'
  3. Klik op 'Toon mijn account'
  4. Log in met je Apple ID
  5. Scrol omlaag op de pagina 'Accountinformatie' naar 'Aankoopgeschiedenis'
  6. Klik naast 'Meest recente aankoop' op 'Bekijk alles'
ook interessant
Abonnementen op apps en diensten opzeggen, bekijken of wijzigen
Abonnementen op apps en diensten opzeggen, bekijken of wijzigen

Abonnementen opzeggen, wijzigen of bekijken op een iPhone, iPad, Apple TV of Mac. Denk aan Apple Music, Netflix, app-abonnementen, etc.

Apple facturen opnieuw versturen

Zodra je jouw aankoopgeschiedenis hebt geopend krijg je een overzicht te zien van je recentste aankopen. Klik of tik bovenin op 'Afgelopen 90 dagen' om de periode aan te passen of om een ander jaar te kiezen.

Apple facturen opnieuw versturen

Zoek in de lijst naar je Apple factuur. Tik op een iPhone of iPad op 'Toon gefactureerd' en klik op een Mac op het Bestel-ID. Hierna krijg je meer informatie te zien over je aankoop en kun je op 'Verstuur opnieuw' klikken/tikken om de factuur opnieuw te versturen naar het gekoppelde e-mailadres. Zodra je deze hebt ontvangen kun je de factuur of mail bewaren als pdf of afdrukken.

ook interessant
Eenvoudig pdf-bestanden maken op een iPhone of iPad met dit trucje
Eenvoudig pdf-bestanden maken op een iPhone of iPad met dit trucje

Met behulp van dit trucje kun je overal in iOS of iPadOS pdf-bestanden maken op je iPhone of iPad. Handig om te bewaren of te delen.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt26/03/2021 07:55
Categorie Apple
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  5 reacties

Reacties

  • Graag wil ik een aankoop ongedaan maken, onder abonnementen, vind ik het bewuste abonnement.
    Er staat nu “je nieuwe abonnement van gaat in zodra je huidige abonnement afloopt.
    Je kunt opzeggen een dag voordat de verlengingsdatum ingaat.vraag is, hoe zie ik nu of ik de bewuste abonnement is opgezegd? De betaling staat al klaar. Kan ik hiervan een factuur vinden.?

    Beantwoorden
    1. Als je een abonnement opzegt staat de einddatum er normaal bij. Je kunt proberen nogmaals op te zeggen of Apple zelf even raadplegen. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk

      Beantwoorden
  • Bedankt voor al je uitgebreide info! Heel helder en super waardevol!!

    Beantwoorden
  • Philippe Meeuwesen

    Beste,

    Reeds meerdere malen is er mij een factuur verzonden betreft het gebruik van de rekenmachine.
    In november is er reeds een bedrag van 6.99 van de rekening gegaan, op 2 december een bedrag van 2.99 en deze maand op 2 januari ook een bedrag van 2.99.
    Ik heb zelf geen aankoop gedaan, deze app staat reeds van dag 1 kosteloos op mijn toestellen dus ik begrijp niet waarom ik deze facturen krijg.
    Dus graag een rechtzetting voor, anders ben ik genoodzaakt de app te verwijderen.

    Graag omgaand meer uitleg over dit.

    Beantwoorden
    1. Voor de standaardrekenmachine moet je niet betalen (niet aanwezig op een iPad, alleen iPhone), waarschijnlijk heb je er zelf (per ongeluk) een betalende variant erop gezet. Je abonnementen op apps kun je op deze manier bekijken: https://www.appletips.nl/abonnementen-wijzigen-apple/

      Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store