Menu

15 november 2011

NieuwsApple iPod Nano vervangingsprogramma

Apple’s eerste generatie iPod Nano – te herkennen aan een zwarte of witte voorkant en zilveren achterkant – heeft een batterijprobleem. De kans op oververhitting is volgens Apple klein, maar de mogelijkheid tot een incident is in de jaren wel toegenomen.

Zelf heb ik meegedaan aan het vervaningsprogramma en ik zal jullie dan ook op de hoogte houden van het verloop. Ik verwacht een nieuwe iPod Nano te ontvangen omdat het model al zo oud is en dus ook een batterijprobleem heeft. Hoe dan ook, een prima service van Apple! Lees hieronder het bericht van de Apple Support pagina:

Apple heeft vastgesteld dat, in zeldzame gevallen, de batterij van de iPod nano (1e generatie), kan oververhitten en een veiligheidsrisico kan inhouden. Aangetaste iPod nano’s werden verkocht tussen september 2005 en december 2006.

Dit probleem is herleid tot een enkele batterijleverancier die batterijen met een fabricagefout maakte. Hoewel de kans op een incident heel klein is, neemt deze kans toe naarmate de ouderdom van de batterij.

Apple adviseert dat u het gebruik van uw iPod nano (1e generatie) staakt en de onderstaande procedure volgt om gratis een vervangend apparaat te bestellen.

Klik hier om het verzoek voor vervanging van je eerste generatie iPod Nano te starten.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Davy 15 november 2011 om 9:52

    Net ook mijn iPod Nano 1gn opgegeven voor het vervangingsprogramma. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Nooit problemen gehad maar het is een nette regeling. (wel wat laat maar beter laat dan nooit) Ik vind het de mooiste Nano en het is leuk om nu nog een nieuwe te krijgen.

  • gregory 15 november 2011 om 10:05

    nice! Ik hoop dat het werkt. Al vind ik het jammer want deze nano was subliem!
    + wat davy zegt

  • iDennis 15 november 2011 om 10:06

    Ik heb de mijne ook aangemeld. Ik gebruik hem nog elke dag en het viel mij al eerder op dat hij nu naar een halfuurtje begint te functioneren als handwarmer. Maar dacht al die tijd dat het gewoon aan mij lag. Niet dus. Ik ben benieuwd wel model jullie en ik retour gaan ontvangen…

  • Richard 15 november 2011 om 10:50

    Je krijgt gewoon dezelfde retour, schijnt nu bevestigt te zijn. zie link

    http://mashable.com/2011/11/13/ipod-nano-replacements/

    Heb de mijne ook aangemeld, zolang ik er een 4Gb witte iPod Nano weer retour krijg met goede batterij, ben ik meer dan tevreden! Was toch wel een van de mooiste Nano’s vindt ik.

  • syltheboy 15 november 2011 om 11:50

    Het gaat er natuurlijk ook om dat je er weer een splinternieuwe (zonder krasjes en dergelijke) voor terug krijgt.

  • reyn 15 november 2011 om 12:44

    Wat een service!
    Welke fabrikant doet Apple dat na, vijf jaar na aanschaf…..
    Daar krijg ik het ook warm van, hulde!

  • Jack 15 november 2011 om 19:01

    Ik had mijn nano gebruikt in de zomervakantie en de nano werd inderdaad erg warm bij het afspelen.
    Ik vraag mezelf alleen af wat je terugkrijgt een nano of een shuffle? Mijn nano is namelijk 2 gb. Ik hoop op een nano!

  • Me 16 november 2011 om 14:08

    Net aangemeld en binnenkort ontvang ik een doos met verzendinstructies voor mn huidige ipod nano. Vind het een goede service van Apple. Ben benieuwd wat we terug krijgen.

  • sven 16 november 2011 om 15:10

    Ik heb de mijne ook aangemeld. Was een erg mooie nano idd. Alleen ik krijg em niet meer uitgezet. Ik vraag me echt af of iedereen een nieuwe krijgt toegestuurd. Ik kan het me niet voorstellen, en ik denk dat het ook puur om vervanging van batterij gaat. Zo staat het ook in het bericht…een vervangende ipod, toch??

  • S 16 november 2011 om 22:22

    Ik heb mij hier ook voor aangemeld, die van mij is altijd sneller en sneller plat… Wel goed machientje geweest ^^
    Ik hoop dat we echt een andere opgestuurd krijgen..

  • Cynthia 17 november 2011 om 9:25

    Ik heb die van mij op 12 november aangemeld. Ik zou binnen 2 werkdagen een doos of pakketje binnen krijgen om mijn ipod in op te sturen. Heb helaas tot op heden niks ontvangen. En kan op de website ook geen emailadres vinden om naar de status te vragen!

  • Raimond 17 november 2011 om 14:47

    Hoi Cynthia,

    Binnen 10 dagen krijg je de retourdoos toegestuurd en verzending richting Apple duur 2 werkdagen. Dus nog even geduld. Als het goed is krijg je wel een mail met een link waarin je de (reparatie)status kunt bekijken. Heb ik in ieder geval wel gehad.

  • Leonie 17 november 2011 om 15:10

    Ik ben benieuwd wat er retour komt. Ben nog steeds blij met mijn ipod en vind m nog steeds mooi. De laatste tijd kreeg hij inderdaad wel kuren, ik krijg hem niet altijd meer uit. Moet dan steeds de batterij leeg laten lopen en m opnieuw opladen. Maarja na 5 jaar prima funtioneren. Deze actie komt dus op het goede moment :)

  • Max 17 november 2011 om 17:51

    heb het verzendingspakket aangevraagd en mijn oude trouwe apple ipod mag terug naar zijn vaderland. hoop dat er een nieuwere versie van de ipod nano voor terug komt of een korting bon voor de ipad 2 ^^. als iemand al weet wat we terug krijgen mail het mij dan!!

