Menu

2 mei 2014

Apple TV: Netwerk problemen oplossen

Apple TV 2Het kan voorkomen dat je Apple TV erg traag reageert bij het streamen van content. Dit kan zich uiten in het veelvuldig bufferen, pauzeren van content of het volledige afsluiten (crashen). Je kan er dan voor kiezen om een netwerktest uit te voeren op je Apple TV.

Dankzij deze test kan Apple allerlei informatie verzamelen en je helpen om het eventuele probleem op te lossen. Om deze netwerktest uit te voeren ga je naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Netwerk ▸ Wi-fi ▸ Test netwerk. Hier dien je akkoord te gaan dat Apple gegevens mag gebruiken om je probleem op te lossen.

Vervolgens dien je de vragen ‘Verloopt het streamen momenteel erg traag?’ en ‘Welke downloadsnelheid verwacht u van uw internetverbinding?’ te beantwoorden. Hierna start de netwerktest, als er een foutmelding verschijnt dien je de instructies op het scherm te volgen.

netwerktestATV

Mocht bovenstaande test niet helpen of wil je liever geen gegevens doorspelen aan Apple is het aan te raden om als eerste je Apple TV te herstarten. Dit doe je via: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Herstart. Mocht het probleem niet verhopen zijn kun je het beste het huidige Wi-fi netwerk vergeten en opnieuw aanmelden. Dit doe je via: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Netwerk ▸ Wi-fi. Selecteer hier je netwerk en kies voor de optie ‘Vergeet netwerk’.

vergeetnetwerkATV

Mocht bovenstaande procedures niet helpen is het aan te raden om alle instellingen te herstellen. Ga hiervoor naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Herstel. Kies voor de optie ‘Herstel alle instellingen’. Om de Apple TV opnieuw te installeren dien je te kiezen voor de optie: ‘Zet terug’.

Meer over Apple TV kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Gerard Saarberg 3 mei 2014 om 23:41

    Bij deze bedankt vr deze tip. Een veelvuldig euvel van mijn Apple tv is dat hij mijn bibliotheek niet kan vinden en vraagt om de deling in iTunes aan te zetten, terwijl deze staat ingesteld. Het enige dat helpt in mijn geval is om de Apple tv te ontkoppelen van de voeding. Daarna weer aangesloten en het probleem is opgelost, niet de manier, maar het werkt.

  • Sharmched 21 mei 2014 om 17:54

    Ik heb mijn apple tv herstart, voeding ontkoppeld en internet geresert toch heeft het niet geholpen. Het blijft maar laden als je een filmpje wil afspelen.. Komt op apple met een nieuwe update voor dit probleem…

  • Maarten 25 september 2014 om 9:12

    Mijn Apple tv blijft maar vragen of ik de
    voorwaarden accepteer voor iCloud.
    Blijft in dat loopje.
    Stekker eruit. Herstart. Opnieuw thuisdeling
    aangezet, terwijl het aanstaat.
    Muziek deling werkt wel.
    Alle andere internet opties werken ook,
    behalve dus de iCloud. Wat te doen?

  • Herman Brinkman 9 december 2014 om 18:06

    Alle goedbedoelde oplossingen helpen niet. Ik zit met mijn airport met UTP verbonden aan een 200 mb router van UPC. Router, airport, Apple TV en iMac staan allemaal in de woonkamer. Ik heb mijn iMac met UTP verbonden met Apple TV enz. Soms gaat het prima, maar meestal kijken wij maar op de iMac want anders lukt het niet:( Draadloze snelheid airport TV is 150 mb.

  • Andy P 13 december 2014 om 15:43

    Het ligt niet aan de internet verbinding. Ik heb 2x 3 TB Apple Timecapsules waarvan 1 de router is en de ander de extender. Als ik iets download van internet gaat dat sneller dan wanneer ik het weer kopieer naar 1 van de Timecapsules. De Apple TV is tegenwoordig al helemaal triest. Als ik een film koop is deze niet meer binnen 2 minuten beschikbaar, maar duurt het 11 uur. Alles is helemaal geupdate, ik heb ook de frequenties aangepast. Apple blijft erbij dat het aan mijn verbinding ligt. Momenteel werk ik met een Linksys router en een raspberry en alles gaat perfect. Dit heb ik bij apple aangegeven en die geeft geen antwoord meer. Jammer.

  • Hans Stap 4 augustus 2015 om 14:52

    Ik heb mijn Apple TV bedraad aan een nieuwe TP link (kan 500 mb ps aan) aangesloten. Een nieuwe supersnelle router (Netgear Nighthawk X4) aangeschaft. Alle LAN kabels vernieuwd. Op de Apple TV een herstart, een herstel naar fabrieksinstellingen en uiteindelijk tot 2 keer toe een herstel via ITunes (via de laptop) toegepast en nog blijft de Apple TV om de 5 of 10 minuten de films of series van Netflix bufferen. Via een Chromecast (draadloos) op een andere (oudere) TV geen probleem met Netflix. Advies van de helpdesk van Apple: koopt u maar een nieuwe Apple TV. Misschien heeft die dat probleem niet. Dat is nog eens een advies na een investering van mijn kant van ettelijke honderden euro’s!

  • Frank De Kinder 17 augustus 2015 om 18:56

    Met mijn Atv probleem met stotterend beeld op mijn TV
    Contact met provider,plaatselijke computerwinkel en met Netflix zelf……..hopeloos

  • Merlijn 17 oktober 2015 om 11:18

    Zojuist heb ik de test gedaan, vervolgens krijg ik geen enkele terugkoppeling. Wat is precies het doel van de test? Behalve apple vertellen hoe snel/traag mijn internetverbinding is?

  • Andre Herk van 20 november 2015 om 15:52

    Ik had ook deze problemen maar heb het sinds kort opgelost.
    Na tel contact met de apple support kwam ik er achter dat ik via de verkeerde weg streamde ik gebruikte namelijk VLC player en die ondersteund geen apple tv. als ik via iTunes strem is alles zoals het hoort. Maar met iTunes kan je niet alle formaten screamen en om nou alles te converteren vond ik te ver gaan.
    gelukkig kwam ik in mij zoektocht op het programma beamer had dit vroeger al eens gebruikt maar je kon er nooit zoveel mee. nu zit dit programma inmiddels op versie 3.0 en ik kan vertellen dat het streamt als een gekko zelfs MKV dolby 5.1 alles loopt perfect het kost maar 19 euro en je bent van al je problemen af.
    nee ik heb geen aandelen in dit pakket dus een onafhankelijke review
    mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel
    veel plezier met het kijken naar films zonder ergenissen

  • Kevin 6 december 2016 om 13:41

    Dankjewel andre!

    Het werkt idd, laden in itunes geeft geen probleem!

Een reactie toevoegen: