21 maart 2012

iCloud: Een automatisch (vakantie) melding activeren

1 min leestijd

Wanneer je gebruik maakt van iCloud en de daarbij behorende e-mail dienst (@me.com) dan is het mogelijk om een 'Automatisch antwoord' / 'Out of office' melding te activeren. Dit kan erg handig zijn als je een bepaalde tijd niet op kantoor bent of bijvoorbeeld op vakantie gaat.

De auto-antwoord functie kun je niet vanuit de standaard OS X Mail applicatie activeren, je dient hiervoor naar de icloud.com website te gaan.

• Ga naar icloud.com en login met je account
• Selecteer de 'Mail' web applicatie.
• Klik op het 'Radar' icon rechtsboven in het scherm deze geeft je toegang tot de instellingen.
• Klik in het menu op 'Voorkeuren'.
• Selecteer het tabblad 'vakantie'.

Typ het automatisch antwoord bericht wat je wilt versturen op het moment dat je een e-mail ontvangt en activeer de 'Auto-antwoord'-optie.

Vanaf dat moment zal iedere e-mail die wordt ontvangen automatisch worden beantwoord met de ingevulde melding. Je kunt de functie weer deactiveren door het vinkje voor de 'Auto-antwoord'-optie te verwijderen.

info
Auteur Richard IJzermans
Datum21/03/2012 09:25
Categorie macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  5 reacties

Reacties

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store