  • Cynthia 18 november 2011 om 9:33

    Hi Raimond,

    Oohw, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat ik binnen 2 werkdagen het retourpakketje binnen zou krijgen. Het is dus binnen 10 werkdagen. De link met de reparatiestatus heb ik overigens wel ontvangen. Moet goed komen dus.

  • Joey 18 november 2011 om 21:16

    Het retourpakketje zou inderdaad binnen 2 werkdagen komen getuige de volgende regel:”Binnen twee werkdagen zult u de aanwijzingen voor het retourneren van het originele exemplaar ontvangen, inclusief het verpakkingsmateriaal dat u hiervoor kunt gebruiken”.

    Ik zit ook al vanaf maandag j.l. te wachten, nog geen doosje gezien….

  • toolhead 18 november 2011 om 21:42

    Hier ook al een week aan het wachten.
    Zal wel goed komen.

  • Wolf 18 november 2011 om 22:00

    Ik was me ook al aan het afvragen waar die doos bleef, mijn dossier werd aangemaakt de 12de november en tot op heden nog geen doos. Ik ging er dus ook van uit dat je binnen de twee werkdagen de doos ging krijgen. Nu goed om te lezen dat er nog mensen zijn die aan het wachten zijn. Ik post hier zeker iets als ik de doos binnen heb.

  • Nills 19 november 2011 om 8:05

    Mooi voorstel, maar ik ben bang dat ik mijn ipod niet meer zal terug zien. Ondanks ik deze niet meer zo veel gebruik werkt hij toch nog prima.
    Natuurlijk is de levensduur van de batterij enorm achteruit gegaan de laatste jaren.
    Mijn vraag is of het dan wel de moeite is om deze te vervangen.
    Ik ben in elk geval aan het twijfelen. Kan iemand mij daar bij helpen?
    (en krijg je dan wel werkelijk een nieuwe ipod nano? in mijn geval een zwarte 2GB?)

  • Leonie 23 november 2011 om 12:06

    Het heeft bijna 2 weken geduurd maar heb de doos ontvangen om mijn ipod op te sturen. Vanavond maar back up maken en het opsturen, ben benieuwd wat er voor terug komt. Heeft iemand al iets ontvangen?

  • Cynthia 23 november 2011 om 13:51

    Goed om te horen dat er in ieder geval iemand is die de doos heeft ontvangen. Als dit al zo lang duurd…………… Ik wacht inmiddels al anderhalve week, hoop dat ik gauw iets in mn brievenbus vind.

  • Wolf 23 november 2011 om 15:47

    Ook hier de doos (alhoewel envelop) vandaag ontvangen en alweer door UPS laten ophalen.

  • richard 24 november 2011 om 22:17

    Al mensen die weten wat je er exact voor terug krijg bij omruiling???

  • Wolf 25 november 2011 om 20:01

    Je krijgt exact dezelfde terug, zelfde kleur, model en geheugen.
    bron : http://mashable.com/2011/11/13/ipod-nano-replacements/
    Wat ik persoonlijk wel goed vind, want qua gebruiksgemak heeft Apple nooit meer de scroll-wheel van Gen #1 overtroffen. Ik heb zelf drie verschillende Nano’s en de laatste is een waar gedrocht

  • sharad 26 november 2011 om 11:40

    Ik heb mijn ipod ook aangemeld al 2 weken terug. Heb nog steeds geen doos of e-mail ontvangen. Als ik hem weer probeer aan te melden zegt ie dat deze al geregistreerd staat. Wat nu ?

  • Cynthia 29 november 2011 om 9:07

    Gisteren mijn iPod meegegeven aan UPS. Ik kreeg alleen geen bon of afleverbewijs mee. De man zei simpelweg dat ik die dus niet kreeg. Hebben jullie wel een afleverbewijs gehad of ben ik de enige?

  • nanda 29 november 2011 om 10:10

    Hier ook een enveloppe gekregen met post.nl en laten halen door UPS.
    Beetje lullig dat het telefoonnummer in de instructie niet klopt.
    Je moest de laatste bladzijde van het instructieboekje laten onder tekenen, en dat deed ups gelijk.
    Ben benieuwd. Vindt het dus raar als je een zelfde terug krijgt dat ze dan niet even de achterkant met de inscriptie overzetten. Kleine moeite groot plezier.

  • Barbara 29 november 2011 om 16:09

    Ik had de me de 12e aangemeld en zag bij de reparatiestatus dat er op 20 november een lege verpakking was verzonden. Deze verpakking kreeg ik 24 november binnen via de post en heb m’n iPod nano ook dezelfde dag weer laten ophalen door UPS, maar nu kom ik er dus achter dat ik vergeten ben om de laatste pagina van de instructies te laten ondertekenen :( ook het tracking nummer heb ik niet opgeschreven… zou dit erg zijn? op de reparatiestatus is nog niet te zien dat ze hem binnen hebben…

  • marleen 30 november 2011 om 17:51

    Ik heb mijn ipod de 13e aangemeld zou 2 werkdagen duren.Zijn er inmiddels al 13 werkdagen verstreken en nog niets ontvangen! We wachten geduldig af.

  • marleen 30 november 2011 om 17:55

    HAHA zie nu op mijn reperatiestatus dat de lege verpakking op 23 november is verzonden! Dat is een week geleden!

  • Joost 1 december 2011 om 17:13

    Heb hem vorige week vrijdag verzonden, status bij UPS is afgeleverd met handtekening, maar de reparatiestatus is nog ongewijzigd… afwachten maar, ben toch erg benieuwd wat er gaat gebeuren

  • Thom 1 december 2011 om 19:17

    Heb de reparatie al 14 november aangevraagd, op internet staat dat 22 november een doos is verstuurd, maar heb tot op de dag vandaag nog niks thuis gekregen. Duurt het bij meer mensen zo lang? Vindt 10 dagen toch wel voldoende om iets te vervoeren?

  • Cindy 3 december 2011 om 17:59

    Ik wil de ipod terugsturen naar Apple, maar in het instructieboekje staat dat je telefonisch contact moet opnemen met UPS, daar zeggen ze me echter dat ik het via het internet moet invullen. Heeft iemand een idee of je moet invullen om het af te halen of echt een retourzending? Want afhalen is gratis en retourzendig moet je voor betalen. In het boekje staat dat je moet vermelden dat je de gefrankeerde retourzendig gebruikt, maar via de telefoon kun je niet betalen, dus ik snap niet precies hoe het nu moet. Het kan natuurlijk zijn dat apple iets heeft geregeld met UPS waardoor het gratis is, maar hier kan ik niks van vinden.

  • Carmen 5 december 2011 om 16:10

    Ik heb op 14 november de reparatie aangevraagd en online staat dat ze de lege verpakking op 23 november hebben verstuurd. Het is nu 5 december en ik heb nog steeds niks ontvangen.
    Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg en hoe lang het dan duurt voordat ik een nieuwe terug krijg…

  • Marco 6 december 2011 om 11:46

    @Cindy,

    had het zelfde probleem, heb vervolgens naar het normale nummer van UPS gebeld 0900 2255877. Je krijgt eerst een keuze uit Nederlands(toets 1) of Engels (toets 2) en vervolgens moet je voor de laatste optie gaan: overige vragen. Heb het verhaal verteld en er is gelijk een afspraak gemaakt. Ik zou dus dat gewoon proberen. Succes

  • Mischa 6 december 2011 om 16:47

    Bij mij is de reparatiestatus vandaag gewijzigd:

    Stap 3 Retournering

    6 december 2011: In afwachting van productvervanging

  • Barbara 7 december 2011 om 0:18

    Bij mij is op 6 december 2011 ook de reparatiestatus gewijzigd in “In afwachting van productvervanging”. Ben benieuwd!

  • Wolf 7 december 2011 om 17:07

    Staat van mij al op “In afwachting van productvervanging”. sedert 24 november… ik zit dus aan week #2 van de te verwachten 6.

  • sven 10 december 2011 om 23:52

    Hoe kom ik aan het trackingnummer om de status van reparatie te checken. Ik hem mijn nano, ong 1 week geleden via ups op laten halen. Ik was vergeten de laatste bladzijde te laten tekenen. Had ik toen het trackingnummer moeten opvragen, of krijgt men dat via een mail?

  • Barbara 12 december 2011 om 17:04

    @sven dat was ik dus ook vergeten, maar gelukkig heeft Apple m ontvangen volgens mijn reparatiestatus. Dat trackingnummer stond op dat etiket wat je op de ups verpakking moest plakken.

  • Yuri 13 december 2011 om 11:15

    Service aangevraagd op 17 november. We zijn inmiddels bijna een maand verder, maar mijn status is en blijft “service aangevraagd”, gebeurd verder helemaal niets….

  • Nina 13 december 2011 om 15:11

    Mijn reparatiestatus staat sinds 7 december op “in afwachting van productvervanging”. Ergens wel balen dat je dezelfde generatie terugkrijgt, ik had gehoopt op korting op een nieuwer model. Al ben ik natuurlijk sowieso blij met een nieuwe iPod.

  • Robin 16 december 2011 om 11:46

    Ik heb op 25 november de service aangevraagd en tot nu toe nog steeds niets ontvangen. Hij staat nog steeds op stap 1. Hebben meerdere mensen hier last van?

  • Rueben 16 december 2011 om 14:48

    @ Robin. Ik heb het ook op 25 november aangevraagd en nog niets ontvangen. Mijn reparatiestatus staat nog op: Service requested.
    Ze zullen wel iets meer aanvragen hebben gekregen dan verwacht ;)

  • Benoit 16 december 2011 om 17:55

    De mijne is al onderweg en ik heb ook rond 25 november aangevraagd. Op de Apple site staat hij op de 3de en laatste stap.

  • Alain 17 december 2011 om 7:55

    Wacht al meer dan één maand. Er gebeurt juist niets…..

  • John 18 december 2011 om 3:20

    13nov aangevraagd, tot op heden (18dec) nog geen doosje ontvangen. Status blijft nog steeds op stap 1 staan. Toch maar eens even gaan bellen.

  • Marc 20 december 2011 om 0:39

    @ Robin op 23 november aangevraagd en mijn status is : 14 december [ lege verpakking verzonden .. ]
    Als ik bovenstaande lees denk ik ” Ik wacht rustig af “

  • Yuri 20 december 2011 om 20:28

    Mijn lege verpakking is ook op 14 dec verstuurd…? (Service aangevraagd 17 nov). Het is inmiddels 20 dec, PostNL heeft het natuurlijk heel druk met alle kerstkaarten :-)

  • Droopy 23 december 2011 om 21:37

    Ik heb mijn Ipod 12 november verstuurd, en hij staat al sinds 6 december op ”in afwachting van productvervanging”. Het duurt!

  • Jan 26 december 2011 om 16:29

    Hoe kan ik alles wissen?

  • Christa 27 december 2011 om 16:18

    Heb de mijne en die van mijn zusje tegelijkertijd laten ophalen (mijn zusje geregeld), die man van UPS was alleen erg bot en wilde het boekje niet tekenen. En nu staat er al sinds 12 en 13 december: in afwachting van productvervanging. Vraag me af hoe lang dit gaat/kan duren. Gelukkig hebben mijn zusje en ik allebei al tijdje een nieuwe iPod dus maakt verder niet uit. Wie heeft er al langer dan 2 weken dat bericht staan bij reparatie status?

  • Mark 27 december 2011 om 17:01

    Ik zie al vanaf 6 december op “wacht op productvervanging” :-) geduld is een schone zaak, haha.

  • Droopy 28 december 2011 om 21:20

    Stap drie is veranderd van “in afwachting van productvervanging” naar “Product replacement pending”. Niks veranderd dus.

  • Robin 28 december 2011 om 22:56

    Status is veranderd naar empty box shipped. Heb ups inmiddels laten weten wanneer het pakketje kan worden opgehaald. Ik ben benieuwd.

  • Leen 29 december 2011 om 21:13

    Twee weken moeten wachten op de enveloppe en nu al drie weken op het gerepareerde product. Ze hadden wel kunnen aangeven hoe lang het ongeveer zou duren. We wachten nog maar even………

  • Bastiaan 29 december 2011 om 21:46

    Begin december 2011 aangemeld.. snel verstuurd via UPS.. sindsdien gebeurd er niets meer. Uren lang gezocht op de site van apple voor een emailadres.. en ik vond er één.. wel van een andere afdeling.. maar heb er maar is een mail achteraan gestuurd.. ben ook bij zo’n shop geweest van apple maar die konden natuurlijk niets voor me doen.. maar het scheelt zoals ik hier boven lees ben ik niet de enige! :)

  • martijn 30 december 2011 om 11:30

    Nov opgestuurd en vandaag nieuwste model 8 gb ontvangen. Had 2 gb. Top service!!

  • Joey 30 december 2011 om 14:33

    Woei, in november opgestuurd (lees; op laten halen door ups), vandaag een doosje gekregen van ups….

    Ik het doosje openmaken, zit er zo’n schuimvulling in, maar geen ipod! Ik nog eens goed kijken, en jawel tussen de schuimvulling in zit een ipod! En wat voor één; een 8gb ipod nano(?) touch!!! Terwijl ik een afgekauwde ipod nano 1 gb instuurde..

    Apple: Hulde, erg netjes van jullie…

  • Gabor 1 januari 2012 om 18:56

    Bijzonder hoe je van een potentieel gevaarlijk product ( oververhitte batterij) toch nog users blij kan maken…

  • Koen 2 januari 2012 om 17:30

    Ik heb op 15/11/11 een mail gekregen met de melding dat het lege doosje naar mij zou worden opgestuurd, 22 november is die status verandert naar: Lege verpakking verzonden.

    Het is nu 1 januari….heb nog niks gezien….

  • David 2 januari 2012 om 20:20

    Weet iemand de site / telefoonnummer van ups waar aangevraagd kan worden dat de nano weer opgehaald kan worden?
    Ben het boekje kwijt geraakt maar de nano al wel in verpakking klaar liggen.

  • Robin 3 januari 2012 om 14:24

    @David log in op http://www.ups.com. Kies uw land in het keuzemenu. Klik op een afhaling plannen. Als u gevraagd wordt “Hebt u voorgedrukte verzendetiketten?” Laat dan het ingestelde antwoord op ja staan en klik op doorgaan.

    stap 1: Vragen over het verzendetiket: selecteer JA
    stap 2: Afhaalinformatie en -locatie: vul alles in aangeduid met een ruit
    stap 3: Service- en pakketinformatie: selecteer het aantal pakketen en voer als gewicht 0.5 kg in.
    Maak hierna uw selectie uit de sectie UPS EU internationale services -> UPS Standard.
    Bevat uw afhaling een item dat meer dan 32 kg weegt -> Nee
    Uitsluitend documenten zonder commerciele waarde? -> Nee
    Stap 4: Afhaaldatum en -tijd: Selecteer uit het keuzemenu de gewenste afhaaldatum. Laat het afhaalreferentieveld open.
    Stap 5: E-mailbericht (optioneel)

    U vindt het afhaalreferentienummer op het volgende scherm.

  • David 3 januari 2012 om 23:42

    Dankje Robin!

  • Davy 4 januari 2012 om 16:14

    Hoera! Ook ik heb als vervanging voor mijn oude zwarte 1gb nano, 1 van het nieuwste model, zilvergrijs en 8gb ontvangen. Het heeft precies een maand geduurd vanaf de dag van versturen. Ben erg blij, netjes geregeld.

  • Cynthia 5 januari 2012 om 11:01

    Gisteren een email ontvangen van Apple dat ik binnen 2 werkdagen het vervangende product in huis heb.. Nu is mijn vraag, past het pakket door de brievenbus?

  • Davy 5 januari 2012 om 15:56

    @Cynthia. Hij werd bij mij door PostNL bezorgd. Maar het doosje is te groot voor de brievenbus. Misschien geven ze hem bij de buren af, anders kun je hem bij het postkantoor ophalen.
    (ik kreeg die ‘binnen 2 dagen’ mail nadat ik hem al had ontvangen)

  • Droopy 5 januari 2012 om 22:18

    Spannend! Er staat nu: January 4, 2012: Replacement Product Shipped

  • Amarins 5 januari 2012 om 23:14

    Leuk om alle reacties te lezen, heb de mijne ook opgestuurd.. De man van de UPS gaf bij mij aan dat ze gek werden van de hoeveelheid ipods die opgestuurd werden, dus dat kan de ‘slechte’ service of niet zo blije UPS-mensen verklaren.. Het staat me bij dat het 6 weken zou duren nadat de ipod ontvangen was door apple, dus het wachten kan lang duren..

    Wel echt super om te lezen dat je het nieuwe model terug krijgt, want ik gebruikte mijn nano niet zoveel meer omdat hij vaak opeens niet meer reageerde op de toetsen.. Zo ga je er ineens flink op vooruit!

    Ik ben benieuwd :-)

  • Droopy 6 januari 2012 om 12:05

    Ik heb hem binnen! Het is een 8 gb zilvergrijs exemplaar geworden. Ziet er mooi uit. Overigens krijgt je enkel en alleen het apparaat toegestuurd. Je moet wel je oude oplader gebruiken. Maar die hebben we uiteraard nog.

    Superactie dit!

  • Raoul 6 januari 2012 om 12:08

    Ook ik (auteur van het bericht op Appletips) heb hem net binnen gekregen! 8GB, zilver, iPod Nano! Heel erg blij mee en toch goed voorspeld dat iedereen de nieuwste Nano zou krijgen :)

  • 100%me 6 januari 2012 om 13:51

    Ook hier is ie ontvangen, duurde wel lang zeg.
    Maar het is de moeite waard

  • laurens 6 januari 2012 om 20:43

    Ik heb nu ook mijn vervangende ipod ontvangen. 8 gb 6e generatie nano helaas. Wilde mijn oude model terug.

    Is er iemand die een 1e generatie heeft teruggekregen en wil ruilen?

  • Ingie 7 januari 2012 om 18:01

    Ik kreeg donderdag een mailtje dat hij er binnen twee dagen zou zijn. Hij is er nu nog steeds niet en gaat vandaag denk ik niet meer komen. Met dat track en trace nummer kan ik hem bij UPS en PostNL allebei niet vinden. Zijn er meer mensen die dit hebben? moet ik gewoon even wachten of moet ik apple gaan bellen?

  • Bubble_Rain 7 januari 2012 om 20:02

    Hoi Ingie,

    Ik kreeg al een mailtje op 4 januari dat mijn ipod al verzonden is, maar tot heden ook nog niet ontvangen en ook mijn track en trace nr werkt ook niet.
    Ik wacht nog even tot maandag als die nog niet geleverd, ga ik even apple bellen alleen weet ik niet welke telefoonnummer ik moet bellen. Weet iemand toevallig wel de contact gegevens??

  • sven 8 januari 2012 om 10:28

    Heb 16 november mn ipod aangemeld, begin december heb ik mn ipod verstuurd. En jawel 6 januari heb ik een nieuwe zilverkleurig ipod nano 8gb ontvangen. Ik had een half overleden ipod 2gb opgestuurd. Dat is nog eens wat je noemt een goede service :-) Ben er helemaal blij mee. Het is een pakketje wat niet door de brievenbus gaat.

    Grtz Sven

  • Liza 9 januari 2012 om 11:17

    He Ingie en Bubble_Rain,

    ik heb precies hetzelfde. Op 4 januari een mail ontvangen dat hij verstuurd is, maar het tracking nummer werkt niet en tot op nu niks ontvangen. Hebben jullie al iets gehoord/gekregen?

  • Lynn 9 januari 2012 om 11:56

    Ik heb zaterdag 7-1 een mail gekregen waarin staat dat hij verzonden is.
    Hij zou vandaag of morgen moeten aankomen, ben benieuwd.. want ook mijn trackingnummer werkt niet.

  • Bubble_Rain 9 januari 2012 om 12:06

    Hoi Liza,

    Ik wacht nog even af tot vanavond en hopelijk is de post wel bezorgd. We houden elkaar op de hoogte!! Zal wel erg zijn als we vandaag pakketje bezorgd wordt.

  • Michiel 9 januari 2012 om 13:08

    Same here,
    op 05-01 bericht ontvangen dat het product binnen 2 werkdagen geleverd zou worden, echter nog niets ontvangen.
    Track&Trace nummer werkt ook bij mij niet.
    Woensdag ga ik op vakantie, dus ik hoop dat hij vandaag of morgen nog
    binnen komt zetten!

  • Rick 9 januari 2012 om 14:29

    Bij mij precies hetzelfde, afgelopen woensdag 4 januari een mail gehad dat het binnen 2 werkdagen zou worden afgeleverd. Ook nog steeds niets ontvangen.

  • Cynthia 9 januari 2012 om 16:27

    Het wordt afgeleverd door Selektvracht. Bij mij zijn ze al 2x aan de deur geweest, allebei de keren op momenten dat ik gewoon thuis was.. Ik vermoed dat ze gewoon niet aangebeld hebben, want mijn bel is ontzettend luid en door het hele huis te horen.

    Het vervelende is dat je bij Selektvracht het pakket niet gewoon op kan halen op hun depot. Het moet echt bezorgd worden, wat uiterst vervelend is aangezien ik 40 uur werk.

  • RobinB 9 januari 2012 om 16:31

    Ook hier, een mail ontvangen op 5 januari dat de Ipod binnen 2 werkdagen geleverd zou worden, nog niks ontvangen. Daarbij doet mijn track&trace nummet het ook niet…

  • S 9 januari 2012 om 18:34

    Heb hem vandaag ontvangen :) (ik was niet thuis zat gewoon in de brievenbus) danku apple ;)

  • Leonie 9 januari 2012 om 19:11

    Heb de iPod vanmorgen ontvangen! Had een 1ste generatie 2gb en nu een 6e generatie 8gb! Ben er erg blij mee, gezien mijn oude het toch al niet meer goed deed :D

  • Bubble_Rain 9 januari 2012 om 20:21

    Ik ben blij voor de mensen die vandaag wel gekregen hebben, helaas heb ik hem nog steeds niet. Hopelijk wordt het morgen wel bezorgd ik denk bij ons op maandag geen post/pakket wordt bezorgd.

  • Lieke 9 januari 2012 om 22:08

    Ook hier 7 januari mailtje gehad over dat het binnen 2 werkdagen bezorgd zou worden. Trackingnummer werkt idd niet. Iemand al meer nieuws?

  • Joyce 10 januari 2012 om 11:17

    Bij mij hetzelfde. Er staat niet eens bij met welk bedrijf hij verzonden zou worden. Ik neem aan bij UPS, aangezien daar evenveel cijfers worden gegeven bij track en trace. Hier baal ik dan wel van, had hem graag al binnengekregen en lekker volgestampt met muziek. Wat dat betreft, had de service wel wat sneller en beter mogen zijn van apple.

  • Liza 10 januari 2012 om 11:57

    Ik heb ook nog steeds niets ontvangen. Ook bij mij staat niet met welk bedrijf het verzonden zou worden. Als hij er vandaag nog niet is ga ik Apple mailen…

  • Cynthia 10 januari 2012 om 12:48

    Het wordt verzonden door Selektvracht

  • Amarins 10 januari 2012 om 12:59

    Helaas werkt de track en trace ook niet bij selektvracht..

  • Amarins 10 januari 2012 om 13:08

    Trouwens, als je vast nieuwsgierig bent wat je toegestuurd krijgt kun je je nieuwe serienummer uit de mail hier invoeren: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

    :)

  • Cynthia 10 januari 2012 om 13:12

    Dat klopt, mijn track en trace werkt ook niet bij Selektvracht. Ik vermoed dat Apple een verkeerd nummertje heeft opgestuurd of dat Selektvracht het nummer niet ingevoerd heeft.

    Ik heb mijn iPod in ieder geval via Selektvracht ontvangen.

  • Amarins 10 januari 2012 om 13:27

    Volgens een ander forum is het nummer van de deutsche post (kan hem daar ook niet tracken) en deutsche post draagt hem dan over aan tnt of selektvracht.. Het zal wel, gewoon geduldig wachten ;)

  • Robinb 10 januari 2012 om 14:20

    Zojuist ontvangen, prachtig, klein en scherp van kleur!! Ben er blij mee, bedankt..jammer genoeg geen nieuwe oortjes of een boekje zodat je weet hoe alles werkt! Topaktie!

  • Lynn 10 januari 2012 om 16:03

    @Robinb

    Paste hij gewoon door de brievenbus?
    Dan hoef ik mij iig niet meer de hele dag op de bel te concentreren ;)

  • Jurgen 10 januari 2012 om 18:09

    Hier ook ontvangen. 8GB zilver. Had vorige week een bericht dat hij verstuurd zou zijn. Track en trace werkte niet (vervoerder stond er ook niet bij in het bericht). Vandaag ontvangen dus zo’n 6 dagen in de post gezeten.
    Prima service!

  • Robinb 10 januari 2012 om 18:29

    Nee, hij past niet door de brievenbus, er komt iemand langs om deze af te leveren.

  • Charlie 10 januari 2012 om 18:45

    Zojuist (8Gb iPod Nano) ontvangen! Via Selektvracht aangeboden. Pakketje pas niet door de brievenbus. Hoefde ook niet voor getekend te worden. Was al bezorgd omdat op 4 januari de mail werd ontvangen dat ie verzonden was. Twee werkdagen wordt dus niet gehaald. Ben er blij mee.

  • Yannick 10 januari 2012 om 18:50

    Ik heb ook een mail gehad, dat hij op 6 januari verstuurd is. Tot op heden niets ontvangen.
    Ik lees hierboven dat hij wellicht via selektvracht verzonden wordt. Als ik op hun website mijn Tracktrace nummer invoer krijg ik de melding dat ik naar de wehkamp website moet.. Raar verhaal.
    Volgens mij werkt bij niemand dat Tracktrace nummer, foutje denk ik..
    Nog maar even afwachten dan :-)
    Krijgt trouwens iedereen een zilver/grijze iPod?

  • Bubble_Rain 10 januari 2012 om 20:16

    Ik heb hem vandaag binnen gekregen, alleen was ik niet thuis en selektvracht heeft bij mijn buren afgegeven. Het past idd niet door de brievenbus.
    Het is volgens mij wellicht beter geweest dat Apple in het mailtje tussen 2-5 werkdagen gaat duren ipv binnen 2 werkdagen. De meeste verwacht dan ook echt binnen 2 werkdagen! Sommigen hebben het idd binnen 2 werkdagen, maar bij heeft 4 werkdagen geduurd. Verder ben ik ook super blij met de nieuwe Ipod :-) Ik wens verder iedereen veel luister plezier met de nieuwe ipods.

  • Janneke 10 januari 2012 om 20:53

    Jeej vandaag een nieuwe nano 8gb gekregen. Terwijl mijn opgestuurde ipod nano al iets van 5 jaar stuk is.

  • Robin 10 januari 2012 om 22:49

    Bij mij staat er 4 januari 2012: In afwachting van productvervanging. Dit is dus al 6 dagen geleden. Weet iemand nog hoelang het duurde voordat de ipod binnen kwam vanaf deze statusupdate?

  • Rick 11 januari 2012 om 0:11

    Vandaag zijn ze langsgeweest op een moment dat er precies niemand is. Morgen bezorgen ook weer precies tussen een moment dat niemand thuis is. Dan maar hopen dat ze elke dag terugkomen of toch de buren laten tekenen.
    @Robin: bij mij zijn ze vandaag langsgeweest, ik had ook 4 januari de mail ontvangen. Dan zal het bij jou vast morgen (woensdag) worden geleverd

  • Lisanne 11 januari 2012 om 9:14

    Hmm… 16 november aangemeld en nog niet eens een verpakking ontvangen :( duurt wel erg lang!

  • Lynn 11 januari 2012 om 10:09

    @Lisanne
    Ik heb mij 15 november aangemeld en 12 december had Apple mijn ipod binnen (heb hem niet direct verzonden)

  • Liza 11 januari 2012 om 11:47

    Ik heb hem inmiddels ook ontvangen! Inderdaad geleverd door SelektVracht en bezorgd bij de buren (omdat ik niet thuis was). Mooi apparaatje, mooie service van Apple!

  • Leendert 11 januari 2012 om 12:40

    Bij mij staat hij sinds vrijdag op product verzonden en een mail gekregen van binnen 2 werkdagen, helaas nog niets gezien maar we hebben nog even geduld. Bij mij duurde het ongeveer een week of 3 voor hij van status veranderde, ben heel benieuwd. Welke kleur hebben jullie ontvangen?

  • Bubble_Rain 11 januari 2012 om 12:41

    @Lisanne

    Bedoel je dat je nog geen lege verpakking hebt gehad? Dan zal ik zeker even contact met Apple opnemen. Ik had per 15 nov aangemeld 2 weken later een lege retour envelop van ups gehad. 8 dec door Apple ontvangen en gisteren 10 jan een nieuwe ipod gekregen van Apple.
    Thx Apple en ik wens je veel succes.

  • Cynthia 11 januari 2012 om 13:35

    Volgens mij krijgt iedereen gewoon een neutrale grijze. Die van mij is in ieder geval grijs. Super service van Apple, ik gebruikte mijn nano namelijk nog wel. Batterij liep alleen veel te snel leeg. Was al aan het kijken naar een nieuwe, dus dit komt echt als geroepen!

    Apple is de shit. Had ook al problemen met mn iPhone, kreeg ik gewoon een verse nieuwe voor terug!

  • Lynn 11 januari 2012 om 14:39

    Mijne is zojuist binnen gekomen! Hij is gebracht door SelektVracht..

    Hij stond wel op een rare taal ingesteld, ff op google de instellingen opgezocht.

    Super apparaatje! En goede service van Apple! (mijn oude lag al een paar jaar in de la omdat de batterij supersnel leeg ging)

  • Jeroen 11 januari 2012 om 17:50

    Ik heb hem ook binnen. Ondanks dat ik het geniale service vind van Apple dat ze een 6 jaar oud product kosteloos omruilen vanwege potentieel overhittingsgevaar vind ik het wel jammer dat ze niet hebben aangegeven welk type je terug zou krijgen. Ik had namelijk wel een klein beetje op de oude gehoopt, wat mijns inziens echt een design klassieker is en wat ooit mijn eerste ipod was. Desalniettemin wel een erg leuk apparaatje, die nieuwe nano touch :p

  • Lieke 11 januari 2012 om 19:50

    Inmiddels ook binnen! niets aantrekken van binnen 2 dagen bezorgd en het trackingnummer!

  • Esmé 11 januari 2012 om 23:33

    Heb op 18-11-2011 de envelop aangevraagd, pas op 20-12-2011 ontvangen en op 27-12-2011 opgestuurd. Bij mijn status op de website van Apple stond op 31-12-2011 dat ze mijn ipod hebben vervangen en kreeg net (11-01-2012) al een mail dat mijn ipod verstuurd is. Heb erg lang moeten wachten op de envelop maar met het terug sturen compenseren ze het weer.. Las trouwens wel hierboven dat het wel even kon duren voordat je de ipod krijgt. Maar goed, ik krijg nu een nieuwe ipod in ruil voor mijn 5 jaar oude! Goede service apple :)

  • Leendert 12 januari 2012 om 13:17

    Nog steeds niets binnen :(
    Overigens werkt track en tracé bij mij ook niet. Ik vind het ook wel vreemd dat de één hem via ups terugkrijgt, de ander via post nl en de volgende via selektvracht… Maar ja, we wachten af.

  • Ipod 12 januari 2012 om 14:07

    ik heb vandaag de 6de generatie binnen !!!!!! superblij !

  • Peter 12 januari 2012 om 14:38

    Heb op 24-11-2011 de envelop aangevraagd en nog steeds geen envelop binnen ! hoop dat er snel wat binnenkomt. Zodat ik de mijne kan opsturen.

  • Leendert 12 januari 2012 om 17:58

    Wheeee, die van mij ook bij de buren afgeleverd door selectvracht, net wezen halen, wat een supercool ding zeg. Ga gelijk een horlogebandje bestellen :) Een 8GB in het grijs. Super tof, wat een vette service van #Apple

  • Leen 13 januari 2012 om 21:52

    Hulde en dank voor de 6e generatie 8gb!
    Hopelijk gaat deze ook weer 6 jaar mee.

  • Winnie 14 januari 2012 om 10:37

    Ik kreeg vandaag de vervanging, hij zal wel beter zijn maar ik ben niet zo blij dat dit apparaat ongeveer een kwart van de grootte van mijn oude ipod is. En klagen bij Apple is moeilijk, ik kan alleen een 0900-nummer bellen, e-mail of webformulieren kennen ze niet.

  • Esmé 14 januari 2012 om 18:13

    Heb mijn gloednieuwe ipod gekregen. Ben er super blij mee! Geweldig apple!

  • Wouter 18 januari 2012 om 20:56

    Kan iemand mij helpen? Heb een retourenveloppe toegestuurd gekregen om de iPOd met UPS te laten versturen, maar de verzendinstructies ontbreken. Ik heb alleen een ‘blad 12’ waarop staat dat ik de verzendinstructies moet volgen van de vorige pagina’s. Die er dus niet bij zaten… Ik heb al gelezen dat er kennelijk een soort boekje bij hoort die ondertekend moet worden als UPS hem komt halen. Heb wel een UPS-envelop, sticker en bubblenvelop. Gewoon daarin doen en afspraak maken met UPS om hem op te laten halen?

  • peter 19 januari 2012 om 8:06

    @Wouter, idem hier. Ik heb ook alleen pagina 12. Ik heb voor de zekerheid maar alvast een ophaal opdracht verzonden. Zo maar even Apple bellen.
    Tenzij iemand hier sneller is. ;-)

  • peter 19 januari 2012 om 8:20

    Update: zojuist Apple aan de lijn gehad. In principe gewoon iPod in de bubbelenvelop, deze in de plastic zak van UPS, label erop plakken en een afhaalafspraak maken (via internet of telefonisch). @ Wouter, hoop dat je hier wat aan hebt!

  • Wouter 19 januari 2012 om 16:46

    @Peter: bedankt! Ik ga het regelen. Nu maar hopen dat ik ook een mooie nieuwe krijg!

  • ray 24 januari 2012 om 13:07

    gisteren de iPod oplaten halen door UPS.. iemand enig idee hoe lang het gaat duren totdat ik de nieuwe iPod ontvang?.. bvd..

  • Meerlol 24 januari 2012 om 20:51

    Ik heb de boel van Apple ontvangen om op te sturen maar de instructies zitten er niet bij. Volgens mij kan ik de iPod laten ophalen door UPS door een formulier op hun website in te vullen, alleen weet ik het klantennummer niet wat ik moet invullen. Iemand een tip?

  • Chris 26 januari 2012 om 16:47

    Het klantennummer is niet nodig.

  • Menno 26 januari 2012 om 22:22

    Alles keurig ingevuld om de Nano te retourneren maar de box nooit ontvangen, is nu ruim 40 dagen terug. In de status staat dat ie wel verstuurd is. Weer een reden voor Steve om zich nog een keer om te draaien, een hele ouwe trouwe Apple-fan wordt na final cut X, thunderbolt schijven die nooit komen, glossy schermen en zo meer een mopperpot dan een blije gebruiker.

  • amanda 28 januari 2012 om 18:42

    hoi kan iemand mij helpen. ik wil de mijne ook aanmelden voor vervanging maar ik krijg steeds bij de gegevens dat je moet geven dat het een ongeldige postcode is. weet iemand wat ik moet?

  • jooo 31 januari 2012 om 15:14

    je postcode zonder spatie vermelden

  • renee 9 februari 2012 om 10:12

    Ik heb nu wel een empty box (bubbeltjesenvelop) opgestuurd gekregen, maar er zitten geen instructies bij hoe ik het ding moet verzenden. alleen een velletje ‘belangrijke informatie’ waarop staat ‘volg de stappen op de vorige pagina om uw digitale Apple iPod-muziekspeler in te zenden voor service.’ Er is alleen geen vorige pagina… Had iemand anders dit ook en hoe moet ik het ding precies verzenden?

  • renee 9 februari 2012 om 10:13

    oh laat maar ik zie dat de vraag hierboven al beantwoord is..

  • Isaythis 10 februari 2012 om 11:27

    17 januari verzonden
    18 januari bij apple
    27 januari op site vermeld dat hij binnen is en meteen naar fase 3 In afwachting van productvervanging

    10 februari wachten.
    p.s. waarom moet het 6 weken duren, kan er toch gelijk een in dezelfde enveloppe retour?

  • dennis 29 februari 2012 om 23:26

    Hallo allemaal. Je krijgt de nieuwste generatie terug en niet de 1e gen!!! Ik heb hem al even in gebruik. top!

  • Melissa 5 maart 2012 om 13:37

    Ik heb op 8februari een email gekregen van Apple dat mijn serviceaanvraag was afgerond en dat een Ipod NANO op 8februari verzonden is. Ik zou hem binnen 5 werkdagen moeten hebben alleen ik heb nu nog steeds niks ontvangen! Bij repair status staat ook al vanaf 8februari Replacement product shipped. Heeft iemand dit probleem ook? En heeft iemand enig idee welk nummer ik moet/kan bellen om hier meer duidelijkheid over te krijgen?

  • Vincent 5 maart 2012 om 23:13

    Lege verpakking zou verzonden zijn op 13 januari … tot op heden heb ik die ook nog niet ontvangen.. duurt wel lang… maar geduld wordt beloond zeker ?

    kun je immers ook mailen met apple , iemand adres ?

  • tim 14 maart 2012 om 12:48

    Ik heb op 16 januari mijn ipod nano opgestuurd, vooralsnog niets ontvangen.

    Bij mijn status is wel bekend dat mijn verzoek, service en retournering op 9 februari in behandeling is genomen. De huidige status is ‘in afwachting van productvervanging’. Ik ben heel benieuwd wanneer ik iets kan verwachten en wat ik kan verwachten! Ik hoop op een nieuwe nano 8GB!

    In elk geval een top actie, hoop dat ik zo snel mogelijk iets krijg!

  • tim 15 maart 2012 om 8:25

    Reactie gekregen per mail! Vanaf vandaag (15-3) duurt het nog 5 werkdagen voordat ik iets kan verwachten. Het gaat om een IPOD nano 6e generatie!

    Goed geregeld, ben benieuwd!

  • Jochem 7 september 2012 om 22:12

    Zojuist is de ipod 1 gen ontploft! Wel balen want het gebeurde in het ziekenhuis en degene van wie die is ligt daar nu zonder z’n muziek die hij zo hard nodig heeft. Pas na dit voorval werd ik erop gewezen dat ze deze ipod omruilen, heb net de aanmelding verstuurd, en nou maar hopen dat dit een beetje opschiet. Wel klasse service hoor na zoveel jaar.

  • Stephanie 8 januari 2013 om 12:44

    Ook ik nu nog ruim een jaar later het formulier ingevuld. Ben benieuwd of ik de doos ontvang…

Een reactie toevoegen: